Bermuda

Smalltalk

40 indlæg i dette emne

Jeg tænkte på, om vi ikke skulle have sådan en?

Jeg kan starte :)

Jeg har været til scanning endnu engang i dag (jeg er 7+6 i dag) og har set det fineste hjerteblink igen-igen :loveshower

Spiren er vokset fra 5mm til 15mm :wub

Nu er vi blevet afsluttet hos klinikken og overgår til egen læge og JM :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jov, god ide :) Kunne være hyggeligt at få lidt mere gang i terminsgruppen!

Hvad mærker i andre af symptomer?

Jeg er 6+3 i dag og havde fra før jeg testede positiv virkelig slemme mens-agtige smerter. Men de er aftaget nu, og mærker det maks én gang om dagen ganske kort. Derudover er jeg bare vildt træt og mine bryster er voksede og er ømme. Men ingen madlede eller kvalme so far (og håber virkelig også jeg slipper).

Vi så hjerteblink i søndags, så regner stærkt med at alt stadig er ok, men føler mig godt nok ikke specielt gravid (end)nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja da, vi skal have mere gang i gruppen :yay

 

Puha, jamen symptomer, dem er der et par stykker af ;)

- menssmerter/murren i underlivet (det har jeg haft siden et par dage før jeg testede positiv)

- kvalme (er aftaget lidt, men kommer stadig on/off. Dog ingen opkast eller madlede)

- træthed (jeg er SMADRET når jeg kommer hjem fra arbejde og kan snildt tage en lur på et par timer)

- ømme bryster (de er vist også vokset lidt. Min mand kan ikke se det, men kan godt mærke at de er spændte :P )

- sart overfor lugte (min mand er tæt nødt til at rykke væk fra mig, hvis han har spist eller drukket noget min næse åbenbart ikke er fan af :rolleyes Stakkels mand!)

- oppustet (kan ikke rigtig holde ud at have mine bukser på, så jeg har måttet overgive mig og købe mine første graviditetsbukser i dag. Synes det er liiidt tidligt her 7+6, men sådan er det jo ;) )

- grådlabil (jeg har lidt let til tårer i øjeblikket. Det er ikke lige så slemt (endnu?) som jeg havde frygtet, men jeg får ret let tårer i øjnene over ting jeg ser på tv eller læser om :blush )

 

Edit:

Nå ja, og så er jeg TØRSTIG. Stort set hele tiden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

8+0 :glad

Jubii, det er så fedt hver gang man runder en ny uge :) Jeg er 7+0 i dag! Synes tiden sneeegler sig afsted!!

Er stadig ikke rigtig plaget af kvalme, men bare træthed og lettere ømme bryster.. Håber alt er som det skal være med den lille spire! Vi skal til skanning igen på fredag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii, det er så fedt hver gang man runder en ny uge :) Jeg er 7+0 i dag! Synes tiden sneeegler sig afsted!!

Er stadig ikke rigtig plaget af kvalme, men bare træthed og lettere ømme bryster.. Håber alt er som det skal være med den lille spire! Vi skal til skanning igen på fredag.

Det er virkelig dejligt når man når en af disse milepæle :yay

Årh, jeg er lidt misundelig på at du skal til skanning igen på fredag - jeg tror først jeg kommer til skanning igen til NF <_< :rolleyes

Jeg er sikker på alt er som det skal være med den lille spire, men det er helt normalt at være nervøs :kram2 Min kvalme er aftaget betydeligt, og mine andre symptomer (bortset fra trætheden og de ømme bryster) kommer og går, så jeg har perioder hvor jeg ikke kan mærke jeg er gravid. Men så kommer de igen, som om spiren lige vil minde mig om at den er der og vil berolige mig :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej 

 

 

Hvordan kan det være, i allerede har været til scanninger?

Jeg kan først komme til første lægebesøg i uge 9? 

 

Havde forstået scanning var i uge 11?

 

Er det mig der er helt lost?

 

pft. 

 

VH Line

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Hvordan kan det være, i allerede har været til scanninger?

Jeg kan først komme til første lægebesøg i uge 9?

Havde forstået scanning var i uge 11?

Er det mig der er helt lost?

pft.

VH Line

Det er rigtigt at første skanning gennem det offentlige tidligst er 11+4 - den man kalder nakkefoldsskanningen.

Der er mange, der betaler sig til en tidlig skanning på en privat skanningsklinik. Vi bliver skannet på fredag (hvor jeg er 7+5) på den fertilitetsklinik vi har gået hos. Det er vist standard på fertilitetsklinikker, at man lige bliver skannet for at se hjerteblink, inden de afsluttet en. Den skanning vi var til ved 6+0 var på privat klinik. Man kan se hjertet slå fra 6+0 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og PS tillykke med graviditeten og velkommen til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Hvordan kan det være, i allerede har været til scanninger?

Jeg kan først komme til første lægebesøg i uge 9?

Havde forstået scanning var i uge 11?

Er det mig der er helt lost?

pft.

VH Line

Velkommen til - og tillykke med graviditeten :yay

Ligesom AS2014 har jeg også været i fertilitetsbehandling og der får man som sagt en skanning når man er ca 7 uger henne, så de kan konstatere liv før de afslutter ens behandling og sender videre i systemet :)

Jeg har fået ekstra fordi jeg begyndte at pletbløde da jeg var 5+2/3-stykker (det var henover en weekend), derfor kom jeg til scanning ved 5+5, 6+5 og 7+6 for at følge blødning og udvikling af fostret :)

Min næste skanning (med mindre jeg køber en i mellemtiden ;) ) er NF om en måneds tid, hvor jeg er 13+5 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen

 

 

Mange tak for jeres svar - så må jeg jo vente til lægen vil se mig....

 

Selvom det er længe at vente....

 

 

Stort tillykke til jer alle!

 

 

Vh Line

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med folk herinde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre der har cravings?

 

Kakaomælk, frisk brød fra bageren og Philadelphia-ost er i høj kurs herhjemme :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe, Det går godt. Vi glæder os bare helt vildt til første lægebesøg. Jeg har lånt et par bøger på biblo - den jeg læser nu hedder "din graviditet og fødsel - en komplet guide" den synes jeg er ret god. Den er skrevet af en jordemoder :)

 

Ingen cravings, men jeg kan godt mærke jeg er mere sulten end normalt, men prøver at styre mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det desværre ikke så godt :(

Selvom alt så normalt ud ved skanning 6+0, så det ikke så godt ud, da vi blev skannet på fertilitetsklinikken i fredags (7+5) :( Der var stadig hjerteslag, men den lille blyp var alt for lille (svarende til ca en uge) og der var næsten ikke noget fostervand rundt om den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram

Håber virkelig det er falsk alarm, og alt er som det skal være :kram tænker på dig :kram

Tusinde tak for kram og tanker! Håber også virkelig på gode nyheder i morgen og hvis det ikke kan blive gode nyheder, så i det mindste en afklaring.. Men ja, du kender jo desværre også alt til uvished, og det er bare næsten det værste :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhhh, jeg håber VIRKELIG det er falsk alarm, AS2014!

Jeg kan godt forstå uvisheden og ventetiden er et helvede!! :(

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej! Jeg vil da også være med :-)

Jeg er i dag 8+6 og har netop været til min første undersøgelse hos lægen. Forude venter nakkefoldsscanningen og det bliver SÅ godt! Endelig kan jeg og manden min få et lille glimt af den guldklump, der gemmer sig inde i maven :-) Det bliver så stort!

Indtil nu har jeg vist ikke haft de store gener på trods af en uges tid med stærk kvalme i starten i graviditeten... Heldigvis holdt det hurtigt op. Ellers har jeg mest været træt og nå ja; så har jeg haft dårlig mave i fem uger, men det lader til, at det nu har fortaget sig - er der andre herinde, der også har døjet med det i deres graviditet?

Ellers spiser jeg, som jeg plejer, men kan dog godt hurtigt få ondt i maven og har også en tendens til at blive oppustet.

Det var lige lidt fra mig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej! Jeg vil da også være med :-)

Jeg er i dag 8+6 og har netop været til min første undersøgelse hos lægen. Forude venter nakkefoldsscanningen og det bliver SÅ godt! Endelig kan jeg og manden min få et lille glimt af den guldklump, der gemmer sig inde i maven :-) Det bliver så stort!

Indtil nu har jeg vist ikke haft de store gener på trods af en uges tid med stærk kvalme i starten i graviditeten... Heldigvis holdt det hurtigt op. Ellers har jeg mest været træt og nå ja; så har jeg haft dårlig mave i fem uger, men det lader til, at det nu har fortaget sig - er der andre herinde, der også har døjet med det i deres graviditet?

Ellers spiser jeg, som jeg plejer, men kan dog godt hurtigt få ondt i maven og har også en tendens til at blive oppustet.

Det var lige lidt fra mig :-)

 

Stort tillykke - og velkommen til :balloons

Hvornår skal du til NF?

 

Jeg har ikke prøvet dårlig mave, nej. Eller jo, en enkelt dag, men det kan jo lige så godt være ikke-graviditets relateret ;)

Oppustethed døjede jeg også en del med i starten og det blev hurtigt så meget at jeg måtte investere i et par graviditetsbukser da jeg var 7+6 :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke - og velkommen til :balloons

Hvornår skal du til NF?

 

Jeg har ikke prøvet dårlig mave, nej. Eller jo, en enkelt dag, men det kan jo lige så godt være ikke-graviditets relateret ;)

Oppustethed døjede jeg også en del med i starten og det blev hurtigt så meget at jeg måtte investere i et par graviditetsbukser da jeg var 7+6 :D

Tak  :) Har ventet lidt med sådan rigtigt at melde mig på banen, men har smugkigget i laaaaang tid på babyklar  :rolleyes

 

Jeg har ikke bestilt tid til NF endnu, men eftersom jeg er 9+0 i dag, er det jo inden for de næste par uger eller tre - det bliver fedt, fedt, fedt!  :glad

Hvor er det rart at høre, at jeg ikke er den eneste, der er oppustet! Det er sådan set noget, jeg har døjet med i mange år og dermed også, inden jeg blev gravid, men det er da helt sindssygt nu... Jeg ligner en, der er gravid i femte måned nogen gange! Nå, men jeg er jo også gravid, så det går nok  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak  :) Har ventet lidt med sådan rigtigt at melde mig på banen, men har smugkigget i laaaaang tid på babyklar  :rolleyes

 

Jeg har ikke bestilt tid til NF endnu, men eftersom jeg er 9+0 i dag, er det jo inden for de næste par uger eller tre - det bliver fedt, fedt, fedt!  :glad

Hvor er det rart at høre, at jeg ikke er den eneste, der er oppustet! Det er sådan set noget, jeg har døjet med i mange år og dermed også, inden jeg blev gravid, men det er da helt sindssygt nu... Jeg ligner en, der er gravid i femte måned nogen gange! Nå, men jeg er jo også gravid, så det går nok  ;)

 

Hvor skal du føde henne?

 

Haha, nej, jeg bliver mega oppustet! :D Jeg har ikke helt så meget imod det nu hvor det er pga. baby, men det kan godt blive liiiidt irriterende på arbejde, når nyheden ikke er meldt ud endnu ;) :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skal du føde henne?

 

Haha, nej, jeg bliver mega oppustet! :D Jeg har ikke helt så meget imod det nu hvor det er pga. baby, men det kan godt blive liiiidt irriterende på arbejde, når nyheden ikke er meldt ud endnu ;) :P

Jeg skal føde i Roskilde - det er umiddelbart det tætteste på, hvor jeg bor (Ringsted) og så har mine søskende også fået deres børn der, så det lå naturligt for. Hvor skal du føde henne?

 

Har netop forsøgt at bestille tid til NF-scanning, men de har åbenbart ændret deres telefontider uden at opdatere dem på det, de udleverer til gravide (!), så det må blive i morgen... Træls  :( Nå, men mon ikke jeg får en tid alligevel...

 

Ja, tak - oppustethed sætter spekulationer i gang! Min svigermor sagde til mig i fredags, hvor jeg lige var gået ind i uge 9, at det måtte være, fordi jeg er så slank, at man allerede kan se det på mig ... ! Næææh, svigermor - jeg er bare oppustet  :P Men jeg må da indrømme, at bukserne allerede nu sidder lidt strammere, end de plejer og der er da også så småt begyndt at komme små aftegninger til en gravid mave - men igen: Det svinger en del alt efter tidspunktet på dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal føde i Roskilde - det er umiddelbart det tætteste på, hvor jeg bor (Ringsted) og så har mine søskende også fået deres børn der, så det lå naturligt for. Hvor skal du føde henne?

Har netop forsøgt at bestille tid til NF-scanning, men de har åbenbart ændret deres telefontider uden at opdatere dem på det, de udleverer til gravide (!), så det må blive i morgen... Træls :( Nå, men mon ikke jeg får en tid alligevel...

Ja, tak - oppustethed sætter spekulationer i gang! Min svigermor sagde til mig i fredags, hvor jeg lige var gået ind i uge 9, at det måtte være, fordi jeg er så slank, at man allerede kan se det på mig ... ! Næææh, svigermor - jeg er bare oppustet :P Men jeg må da indrømme, at bukserne allerede nu sidder lidt strammere, end de plejer og der er da også så småt begyndt at komme små aftegninger til en gravid mave - men igen: Det svinger en del alt efter tidspunktet på dagen.

Jeg er tilknyttet Herlev, så regner med at føde der. Vi overvejer dig hjemmefødsel, men nu nå vi se hvad vi ender med at beslutte :) Synes det er tidligt at skulle tage stilling til det!

Ej, hvor irriterende at tiderne er ændret i forhold til den besked I har fået! :prik

Men jo, jeg er sikker på I nok skal få en tid til NF alligevel ;)

Min oppustethed er heldigvis aftaget en del, så nu ligner jeg ikke længere en der er 5 måneder gravid om aftenen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er tilknyttet Herlev, så regner med at føde der. Vi overvejer dig hjemmefødsel, men nu nå vi se hvad vi ender med at beslutte :) Synes det er tidligt at skulle tage stilling til det!

Ej, hvor irriterende at tiderne er ændret i forhold til den besked I har fået! :prik

Men jo, jeg er sikker på I nok skal få en tid til NF alligevel ;)

Min oppustethed er heldigvis aftaget en del, så nu ligner jeg ikke længere en der er 5 måneder gravid om aftenen :D

Uha, en hjemmefødsel - det ville jeg ikke turde, tror jeg :-/ Men friskt, hvis du gør det! Der er jo også mange, der siger, at det er noget helt specielt :-) Hvornår har du termin?

Jubii, der er håb forude! ;-) Håber også, at min oppustethed forsvinder - men når den så gør, så er maven sikkert stor pga. baby :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, en hjemmefødsel - det ville jeg ikke turde, tror jeg :-/ Men friskt, hvis du gør det! Der er jo også mange, der siger, at det er noget helt specielt :-) Hvornår har du termin?

Jubii, der er håb forude! ;-) Håber også, at min oppustethed forsvinder - men når den så gør, så er maven sikkert stor pga. baby :-D

Min svigerinde havde en hjemmefødsel 3. gang og hende og hendes mand er store fans af det. De siger, det var den bedste fødsel af de tre (alle tre var efter sigende ret nemme og problemfri) fordi der var en helt anden ro omkring det.

Min mand og jeg har læst en del om og der er nogle der mener, at en af grundende til at nogle kvinder er så længe om at udvide sig og skal have vestimulerende drop osv., er fordi vores kroppe kan reagere negativt på den travlhed, stress og jag der kan forekomme på et hospital. Sådan lidt en "nå, der er ikke tid til mig lige nu, så venter jeg lige lidt længere"-mekanisme. Jeg ved ikke om det er rigtigt, men det giver meget god mening for mig :)

Der er lavet undersøgelser der viser at hjemmefødsler generelt forløber bedre end hospitalsfødsler. Der står lidt om det her http://opcoa.st/JLLhl hvis du er interesseret :)

Jeg luftede ideen for min sygeplejerske og læge på fertilitetsklinikken; lægen var ikke videre imponeret, mens sygeplejersken syntes det lød som en fantastisk ide :D Så der er ret delte meninger omkring det ;) :p

Til gengæld bor min mand og jeg i lejlighed og jeg ved sgu ikke rigtigt med det der med at naboerne er så tæt på :unsure

Egentlig ikke for deres skyld (de larmer hele tiden selv, så det er jeg ikke så bekymret om), men ved ikke helt hvordan jeg har det med at "invitere" dem med til noget så privat...? Må jo lige snakke det igennem med manden og JM når jeg skal til møde med hende om godt en måned :)

Jeg har termin den 5 (med mindre den bliver rykket til NF, naturligvis) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER