Bolsin

Mit strikkeprojekt - HJÆLP...

28 indlæg i dette emne

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at begynde at hækle, men jeg ANER ikke hvor jeg skal starte?

 

Er der nogen som har nogle gode fifs til hjemmesider, bøger eller blade som jeg skal give mig i kast med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ravelry.com :) der er så mange fede opskrifter. De er godt nok på engelsk, men det er til at finde ud af synes jeg :)

Jeg har også fået mega god hjælp fra youtube.. :) der findes virkelig mange videoer der viser alt fra de enkelte masker til hele projekter :)

For mig var det godt at øve mig i de forskellige (mest almindelige) masker inden jeg gik i gang med et rigtigt projekt.. jeg har nemlig ikke tålmodighed til, hvis det jeg laver, ikke bliver pænt :P

Kan anbefale projekter med zpaghetti garn. Der er det nemlig let at se, hvad man laver :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du er helt ny, vil jeg starte med at se videoer på på pinden og på drops. Drops har ligeledes nemme opskrifter. Det vigtigeste er at det er at det er noget du har LYST til at lave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil som GND anbefale "på pinden" eller "drops". Der er rigtig mange fine små you-tube videoer.

Drops har ligeledes en kategori af deres opskrifter til begyndere.

Jeg vil først anbefale dig at kaste dig over Ravelry når du synes du kan de mest almindelige masker og teknikker, samt har lært at læse en opskrift.

Selv om der er mange lette opskrifter derinde, kan man let miste overblikket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ellers hjælper vi gerne herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ellers hjælper vi gerne herinde :)

Og de er gode til at hjælpe :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og de er gode til at hjælpe :D

Tak ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I søstrene grene har jeg set at de har i børneafdelingen et begynder hæklesæt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drops eller Paa pinden eller Beetinas haeklehjoerne(som dog vist er inaktivt, men jeg laerte det derigennem). 

 

http://ugleskreativehule.dk/har ogsaa gode guides i masker og moenstre. 

 

Fin et projekt, du synes kan vaer rigtig fedt. Mit foerste var en taske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm... har prøvet at kigge på "på pinden" og synes umiddelbart mest det ligner en strikke-side. :chin:

Drops ser til gengæld rigtig godt ud :) Jeg vil give mig i kast med at se videoer, og så vil jeg nok slå et smut forbi den lokale garn-pusher i løbet af den næste uges tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Start med alm fast bomuldsgarn, uld er lækkert at hækle med, men deler sig ret nemt og den forvirring er ikke god for begyndere!

Jeg youtubede faktisk bare de forskellige teknikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke uld er svaert til at starte med... haeklede godt nok mange uldsjaler efter tasken :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have kigget lidt på de sider i har skrevet, besluttede jeg at det skulle blive strik i stedet for hækling :D Jeg synes simpelthen at strikke-resultaterne er finere en hækle-resultaterne! Så nu har jeg kastet mig ud i strikke-verdenen og er gået i krig med denne herre-sweater til M. Jeg vil prøve at ligge et billede op af mit foreløbige resultat i morgen, hvor der er bedre lys til at tage det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow - modigt!

Det turde jeg ikke da jeg startede med at strikke... Men jeg havde også store problemer med at håndtere to pinde frem for en... Jeg havde hæklet i mange år inden jeg kastede !og over strikkeriet.

Jeg kæmper stadig lidt med "flere pinde" som f.eks. strømpepinde og hjælpepinde, men har lært det er fordi jeg strikker lidt til den stramme og forkrampede side :)

Glæder mig til at se det foreløbige resultat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow - modigt!

Det turde jeg ikke da jeg startede med at strikke... Men jeg havde også store problemer med at håndtere to pinde frem for en... Jeg havde hæklet i mange år inden jeg kastede !og over strikkeriet.

Jeg kæmper stadig lidt med "flere pinde" som f.eks. strømpepinde og hjælpepinde, men har lært det er fordi jeg strikker lidt til den stramme og forkrampede side :)

Glæder mig til at se det foreløbige resultat!

Da jeg var barn lærte min farmor mig, at slå masker op og at strikke ret, så det er på ingen måde unaturligt for mig at have to pinde mellem hænderne :D

Men indtil i tirsdags havde jeg aldrig før prøvet at strikke vrang, og nu strikker jeg efter opskrift og diagram hvor snoninger indgår ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow - modigt!

Det turde jeg ikke da jeg startede med at strikke... Men jeg havde også store problemer med at håndtere to pinde frem for en... Jeg havde hæklet i mange år inden jeg kastede !og over strikkeriet.

Jeg kæmper stadig lidt med "flere pinde" som f.eks. strømpepinde og hjælpepinde, men har lært det er fordi jeg strikker lidt til den stramme og forkrampede side :)

Glæder mig til at se det foreløbige resultat!

Jeg har det helt omvendt. Jeg lærte først at strikke, og har endnu ikke lært at hækle; der mangler altså en pind :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er ærmet, som jeg er gået i gang med :)

fifonolicedekako.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser mega godt ud :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du strikker rigtig flot og jævnt :) glæder mig til at se det færdige resultat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det allerede flot! Jeg er så imponeret :yay

Jeg skal altså også lære det :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Modigt - det har jeg stadig til gode at kaste mig ud i! Jeg har endda garn , strikkepinge og opskrift paa en fin vest til Noah. Det har nu ligget der i et helt aar ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super flot!!

Det skal du vist nok klare.

Husk der også ligger videoer med teknikker for sammensyning af strik på nettet. Jeg er i hvert fald blevet utrolig meget bedre til at lave flade næsten usynlige sømme efter at have lært nogle nye teknikker. ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super flot!!

Det skal du vist nok klare.

Husk der også ligger videoer med teknikker for sammensyning af strik på nettet. Jeg er i hvert fald blevet utrolig meget bedre til at lave flade næsten usynlige sømme efter at have lært nogle nye teknikker. ..

Tak. Er allerede stor-forbruger af videovejledninger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Som bekendt er jeg i gang med at strikke en sweater til M. Jeg har nu strikket et ærme og rygstykket :yay

Min tanke er, at jeg gerne vil i gang med forstykket, men der er noget jeg ikke er helt sikker på.

I opskriften står der:

FORSTK: 

Slå op og strik som rygstk. Luk af til ærmegab som på rygstk og strik videre til arb måler ca 58-60-62-64-66-68 cm. Fortsæt med 2 p glatstrik – samtidig på 1.p lukkes de midterste 4 m af til hals og hver skulder strikkes færdig for sig. Strik mønster videre som på rygstk (sørg for at M.3 bliver ens på hver side af halsen) – SAMTIDIG lukkes der af på hver p fra halsen: 2 m 5-6-7-8-9-10 gange og derefter 1 m 8-7-6-5-4-3 gange = 28-32-37-41-45-49 m tilbage på skulderen. Luk af når der er strikket lige så langt som på rygstk.

 

Mit problem opstår, når jeg skal lukke af ved halsen på hver pind. Jeg tænker at jeg p hver anden pind skal lukke af i slutningen, men det kan jeg ikke rigtigt finde ud af hvordan jeg skal gøre, hvis jeg skal strikke videre, uden at klippe garnet og starte op igen. Er det virkelig løsningen, eller skal det gøres på en anden måde? 

 

Tænker at der må være nogle af jer strikke-genier, som kan hjælpe mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER