Lotte1987

Bette troldens fødsel <3

12 indlæg i dette emne

Nu er den bette trold blevet en uge gammel og lidt til :kuller

Så vil forsøge mig med en beretning om hans tur til den virkelige verden :)

Natten til d. 2/9 kl. 00.25 vågner jeg og skal helt vildt på toilettet så jeg sætter mig op i sengen og tager en tår vand.

Derefter rejser jeg mig og går et par skridt og føler at det render ned af mine ben..

Får vækket M, som kommer med et håndklæde til mig så jeg kan komme på toilet og få rene trusser og bind på.

Finder min telefon og ringer til FG, som gerne vil se mig så vi aftaler, at vi kommer ca. 1 time senere.

M vil super gerne lige i bad så det får han lov til og jeg tuller rundt og tjekker tasker mv. og sætter det frem så det kan komme i bilen.

Vi tøffer så til Aalborg, hvor vi bliver modtaget af en sød JM, der tjekker mig og sætter en CTG på.

Jeg er da 1 cm åben og har 8 min imellem veerne så vi bliver enige om, at tage hjem og afvente, at de tager til.

Vi er hjemme omkring kl. 3 og går i seng..

Jeg får sovet en smule, men det er svært med de tiltagende veer.

Et par timer senere står jeg op og hopper i bad for at se om det hjælper og smider mig derefter på sofaen og prøver, at slappe af.

Vækker M for at få ham til at hjælpe med at tage tid, da jeg slet ikke kan holde styr på det..

Han siger at der pt, er 8-10 min imellem dem så jeg må bare "slappe" af så godt jeg kan.

Eftermiddagen går og jeg har svært ved at finde ro og kan slet ikke holde noget i mig..

M forslår at han henter noget mad så jeg kan få noget mad ned i maven..

Jeg får sagt at jeg gerne vil ha en pizza med skinke og ost, men da han kommer med den spiser jeg maks halvandet stykke og resten ryger i køleskabet...

Vi forsøger at måle mine veer igen og der er nu 5-7 min imellem mest 5.

Kl.20.30 siger jeg til M, at jeg ikke kan holde det ud mere og gerne vil ind på FG igen så ringer og får lov til, at komme.

Vi kommer derind ca. 21.30 og bliver vist ind på en fødestue med fødekar, da jeg har ønsket at føde i vand og får afvide, at JM kommer om lidt.

Kort efter ankommer JM, som er den sødeste og mest nærværende kvinde jeg længe har mødt.

Hun undersøger mig og konstatere, at jeg nu er 3-4 cm åben og går derefter igang med, at fylde karet med varmt vand.

Jeg kommer i vandet og M går ned for at flytte bilen til en langtidsparkering.

Imens snakker JM og jeg om lidt af hvert og hvad der skal ske.

Hun fortæller, at hun ligger et drop i min hånd så den er klar, hvis jeg får brug for det og at jeg skal ha penicillin, hvis han ikke er ude inden 00.30, da det så er 24 timer siden mit vand gik og, at der så er risiko for infektion.

Jeg er i vandet et par timer, men har svært ved varmen tiltrods for at vandet dulme veerne.

M kommer konstant med våd klud til mig og fylder saftevand på mig efter "befaling" fra mig.

00.30 skal jeg op af vandet for, at få penicillin og blive undersøgt.

Jeg er da kun 5 cm åben og JM anbefaler, at jeg går lidt rundt samt at vi lige går en tur på toilettet så jeg kommer på, hvad der føles, som mit livs længste gåtur ned af FG til toilettet og tilbage igen.

JM fortæller så, at de har fået lattergas, som smertelindring og jeg siger med det samme, at det vil jeg gerne give et forsøg.

Hun henter det og har en anden JM med, som lige skal vise hende hvordan det fungere, da de kun har haft det i en uge.

Jeg bliver koblet op og det fungere bare super for mig og jeg får overskud til, at sende M ned efter noget at spise så han kan få noget energi.

JM tjekker mig igen ca. 2 timer efter og jeg er stadig kun 5 cm åben så hun sætter vedrop på mig også skal jeg love for at der skete noget.

M fortæller, at jeg sover mellem mine veer og snorker højlydt.

3.55 får jeg pressetrang og er nu 10 cm åben og jeg får lov til at presse.

På et tidspunkt er lægen og afd. jm inde og tjekke mig og sætte en måler på den bettes hovede, som heldigvis har det helt fint derinde.

De vurdere, at jeg godt kan klare det uden hjælp og går videre.

Jeg løber tør for lattergas og må nu "kun" få ilt.

Siger flere gange, at jeg ikke kan mere.

2 timer efter D. 3/9 kl.6.55 efter min første pressetrang føder jeg den bette trold uden andet hjælp end ilt, vejledning og hjælp til at holde mine ben.

En lang fødsel, som bestemt var det hele værd :kuller

Håber ikke, at det blev for rodet :)

post-10504-0-81747300-1442074228_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med bette trolden.

Sikken en fødsel altså. Har du fået nogen forklaring på hvorfor du ikke udvidede dig? Jeg oplevede det samme pga et gammelt keglesnit...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med bette trolden.

Sikken en fødsel altså. Har du fået nogen forklaring på hvorfor du ikke udvidede dig? Jeg oplevede det samme pga et gammelt keglesnit...

Tak :)

Nej men har faktisk heller ikke spurgt :)

Vi skal ha en efterfødsels samtale på et tidspunkt i nær fremtid så det var egentlig et godt spørgsmål at tage med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe tillykke med den bette endnu engang  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tillykke med sønnen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres dejlige dreng! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Skøn fødselsberetning! Tillykke med ham :) :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn fødselsberetning! Tillykke med ham :) :loveshower :loveshower

Tusind tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER