Guest

Tur hos lægen....

30 indlæg i dette emne

Jeg har i noget tid gået og syntes at jeg har sådan en irriterende bule på maven. Jeg synes virkelig det ligner jeg er gravid og det er jeg ikke. Jeg har testet og den var negativ. Spørgsmålet er så om jeg bare er blevet fed på maven eller om det evt. er noget andet. Grunden til mine tanker er at jeg i 2009 havde en cyste på ca. 20-22 cm på den ene æggestok hvor den blev opereret væk, så derfor er jeg nok lidt mere forsigtig og obs. 

 

Jeg bestilte derfor tid hos lægen og var afsted i dag. Jeg ville gerne have hende til at undersøge mig og se om hun kunne mærke noget eller evt. give en henvisning til en gyn. så jeg kunne få ro om jeg bare var blevet buttet på maven eller om det er noget andet. 

Jeg fortalte lægen hvorfor jeg gerne ville have en undersøgelse og da jeg forklarede hvorfor sagde hun med det sagde at jeg skulle i hvert fald have en henvisning til en gyn. så jeg kan blive scannet og så ville hun lige selv lave en alm. gyn. undersøgelse. Det var super dejligt at hun virkelig tog det alvorligt fra start og jeg ikke skulle sidde og argumentere for hvorfor jeg skulle have en henvisning!

 

Hun lavede så undersøgelsen og hun syntes faktisk at hun kunne mærke noget i højre side :( Hun kunne ikke sige om det bare er nogen tarme der drillede eller ej, men hun syntes at mærke et eller andet. Det var ca. det samme hun sagde sidste gang :unsure Da hun havde undersøgt færdigt spurgte hun om jeg helst ville til en gyn. eller om vi skulle prøve hospitalet med det samme. Jeg valgte hospitalet for sidst gik der en måned inden jeg fik tid hos en gyn. og endnu en måned inden jeg overhovedet kom til hospitalet, og jeg orker ikke lige at vente så lang tid igen.

 

Hun kunne ikke sige hvornår der kommer en indkaldelse til hospitalet men der blev sendt en henvisning af sted så nu kan jeg bare gå og vente :( Jeg overvejer lidt at tage kontakt til den private forsikring jeg har gennem arbejdet og hører om de evt. kan hjælpe i stedet :unsure

 

Jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med det hele. Jeg er glad for at jeg kom af sted til lægen og at hun virkelig tager det seriøst inden hun overhovedet har mærket selv, men jeg er selvfølgelig nervøs for at hun mener hun mærkede noget. Bulen på maven synes jeg stadig er der og den er ikke blevet mindre :( Jeg orker bare ikke en gang mere og især ikke nu hvor jeg har små børn :( Jeg prøver virkelig at være positiv men jeg synes godt nok det er op af bakke en gang imellem. 

 

Jeg ved ikke lige hvad jeg ville med indlægget udover at få lidt tanker  ned omkring det hele ;)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det lyder ikke sjovt.

Gik der lang tid før du var ovenpå igen sidste gang?

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sender dig lige et kram.

Tak for kram :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det lyder ikke sjovt.

Gik der lang tid før du var ovenpå igen sidste gang?

:kram

Sidste gang var de nødt til at lave et bikinisnit som svare lidt til et ks. Jeg var sygemeldt 14 dage men kan så ikke huske hvor lang tid der gik før jeg var helt på toppen igen. Men der gik lidt længere hvor jeg bla havde svært ved at løfte.

Tak for kram :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok ikke rart.. :( :kram2 Jeg kan virkelig godt forstå det bekymrer dig.

Jeg håber du snart får en tid ::kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår godt du bekymre dig :kiss :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår godt du bekymre dig :kiss :kram2

:ditto

Masser af :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt din læge handlede på din bekymring, kunne du kontakte den afdeling du skal på, for at høre om hvordan og hvorledes?

Kan godt forstå du er bekymret, men godt du handler :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram alle sammen!

Godt din læge handlede på din bekymring, kunne du kontakte den afdeling du skal på, for at høre om hvordan og hvorledes?

Kan godt forstå du er bekymret, men godt du handler :kram

Det er måske en mulighed at kontakte dem, men tror lige jeg giver dem nogen dage til at indkalde. indkaldelsen plejer at komme rimelig hurtig og så kan jeg tage stilling når jeg ved hvor lang tid der går inden jeg kommer til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram alle sammen!

Det er måske en mulighed at kontakte dem, men tror lige jeg giver dem nogen dage til at indkalde. indkaldelsen plejer at komme rimelig hurtig og så kan jeg tage stilling når jeg ved hvor lang tid der går inden jeg kommer til.

Det var bare en tanke, hvis der går lang tid, så kunne et opkald være en løsning :)

Stort kram din vej :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var bare en tanke, hvis der går lang tid, så kunne et opkald være en løsning :)

Stort kram din vej :kram

 

Og jeg er rigtig glad for tanken for jeg havde faktisk ikke lige fået den selv :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg er rigtig glad for tanken for jeg havde faktisk ikke lige fået den selv :)

Godt man kan hjælpe hinanden :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er indkaldelsen allerede kommet :) Jeg har fået tid d. 22/10-2015 så der er lidt tid til, men det er også ok. Nu har jeg et tidspunkt jeg kan forholde mig til. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er indkaldelsen allerede kommet :) Jeg har fået tid d. 22/10-2015 så der er lidt tid til, men det er også ok. Nu har jeg et tidspunkt jeg kan forholde mig til.

Dejligt der er kommet tid, men det er lidt ude i fremtiden :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt der er kommet tid, men det er lidt ude i fremtiden :kram

Det var nemlig ude i fremtiden så efter lidt pres fra både manden og mine kollegaer valgte jeg i dag at ringe til min sundhedsforsikring jeg har gennem arbejdet. De fortalte at jeg faktisk har krav på en tid indenfor 4 uger efter henvisningen er modtaget og det overholdt hospitalet ikke. Jeg skulle derfor ringe til regionens "frit sygehusvalg" og høre om de kunne gøre noget. Dem fik jeg også ringet til i dag og de kunne godt se afdelingen på hospitalet ikke havde overholdt ventetiderne så de skulle lige snakke med dem og så ville de vende tilbage. Det gjorde hun i eftermiddags og hun ringede med en ny tid. Så nu har jeg tid allerede på mandag :glad

Min sundhedsforsikring på arbejdet ringer endda i morgen og tjekker op hvordan det er gået så det er også helt fint :)

Det er super dejligt at have fået en tid allerede mandag men pænt irriterende de ikke overholder reglerne med det samme og man selv skal ringe og holde dem i øerne <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var nemlig ude i fremtiden så efter lidt pres fra både manden og mine kollegaer valgte jeg i dag at ringe til min sundhedsforsikring jeg har gennem arbejdet. De fortalte at jeg faktisk har krav på en tid indenfor 4 uger efter henvisningen er modtaget og det overholdt hospitalet ikke. Jeg skulle derfor ringe til regionens "frit sygehusvalg" og høre om de kunne gøre noget. Dem fik jeg også ringet til i dag og de kunne godt se afdelingen på hospitalet ikke havde overholdt ventetiderne så de skulle lige snakke med dem og så ville de vende tilbage. Det gjorde hun i eftermiddags og hun ringede med en ny tid. Så nu har jeg tid allerede på mandag :glad

Min sundhedsforsikring på arbejdet ringer endda i morgen og tjekker op hvordan det er gået så det er også helt fint :)

Det er super dejligt at have fået en tid allerede mandag men pænt irriterende de ikke overholder reglerne med det samme og man selv skal ringe og holde dem i øerne <_<

Fedt med en tid allerede på mandag :yay godt du fulgte op på det :kram2

Det er trist de skal holdes i ørerne :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj pøj med undersøgelsen i morgen :goodluck :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak begge to :Kiss

Jeg er rimelig nervøs og er godt nok glad for min tid er forholdsvis tidlig.

Jonas har flere gange sagt han ikke tror der er noget og at jeg bare et blevet buttet, men det ændre ikke på lægen mener hun mærkede noget. Han mener så hun tager fejl <_< det irriterer mig lidt for det gør jeg ikke har lyst til at snakke med ham om det og det gør at vi ikke rigtig har snakket om hvis jeg pludselig skal ind og opereres. Men vi må jo bare tage det som det kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Pøj pøj i dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak alle sammen :)

Det hjalp med krydsede fingre. Der var heldigvis intet at se på scanningen :) så nu må jeg bare i gang med at tabe mig ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER