Blupimaven

AMH værdier... !

3 indlæg i dette emne

Hej tøser.

 

Jeg skal snart til start-samtale hos fertilitetsklinikken og har i den forbindelse fået taget blodprøver.

Jeg fik taget blodprøver i juni også og faktisk så er min AMH værdi steget fra 36 til 45.

Grænseværdierne for AMH er jo 4,8 og 54. Så min stiger og ligger i den høje ende.. . !!

 

Jeg håber det er fordi min krop er ved at finde sig selv efter de 18 år på piller... og IKKE fordi jeg underliggende har PCOS.

Er meget spændt på hvad de siger på klinikken.. !! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det skal du vist umiddelbart bare være glad for :) Som jeg forstår det, så er 5-15 'lav AMH', 15-30 er 'alm AMH', og 30-55 er 'høj AMH'. AMH siger noget om din ægreserve og hvornår du kan forvente at gå i overgangsalder. En høj AMH betyder mange æg :) Og dette er godt, når man gerne vil være gravid. Dog kan du så være i risiko for overstimulering, når du skal i behandling. Men det tager klinikken sig helt sikker af - du vil højst sandsynligt bare få en forholdsvis lav dosis hormoner så :)

Rigtig meget held og lykke med behandlingen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal du vist umiddelbart bare være glad for :) Som jeg forstår det, så er 5-15 'lav AMH', 15-30 er 'alm AMH', og 30-55 er 'høj AMH'. AMH siger noget om din ægreserve og hvornår du kan forvente at gå i overgangsalder. En høj AMH betyder mange æg :) Og dette er godt, når man gerne vil være gravid. Dog kan du så være i risiko for overstimulering, når du skal i behandling. Men det tager klinikken sig helt sikker af - du vil højst sandsynligt bare få en forholdsvis lav dosis hormoner så :)

Rigtig meget held og lykke med behandlingen :goodluck

Ja tak... :) Men de skriver også på nettet at en høj AMH kan holdes sammen med PCO.. !! Men nu må vi se hvad de siger på fredag.. ! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER