akrotøsen

Gættekonkurrence - Hvornår føder du?

43 indlæg i dette emne

Skal vi lave en gættekonkurrence om vores fødsler? Så må vi se 1-2 måneder om vi får ret!  :wub

 

Så:

 

Hvornår har du termin og hvornår tror du at du føder? :7himmel  Har du en anden "fødselsforudsigelse"?  :stork

 

Gæt:

 

Akrotøsen:   Termin 11/11, Gæt: 20/11

Capall:         Termin 4/11,   Gæt: 27-28/10 eller 4/11. Baby: 3700g, 52-53 cm

Stine74:       Termin 5/11,   Gæt 28/10, Baby: små 3000g

Britsen914   Termin 5/11,   Gæt 4-5/11 (igangsættelse)

LilleMi          Termin 17/11  Gæt 19/11

FruLB          Termin 28/10, Gæt: Før termin

Piximouse    Termin 13/11, Gæt: 5/11

GirlNextDoor Termin 8/11,  Gæt: 24/10 (udsigt til igangsættelse før tid pga. stort barn) Født: 20/10-15

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan starte:

 

Jeg har termin 11.november og regner virkelig stærkt med at gå mindst 1 uge over tid, så mit gæt bliver at baby kommer 20. november  :biglove

 

Oprindeligt regnede jeg med at gå hele vejen til igangsættelse, og det ville heller ikke overraske mig, men nu vælger jeg at tro på at jeg går igang af mig selv  :) I min nærmeste familie er alle gået over tid, så derfor kan jeg slet ikke forestille mig ikke at nå til termin  ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, de tre andre gange jeg har været gravid er graviditeten sluttet d. 27. Clare blev født d. 27. december (41+1, altså 8 dage over termin), jeg havde en spontan abort d. 27. januar 2014, Cara blev født 27. november 2014, så det vil selvfølgelig være oplagt hvis han kommer 27. oktober - i øvrigt 8 dage før tid, så det passer lidt med Clares 8 dage over tid. Jeg er i øvrigt selv født d. 27. bare i april, på samme dag som min mor. Min lillebror er også født d. 27. - bare november. Og min mand og jeg har bryllupsdag d. 27. august - så det vil passe rigtig fint ind hvis han kommer 27. oktober ;)

Men med Clare havde jeg til gengæld også en klar fornemmelse af, at hun ville komme d. 27. og det synes jeg ikke rigtig jeg har med Aedan. Jeg synes jeg bliver ved med at vende tilbage til d. 4. november inde i hovedet. Men om det er fordi det allerede er en slags "mærkedag" ved jeg ikke. Min faster blev begravet d. 4. november 2010, så det er måske derfor datoen hænger lidt ved :chin:

 

Andre gæt... Jeg tror han kommer til at veje nogenlunde det samme som Clare, som vejede 3685 gram ved fødslen, så mit gæt vil være omkring 3700 gram og 52-53 cm. Clare var 52 :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom nu piger :-P I må da have en forestilling om hvornår/hvordan baby melder sin ankomst  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha.... vil det ikke være lidt snyd at gætte... altså for mit vedkommende... jeg ved jo jeg skal sættes igang og næsten helt sikkert før termin.... kender dog ikke dato for igangsættelse... men håber på uge 44 da min egen jordemoder er udvekslet til riget i den uge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har termin den 5. November. Men tror at jeg føder uge før tid, da jeg selv kom ud en uge før tid. Derudover er både min kæreste og jeg kommet ud ved sædefødsler, så chancerne for at jeg går over tid er meget lille. Men det er jo bare et gæt. Men tror på en måned fra nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha.... vil det ikke være lidt snyd at gætte... altså for mit vedkommende... jeg ved jo jeg skal sættes igang og næsten helt sikkert før termin.... kender dog ikke dato for igangsættelse... men håber på uge 44 da min egen jordemoder er udvekslet til riget i den uge...

Haha, nja... det er vel bare en fordel ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har termin den 5. November. Men tror at jeg føder uge før tid, da jeg selv kom ud en uge før tid. Derudover er både min kæreste og jeg kommet ud ved sædefødsler, så chancerne for at jeg går over tid er meget lille. Men det er jo bare et gæt. Men tror på en måned fra nu :)

Så du gætter på en oktoberbaby  :baby1 Spændende om du får ret eller om du kommer til at gå og vente utålmodigt ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har termin den 28 oktober og håber at jeg kommer til denne dato.. men min fornemmelse siger mig, at det sker før. 

 

Det eneste aber dabei er, at baby på ingen måde har lyst til at vende med hovedet ned af :prik   siden uge 28 har den bogstaveligt lagt på tværs. Så nu er jeg bare spændt på, om der skal vendingsforsøg til, eller om det hedder kejsersnit.

 

Håber for alt i verden, at den på magisk vis har vendt sig korrekt, når jeg skal til jordemoder i næste uge, og at jeg får lov at føde normalt :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så du gætter på en oktoberbaby :baby1 Spændende om du får ret eller om du kommer til at gå og vente utålmodigt ;)

Haha ja det skulle ikke undre mig at måtte vente til en dato over tid :)

Håber dog også at han ligger på en gennemsnitsvægt som sine forældre. Jeg vejede 2850 og gemalen vejede 3050. Så det kunne være så fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ja det skulle ikke undre mig at måtte vente til en dato over tid :)

Håber dog også at han ligger på en gennemsnitsvægt som sine forældre. Jeg vejede 2850 og gemalen vejede 3050. Så det kunne være så fint :)

Det er da ikke gennemsnitsvægte  :P Gennemsnittet er 3500g så I var lidt små babyer ;)  :rolleyes

 

Jeg tror jeg får en gennemsnitsbaby på 3500g og 50cm  :D Jeg vejede selv 3960g men babyfaderen var et lille myr på 1700g - 6 uger præmatur og tvilling  ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har termin den 28 oktober og håber at jeg kommer til denne dato.. men min fornemmelse siger mig, at det sker før. 

 

Det eneste aber dabei er, at baby på ingen måde har lyst til at vende med hovedet ned af :prik   siden uge 28 har den bogstaveligt lagt på tværs. Så nu er jeg bare spændt på, om der skal vendingsforsøg til, eller om det hedder kejsersnit.

 

Håber for alt i verden, at den på magisk vis har vendt sig korrekt, når jeg skal til jordemoder i næste uge, og at jeg får lov at føde normalt :goodluck

 

Ligger baby på tværs  :blink Det må fylde en del til siden efterhånden...? Jeg krydser fingre for at baby får vendt snuden nedad enten selv eller med lidt hjælp så du kan føde selv  -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da ikke gennemsnitsvægte  :P Gennemsnittet er 3500g så I var lidt små babyer ;)  :rolleyes

 

Jeg tror jeg får en gennemsnitsbaby på 3500g og 50cm  :D Jeg vejede selv 3960g men babyfaderen var et lille myr på 1700g - 6 uger præmatur og tvilling  ^_^

:) mente et gennemsnit af vores vægt selvfølgelig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) mente et gennemsnit af vores vægt selvfølgelig ;)

Haha okay så :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, nja... det er vel bare en fordel ;)

Jamen så føder jeg enten den 4 eller 5 november... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligger baby på tværs  :blink Det må fylde en del til siden efterhånden...? Jeg krydser fingre for at baby får vendt snuden nedad enten selv eller med lidt hjælp så du kan føde selv  -_-

 

Når den rigtig ligger på tværs, så fylder det ret meget ud til siden... men lige nu er yndlingsstillingen at ligge med benene ned i min ene hofte og hovedet under ribbenene i modsatte side... men den bevæger sig ret meget, så jeg er virkelig spændt på, hvad JM siger imorgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har termin 17. november

Åh synes det er lidt svært at gætte :chin:

På den ene side så har jeg længe gået og været bange for at føde for tidligt. På den anden side så tror jeg, at jeg til NF blev sat lidt for langt frem, så min termin måske egentlig er nogle dage senere.

Sidst fødte jeg 39+4.

Jeg tror, at jeg ender med at gætte på, at jeg går et par dage over tid, fordi de har sat mig lidt for langt frem. Så jeg skyder på 40+2.

Altså d. 19. november :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samler du vores bud i første indlæg? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samler du vores bud i første indlæg? :)

Nåh ja, god ide :) Gør det senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh ja, god ide :) Gør det senere :)

Jeg har samlet gæt i 1. indlæg nu :) Kom glad med flere kig i krystalkuglen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde slet ikke set denne her tråd  ^_^

Jeg har termin d. 13/11 og da denne graviditet er noget anderledes end min første, smider jeg et gæt ind på, at lillebror kommer før tid.

Mit bud bliver torsdag d. 05/11/15, fordi det er en pæn dato  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde slet ikke set denne her tråd  ^_^

Jeg har termin d. 13/11 og da denne graviditet er noget anderledes end min første, smider jeg et gæt ind på, at lillebror kommer før tid.

Mit bud bliver torsdag d. 05/11/15, fordi det er en pæn dato  :7himmel

15/11/15 er også en pæn dato :P Måske jeg skulle prøve at få babypigen ud der... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal vi lave en gættekonkurrence om vores fødsler? Så må vi se 1-2 måneder om vi får ret!  :wub

 

Så:

 

Hvornår har du termin og hvornår tror du at du føder? :7himmel  Har du en anden "fødselsforudsigelse"?  :stork

 

Gæt:

 

Akrotøsen:   Termin 11/11, Gæt: 20/11

Capall:         Termin 4/11,   Gæt: 27-28/10 eller 4/11. Baby: 3700g, 52-53 cm

Stine74:       Termin 5/11,   Gæt 28/10, Baby: små 3000g

Britsen914   Termin 5/11,   Gæt 4-5/11 (igangsættelse)

LilleMi          Termin 17/11  Gæt 19/11

FruLB          Termin 28/10, Gæt: Før termin

Piximouse    Termin 13/11, Gæt: 5/11

De fleste gætter på at føde før termin... Det er lidt sjovt synes jeg, for jeg kan slet ikke forestille mig at føde før tid!  :P Det er altså også lidt snyd og tyvstart at føde før 40+0  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ja det har du ret i. Efter bøllen har vendt dig, er jeg skisme heller ikke så sikker mere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den størrelse baby har, tror jeg ikke på jeg får lov til at gå over tid. Jeg har termin den 8.11.15 men tror måske jeg føder den 24.10.15

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER