FruOvervejelse

Tigerspring -dårlige vaner

7 indlæg i dette emne

Vi er i gang med 4. tigerspring, og det trækker dælme tænder ud! De første tre har vi ikke mærket, men det her er slemt. A vil ikke spise, så han græder af sult. Den eneste måde jeg kan få noget i ham, er at have ham i viklen. Det samme gælder, når han skal puttes. Det kan jeg godt leve med i 24 dage endnu, selvom det er ret hårdt. Men så kom jeg til at tænke på:

Får han ikke bare mega dårlige vaner af det? Vænner jeg ham ikke til, at de ting foregår i viklen? Eller er tigerspring lidt en undtagelsestilstand, som er glemt, når det er overstået?

Hvad er jeres erfaringer med perioderne efter tigerspring ift de ting, man har gjort for at "overleve"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes de hos os talte som undtagelsestilstand! Lidt ligesom sygdom gør nu. Der kunne godt lige være et par overgangsdage, men både mors og babys overskud er anerledes, så det går nemmere :)

Jeg prøver at tænke på at jeg giver W det han har brug for - altid. I tigerspring (og vi var RAMT hårdt!!!) havde han brug for mere, så det fik han. Når vi var ovre det, havde han brug for mindre!

Den dårlige vane ligger hos mor (ja Sorry men det synes jeg :Blush ), hvis mor ikke formår at se hvad barnets behov er. Man kan jo sagtens holde fast i noget baby i virkeligheden ikke har brug for!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke haft problemer med dårlige vaner.. baby har brug for ekstra tryghed i tigerspring og det skal han (eller hun) bare have.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været ret heldige i starten hvor vi ikke har mærket noget til tiger springene...men til gengæld har vi haft kampe med søvn og mad i 3 mdr fra 7 til 10 mdr...og der fik jeg nok lidt givet en dum vane med at sove inde hos mig de hårdeste dage...men det har vi fået vendt nu og søvnen er heldigvis blevet langt bedre end den var...men Sys den periode har trukket tænder ud...(der var så os hedebølge og tænder og en forkølelse i den periode)

Nu kæmper vi "kun" med maden...men føler jeg har vænnet mig mere til at han bare ikke spiser så meget og at han er længe om et måltid....

Så om man giver dårlige vaner når der er Tiger besøg ved jeg ikke...men tror man skal mærke efter på sit barn og se fremfor følge de spring til punkt og prikke...

Held og lykke med A og håber det snart bliver bedre igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, piger :) Han får selvfølgelig al den omsorg og nærhed, han har brug for (altid), men det er rart at høre ud fra jeres erfaringer, at det formentlig vender tilbage til almindelig tilstand igen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk tænkt på præcis det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den alder ville jeg gøre det, og så deale med eventuelle dårlige vaner bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER