MaleneB

Hjælp til hækling - garn mindre end opskrift siger

9 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er igang med at hækle denne hue http://www.ravelry.com/patterns/library/neely-slouchy-hat

Man skal bruge garn til en pindestørrelse på 5-5,5 mm. Jeg har kun garn med størrelsen 3,5-4. Er begyndt at lave huen og kan se den bliver for lille... Hvad kan jeg gøre for at kompensere? Udvide med flere masker end opskriften siger?

Eller skal det bare være større garn?

Øv også... Var ellers næsten færdig... Godt den er simpel og ikke så langsommelig at lave...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med at lægge det dobbelt? Det plejer jeg at gøre. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du strikket på en lille pind?

Ellers ville jeg Enten lægge garnet dobbelt på en pind 5,5 eller kompensere. Du kan gøre begge dele.

Jeg regnede selv om da jeg skulle strikke huer til de små.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du strikket på en lille pind?

Ellers ville jeg Enten lægge garnet dobbelt på en pind 5,5 eller kompensere. Du kan gøre begge dele.

Jeg regnede selv om da jeg skulle strikke huer til de små.

Hæklet.. Men nej jeg har Hæklet på den størrelse der står i opskriften. Men på garnnøglets info står der at det passer til en 3,5-4 pind. Altså mindre end det jeg brugte som var 5,5.

Ja måske jeg skulle prøve dobbelt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Same same... Det er samme princip... Altså hvis du allerede har brugt den store pind så hjælper det ikke meget at lægge dobbelt så bliver den bare tykkere... Jeg ville korrigere med flere masker tror jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik ud fra, at du ville starte forfra. Du kan nok ikke gøre noget midtvejs. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Same same... Det er samme princip... Altså hvis du allerede har brugt den store pind så hjælper det ikke meget at lægge dobbelt så bliver den bare tykkere... Jeg ville korrigere med flere masker tror jeg.

Er du sikker? Hvis garnet havde været tykkere fra starten burde den så ikke have været blevet større som opskriften jo også lovede? Hmm... bliver vidst aldrig helt klog på det her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik ud fra, at du ville starte forfra. Du kan nok ikke gøre noget midtvejs. :)

Det gør jeg nok også.. eller hvis jeg ville udvide med flere masker, ville jeg måske pille op til det sted (hvilket stadig næsten er det hele ) og så fortsætte derfra...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker? Hvis garnet havde været tykkere fra starten burde den så ikke have været blevet større som opskriften jo også lovede? Hmm... bliver vidst aldrig helt klog på det her...

lidt større måske. Men ikke flere størrelser. Det kommer også an på hvor tæt de to tråde vil lægge sig, alt efter hvilken type garn det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER