Frk. T

Fravige mine alkoholprincipper?

19 indlæg i dette emne

Jeg er i et dilemma. I skrivende stund er jeg 6+3 uger henne i min graviditet og det er skønt! Min mand og jeg har umiddelbart ingen planer om at fortælle nogen noget, før vi har været til den første scanning, men jeg går meget og overvejer, om det mon bliver nødvendigt... For om få uger skal vi nemlig til en større fest i familien og i den forbindelse tror jeg, at jeg får svært ved at skjule, at jeg er gravid. Jeg har nemlig ikke lyst til at røre en eneste dråbe alkohol, da jeg ikke vil risikere, at der sker noget med fostret, men hvis jeg siger nej til et glas vin til festen, vil det helt sikkert sætte nogle spekulationer i gang... Derfor føler jeg, at jeg næsten er tvunget til enten at drikke et enkelt glas vin bare for at holde det hemmeligt eller simpelthen krybe til korset og fortælle, at min graviditet er grunden til, at jeg ikke vil have noget alkohol.

Men jeg har virkelig ikke lyst til at drikke og fravige mine principper bare for, at folk ikke skal snakke! Og på den anden side synes jeg måske også, at det er lidt tidligt at fortælle det i uge 8 bare for, at folk ikke skal undre sig og selv opdigte historier.

Hvad ville I gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan måske være på noget penicillin/medicin der gør at du ikke må drikke så meget som en dråbe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der er alkohol på dåse eller flaskeøl, så tag den med på toilet og hæld ud og fyld med vand. Jeg har også klaret en aften med et glas hvidvin, som jeg skålede med, men ikke drak af, det er super nemt, hvis det er en fest, hvor glaset bliver fyldt løbende op af tjenere, så bemærker ingen det :)

Det er irriterende, at man ikke kan tage en alkohol fri aften uden nogen sætter spørgsmålstegn ved det, så jeg valgte at fake alkohol indtaget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bare "spytte" i glasset- altså lade som om man drikker og så få manden til at tage lidt engang i mellem... Så snart folk har fået lidt men man selv ikke har kan man snyde dem ret godt synes jeg ;)

Synes helt klart ikke du skal drikke et glas vin!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er faktisk nemmere at snyde en man tror. Enten ved at nippe til glasset eller hælde vand i dåserne. Du tænker meget mere over det end de gør. Og hvis de først har set dig med et glas, så tænker de nok ikke mere i den retning. Men den med penicilinen er også rigtig fin. En kaloriefri dag kan også være en mulighed, men så må man heller ikke spise de lækre ting, der kan være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvej hvorfor det er vigtig at holde det hemmeligt. Er det frygten for, der ikke er liv? Jeg stod i samme situation og valgte at betale for at få en tidlig scanning og dermed få bekræftet liv. Så jeg offentliggjorde graviditeten allerede i uge 8.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De andre er kommet med gode forslag til hvordan du "snyder", og det er ikke så svært. Jo det første glas er, men derefter lægger folk ikke mærke til noget. Det er desuden meget få mennesker som virkelig vil udfordre din historie hvis du siger du fx er på penicillin. Nogle vil måske undres inde i dem selv (særligt kvinder) men de vil ikke sige noget. De vil grine og sige "Jeg tænkte det nok!" når du offentliggører det, men det sker der jo ikke noget ved ;) Du skal bestemt ikke drikke hvis du ikke vil!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du kan bare sige at du ikke har lyst. Lad være med at begrunde hvorfor.... 

 

Eller

 

du kan sige at du skal køre bilen og manden har fået lov til at drikke:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har alle sammen nogle gode bud, så tak!

 

Jeg har selv tænkt på flere af dem faktisk, men jeg tror stadig, at det bliver svært at skjule det ved fx at sige, at det er mig, der kører hjem - for det kan man jo godt, selvom man har drukket et glas vin til maden (og i øvrigt er det i forvejen gerne mig, der kører hjem). Og hvis jeg siger, at jeg er på en eller anden form for medicin, så spørger folk sikkert ind til det eller begynder at tænke over, hvorfor jeg nu er det og så ved jeg ikke rigtig, hvad jeg skal svare. Hvad værre er, så har jeg fået sat et par akupunkturnåle i mine håndled, fordi jeg allerede i uge fire led af voldsom kvalme - og det er vildt besværligt at skjule! Det er noget med at have lange ærmer på hele tiden og sørge for, at de ikke glider ned... 

 

Måske er det mig, der overtænker det hele, men jeg holder fast i, at jeg ikke vil drikke, mens jeg er gravid. Jeg tør simpelthen ikke, for jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv, hvis der skete noget. Når det så er sagt, så synes jeg, at det er megatræls, at man som kvinde dårligt nok har mulighed for at takke nej til vin uden, at spekulationerne så kører rundt i folks hoveder - nogen gange har man bare rent faktisk ikke lyst til alkohol! Det behøver sgu ikke være, fordi der er en anden årsag til det.

 

Jeg må gå i tænkeposition... Der ligger nemlig også det i det, at jeg gerne selv vil styre, hvordan - og hvornår - de forskellige i familien får nyheden at vide og derfor ville jeg blive ret ærgerlig, hvis det pludselig bliver afsløret ved et tilfælde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår dig godt! Og helt enig man ikke skal drikke, et glas kan være et for meget!

Men tror stadig du overvurderer andres folk interesse eller evne til at observere.. Du kan jo sige du har fået en slem blærebetændelse og er på en cocktail af penicillin og noget andet ( bare gør dig "dum" ved at sige at du ikle lige ved hvad er, hvis nogen spørger mere ind til det) og din læge som også er uddannet indenfor akupunktur har sat nogle nåle som skulle afhjælpe infektionen i kroppen..:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår dig godt! Og helt enig man ikke skal drikke, et glas kan være et for meget!

Men tror stadig du overvurderer andres folk interesse eller evne til at observere.. Du kan jo sige du har fået en slem blærebetændelse og er på en cocktail af penicillin og noget andet ( bare gør dig "dum" ved at sige at du ikle lige ved hvad er, hvis nogen spørger mere ind til det) og din læge som også er uddannet indenfor akupunktur har sat nogle nåle som skulle afhjælpe infektionen i kroppen.. :)

Smart idé til det med nålene :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Metronidazol, det er et antibiotikum der giver en alkohol/antabus reaktion, hvis man indtager alkohol samtidig med behandlingen. Hvis nogen vil have mange detaljer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg godt nok ikke, hvordan det lige er med penicillin og kørsel, men kan man ikke godt sige, at man ikke tør tage chancen, da man ikke ved, hvordan du reagerer ved den kombination.

 

Bare hvis du bruger penicillin som undskyldning, og nogle stiller spørgsmålstegn (altså spørger ligeud) ved at du ikke drikker, selvom du "kun" er på penciillin?

 

 

Og det er så skod, at man ikke kan lade være med at drikke, lade være med at spise morgenmad, have kvalme, have ondt i maven, ja, nærmest have ondt i en lillefingernegl, uden at folk tror, man er gravid  :ba

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg godt nok ikke, hvordan det lige er med penicillin og kørsel, men kan man ikke godt sige, at man ikke tør tage chancen, da man ikke ved, hvordan du reagerer ved den kombination.

 

Bare hvis du bruger penicillin som undskyldning, og nogle stiller spørgsmålstegn (altså spørger ligeud) ved at du ikke drikker, selvom du "kun" er på penciillin?

 

 

Og det er så skod, at man ikke kan lade være med at drikke, lade være med at spise morgenmad, have kvalme, have ondt i maven, ja, nærmest have ondt i en lillefingernegl, uden at folk tror, man er gravid  :ba

Ja, det er sygt træls, at man ikke kan tillade sig at sige nej tak uden, at folk tror alt muligt! Sådan var det også, inden jeg blev gravid - der var ligefrem nogle i familien, der havde lagt mærke til og talt, hvor mange gange jeg havde takket nej til alkohol... Christ, altså! :( Og jeg tænker, at nu, hvor der rent faktisk er noget i maven, får jeg nok lidt svært ved at skjule det, hvis der er nogen, der kommenterer på det - for jeg føler jo, at det lyser langt væk :) I dag er jeg i øvrigt 7+0 <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er sygt træls, at man ikke kan tillade sig at sige nej tak uden, at folk tror alt muligt! Sådan var det også, inden jeg blev gravid - der var ligefrem nogle i familien, der havde lagt mærke til og talt, hvor mange gange jeg havde takket nej til alkohol... Christ, altså! :( Og jeg tænker, at nu, hvor der rent faktisk er noget i maven, får jeg nok lidt svært ved at skjule det, hvis der er nogen, der kommenterer på det - for jeg føler jo, at det lyser langt væk :) I dag er jeg i øvrigt 7+0 <3

Der var faktisk en video på Fb den anden dag, hvor nogle unge deltog i et socialt eksperiment. Det var helt utroligt at se hvor meget de andre forsøgte at presse ham, der ikke drak til at drikke.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=624383974331565&id=475912779178686

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVIS du som mig har et kg eller 2 (eller 10, suk) for meget på sidebenene, kunne en undskyldning være, at du er på kur, men at du ikke gider være helt vildt skrap med maden, når I er ude. Til gengæld vælger du kalorierne i alkoholen fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Byt ud med alkoholfrie drikkevarer. Ribena ligner rødvin, hyldeblomstsaft hvidvin, og så findes der nogle udmærkede alkoholfri øl (0, 0%) -eller find nogle alkoholfrie vine (flere af dem indeholder dog 0, 05% -og andre lidt mere) -Jeg har faket den, da mine venner ikke ville tro på mig, hvis jeg sagde nej tak til vin :-) -INGEN lagde mærke til noget, fordi "vinen" jo forsvandt i mit glas:-) -ogvtil sidst var folk så snaldrede, at de ikke lagde mærke til, at jeg smuttede ud og tog min egen bil hjem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lykkedes mig at holde det hemmeligt! :-) Der var heldigvis ingen, der bemærkede, at jeg ikke drak vin - svigermor spurgte dog en enkelt gang, om jeg ikke skulle have et glas, men den kom jeg da ud af uden at vække mistanke, for da den snarlige begivenhed til sidst på aftenen blev afsløret for svigermor og svigerfar, ville begejstringen ingen ende tage! Det var så fedt, så hyggeligt, så sjovt og fuldstændig lige, som det skulle være :-) Og nå jo; sammenkomstens anledning var jo i øvrigt min svigerfars 60-års fødselsdag, så han fik sig lidt af en fødselsdagsgave ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER