123klar

Hvornår giver I arbejdspladsen besked?

5 indlæg i dette emne

Er i dag i uge 8+0. Jeg er så heldig stort set ikke at have nogle gener, og kan derfor sagtens holde min graviditet skjult for omverden. Og kan sagtens tage på arbejde uden problemer. Jeg er bare i tvivl om hvornår det er tidspunktet at give dem besked. Som udgangspunkt regner jeg ikke med at sige noget før vi har været til scanning. Hvad gør I andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fortalt det til min chef, pga mine ansættelsesforhold. Men ellers ville jeg have ventet til efter NF. Jeg søger pt nyt job, og der har jeg ikke tænkt mig at sige noget, selvom jeg er 11+1 ved min samtale i næste uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I sidste graviditet fortalte jeg det lige efter NF. Så er den værste risikoperiode overstået og man giver samtidig arbejdsgiveren en god lang varsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at fortælle det efter NF, så fremt vi ikke skal i gennem moderkagebiopsi etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer meget an på hvilken type job man har. Hvis man har et job hvor man er i kontakt med giftige væsker eller hvor man skal løfte meget tunge ting er det vigtigt at fortælle det forholdsvis hurtigt. Jeg studere tandteknik og der arbejder vi med mange materialer der kan være skadelige for et foster. Så det er meget vigtigt at bruge ekstra værnemidler i løbet af graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER