Caddie

Nogen fra Roskilde?

5 indlæg i dette emne

Hej

Vi overvejer at flytte til Roskilde, men kender ikke nogen med børn i byen. Det er vigtigt med gode børnehaver og skoler... Er der nogen herinde der kan hjælpe? :help :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bor i Svogerslev lige uden for Roskilde.

Hvor kigger I henne? De fleste skoler er ganske fine. Tjørnegårdsskolen har tidligere været lidt udfordret, men ved ikke helt hvordan den er nu.

Børnehaver kender jeg ikke så meget til. Kun den Noah går i her i Svogerslev ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu kigger vi i hele byen/området. Vi har set på noget i både Himmelev og Vindinge. Men det er jo en stor by, så tænker der kan være stor forskel rent geografisk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Himmelev skole har generelt et rigtig godt ry. Og det ligger på den rigtige side af byen i forhold til Motorvejen, hvis en af jer arbejder i København ;)

Der er cykelafstand til strand og lokal indkøb.

Jeg ville selv rigtig gerne have købt hus i Himmelev, men det var bare SÅ dyrt da vi købte for 9 år siden... Så kunne vi få noget tilsvarende en million billigere, hvis vi købte i Svogerslev ;) Jeg tror priserne har udjævnet sig lidt, men Himmelev er helt klart et dejligt sted. Der er ikke rigtig noget by, men så langt er der jo heller ikke til centrum.

Vindinge kender jeg ikke det store til. Det er lidt længere væk end Himmelev og slet ikke i integreret i Roskilde på samme måde synes jeg.

Men der er du tæt på hedeland, hvor man kan cykle, ride og gå mange ture. Og stå på ski om vinteren, hvis det er koldt nok ;)

Men når man kører igennem virker det som en hyggelig by, og det er bestemt ikke kendt som ballade-kvarter eller noget i den stil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været i praktik på trekroner skole, og synes det på mange punkter var en god skole. Vi overvejer selv at flytte til Roskilde, så jeg kigger også lidt med her for gode fif. Hvor bor I nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER