lpd

Hvad sover en baby med i barnevognen?

17 indlæg i dette emne

Sikkert et super dumt spørgsmål, men jeg kan se at næsten alle i min fb terminsgruppe bruger enten en sovepose eller en voksi.

Måske jeg er totalt uvidende, men jeg troede da bare baby fik en varm dragt på, dyne og så er der jo også forlæder henover. Skal man virkelig bruge både fx voksi og dyne? Det er et februarbarn:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fordelen ved en sovepose af en art er også, at de så ligger lunt og godt når de transporteres til og fra barnevognen :)

 

Anna er fra december og sov i Duni de første 12 mdr. (bortset fra den varmeste del af sommeren, da vores DuniDuo er med ulddyne). Derefter var hun for lang til at være i den og sov med uldtæppe i bunden af barnevognen og dyne/tæppe over derefter.

 

Vi har aldrig brugt sele i vores DuniDuo, selvom man godt kan. Hun var ikke sådan et barn der hoppede ud, men det er jo selvfølgelig forskelligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig haft sovepose af nogen art og har aldrig manglet den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig haft sovepose af nogen art og har aldrig manglet den :)

Hvordan gjorde i så helt præcist?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en duniduo og brugte den meget, altid uden sele.. Men har også brugt dyne. Hun er også et februar barn. Så når vi brugte dyne havde vi i de kolde måneder et lammeskind nederst, så baby i en fleece køredragt feks og så dyne og et uldtæppe og det virkede også fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gjorde i så helt præcist?

Baby W kom i en dragt (dengang en fleece, men siden uld - det foretrækker jeg), med dyne i sin lift, i barnevognen - han er fra marts og der var koldt - men ikke frost.

Som 2,5-3 mdrs flyttede han ud af liften og fik så bare tøj (+ overtøj) passende til årstiden + dyne (+ tæppe i kold første vinter)

No problemmo ;)

Jeg har MANGE ganer haft ham oppe af vognen på tur (for at blive ammet) og der var jeg glad for at han havde en vinterdrakt på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby W kom i en dragt (dengang en fleece, men siden uld - det foretrækker jeg), med dyne i sin lift, i barnevognen - han er fra marts og der var koldt - men ikke frost.

Som 2,5-3 mdrs flyttede han ud af liften og fik så bare tøj (+ overtøj) passende til årstiden + dyne (+ tæppe i kold første vinter)

No problemmo ;)

Jeg har MANGE ganer haft ham oppe af vognen på tur (for at blive ammet) og der var jeg glad for at han havde en vinterdrakt på.

Ja ok- ligesom her. Synes heller ikke C var kold nemlig. Har købt en lækker ulddragt fra engel til lillebror som han skal køres rundt i ❤️ De kan anbefales. Den havde i også, ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ok- ligesom her. Synes heller ikke C var kold nemlig. Har købt en lækker ulddragt fra engel til lillebror som han skal køres rundt i ❤️ De kan anbefales. Den havde i også, ikke?

Jo vi har haft Engels to vintre :) den er SÅ lækker!!! W har aldrig været kold!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle svar. Jeg må indrømme jeg bedst kan lide ideen om en dyne. Jeg rrgner med at strikke en dragt han kan have på i barnevognen. Jeg tror vi tager barnevognen med ind, så der er ikke rigtig nogen lang "transport" udenfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu sov Mie ikke ude før hun var 9 mdr og startede i DP men hun sov i dragt der kunne lukkes over hænder pg fødder og så med ekstra strømper eller hjemmesko på. Dyne og uld tæppet lå under hende på de kolde dage og et fleece svøb mellem dyne og overlæder. Blæste det kom regnslaget på. Man lærer lynhurtigt at regulere. Og er man heldig at baby alarmen viser temp. er det endnu lettere at regulere.

I overgangs perioderne var det bare trøje bløde hjemmesko og hue. Og varme sommerdage ble og dyne betræk i skyggen.

Sovepose er en helt anden sag med meget mindre tøj involveret. Det er 100% en smags sag, og til Mie var jeg aldrig fan, måske jeg er ved den næste. Men planen er ikke umiddelbart at bruge den vi har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger dyne i den tid de er i liften.

Hvis man har en rigtig kold vinter og bruger dyne, så kan man lægge barnet på et lameskind. Vi arvede et, men vores unger er så varme børn, at de ikke har haft behovet for det. Jeg prøvede det en gang med den store og hun blev badet i sved, selv på en meget kold dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har voksi og jeg er kæmpe fan. Faktisk er det det aller bedste køb vi gjorde med Aksel. Baby skal klart bruge den også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte dyne til Freja, men har købt en duniduo til Mikkel og ind til videre er jeg fan. Elsker at han ikke behøver at have meget ekstra på, da det så er nemmere Hvis vi evt er nødt til at have ham ind/i vikle eller lignende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme jeg hælder mest til dyne, udelukkende pga egen overbevisning. Kunne det være en ide at jeg strikkede en kørepose i uld? Hvilken størrelse ville I lave den i, eller er det i virkeligheden bedre med et tæppe, som barnet jo ikke vokser ud af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

phekpwf.jpg vi havde disse i fleece fra joha. Jeg tænker at du relativt nemt kan strikke noget lignende.

Fordelene var:

Overdelen er en trøje så sidder godt på baby og man kan løfte baby uden det skal vikles om eller falder af.

Kunne bruges med eller uden dyne/tæppe afhængig af temperaturen.

Lynlåsen gik op mellem benene bag på så man kunne bare åbne lidt mellem benene og så snige selen fra autostolen i gennem.

I disse dragter kunne jeg ind i mellem løfte fra autostol til barnevognen uden de vågnede fordi temperaturen omkring kroppen ikke ændrede sig.

Vi har i øvrigt også kun brugt dyne til tvillingerne, men havde så en lift i barnevognen som kunne bæres med op i lejligheden og ind hvis vi skulle på besøg nogen steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte også en voksi pose sidst jeg var gravid, men endte kun med at bruge det et par enkelte gange. Vi gik tit meget lange ture med barnevognen, og jeg synes simpelthen det var så upraktisk når lille musen vågnede og jeg skulle have hende op og amme, og hun ikke var klædt på til det. Så vi har kørt med diverse fleecedragter, ellers en sovedragt når det bliver rigtig koldt + dyne. Denne har vi haft i vinters og været rigtig glad for;

http://www.babygear.dk/flyverdragt-reima-sabik-lyserod.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker vores voksi. Udover at være dejlig varm har de små altså mere vanskeligt ved at få krænget sig ud af den i forhold til, hvor nemt det er at sparke en dyne af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER