Månebarn

Hjemmefødselsordningen lukningstruet

6 indlæg i dette emne

Hej alle sammen,

 

Tillader mig at smide dette ind, da hjemmefødselsordningen i Region Sjælland er et tilbud der betyder rigtig meget for mig :) Håber det er OK, jeg ved godt det ikke er et emne der som sådan lægger op til debat, men jeg synes det er en rigtig vigtig ordning, både for kvinder i Region Sjælland, men lige så vel for alle gravide i DK. For hvis Regionen får held til at lukke denne ordning, så tror jeg godt man kan opgive håbet om nogensinde at få oprettet lignende ordnigner i resten af DK.

 

Region Sjællands hjemmefødselsordning er lukningstruet. Ordningen er sat på Regionens budget med henblik på lukning.

 

Ikke alene er en hjemmefødsel billigere for Regionen end en standard hospitalsfødsel, eller en hjemmefødsel hvor en jordemoder fra fødegangen skal sendes ud. Hjemmefødselsordningen er et unikt tilbud der for hjemmefødende kvinder i Region Sjælland sikrer kontinuitet og høj faglig viden hos de bistående jordemødre.

 

Ved at bevare Hjemmefødselsordningen aflastes desuden de jordemødre på regionens fødegange, som ellers skulle sendes ud til hjemmefødslerne. De jordemødre, som lige nu kæmper en brav kamp for at have tid nok til alle på fødegangene, vil uden hjemmefødselsordningen blive yderligere bebyrdet. Det kan vi ikke byde dem!

 

Sidst men ikke mindst, så tjener hjemmefødselsordningen i Region Sjælland lige nu som foregangsordning. Hvis denne ordning bliver nedlagt, kan man frygte at denne fantastiske ordning ikke får lov at brede sig ud til resten af landet.

 

Støt hjemmefødselsordningen. Støt en ordning der hvert år sikrer at hundreder af kvinder kan føde trygt i hjemmet, uden at belaste fødegangenes jordemødre.

 

Jeg håber i vil gå ind og skrive under på nedenstående underskriftsindsamling. Der er gang i flere initiativer for at sikre at vores stemmer bliver hørt, dette er en af dem! På forhånd tusind tak.

 

http://www.skrivunder.net/bevar_hjemmefodselsordningen_i_region_sjalland

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har skrevet under

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har skrevet under og delt på FB. Jeg planlægger en hjemmefødsel til januar, og kan slet ikke forstå at de har tænkt dk at skære i en ordning der ellers har fået så meget ros.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har skrevet under og delt. Havde en fantastisk hjemmefødsel i februar i region Sjælland og håber sådan at andre kan få samme mulighed i fremtiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor godt nok ikke i DK og derfor er den ikke relevant for mig personligt, men jeg er alligevel ret investeret i spørgsmålet. Jeg har altid haft en drøm om at få lov til at føde hjemme, men her i Sverige er det ikke noget man bakker op om, som et af de eneste nordiske lande. Vil man føde hjemme skal man selv betale de ca. 20.000 kroner det koster - på trods af at det også her er fremlagt sort på hvidt gang på gang, at en hjemmefødsel er billigere (og har færre komplikationer, i hvert fald for flergangs fødende) end en hospitalsfødsel.

 

Jeg har skrevet under og håber virkelig at I får lov at beholde jeres ordning! Alt andet ville være en skam.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for opbakningen :) Jeg går selv lige nu og venter på at føde med ordningen. Jeg er så taknemmelig for at den findes, for det har forvandlet mig fra et nervøst vrag ved tanken om en hospitalsfødsel, til en gravid der glæder sig til at opleve mit barn komme til verden, i de rammer hvor jeg er tryg :) Og det er jo det det handler om, uanset hvor det er så er det vigtigste at man som fødende kan vælge lige præcis det sted man føler sig mest tryg, om det så er i hjemmet, på fødeklinik eller på hospitalet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER