PernilleMaj

Grønt med grønt på

143 indlæg i dette emne

Jeg fandt jo ud af i sommerferien, at jeg egentlig gerne vil have børn og at jeg faktisk også føler mig klar til det. De fleste ydre omstændigheder, som mere plads, har mulighed for at blive opfyldt engang i løbet af foråret/sommeren 2016, så nu har jeg besluttet også at gå i gang med min vægt, i mens jeg venter på, at manden også synes han er klar. Flere i hans omgangskreds begynder at få børn, så kender jeg ham ret, så går der ikke særlig lang tid (som i nogle måneder).

Egentlig er det ikke en ny beslutning, jeg har i lang tid kæmpet med vægten og forstår ikke helt hvorfor den ikke går nedad. Siden august 2014 har jeg stort set ikke drukket sodavand og jeg har langsomt skåret ned på mit slikforbrug til siden juli ikke at indtage i hverdagen - kun weekend og sigter nu efter kun ved særlige lejligheder. Min mad har også været rimelig sund - intet overflødigt sukker, ingen hvide kulhydrater (med få undtagelser som til en fødselsdag) og 600 g frugt og grønt hver dag.

Min motion består af cykling 12 km 5 dage om ugen - det er helt fast. I foråret løb jeg 5 km et par gange om ugen. I sommerferien blev det til en gåtur hver dag på 5 km og nu er jeg ved at starte op på løb igen, indtil videre 3 km et par gange om ugen. Derudover løfter jeg vægte hver aften og laver udstrækning - ikke så meget, for pt. er det mest for træne nakke og skuldre op. Senere hen håber jeg at kunne klare noget mere.

Min vægt starter på 80,5 - hvilket er ca. 25 kg for meget.
Mit taljemål er 90 cm.


Jeg var i dag en tur hos lægen, som rettede lidt på min madplan - jeg skal nu indtage mellem 300-400 g grøntsager til frokost og aftensmad + 150 g kød eller 2 æg. Ingen frugt - jeg kommer nok til at savne min daglige banan. Morgenmaden bliver dejlig nem - rugbrød med marmelade eller mager ost. Jeg har virkelig svært ved at se, hvordan jeg skal kunne spise så meget.

På fredag har jeg igen en tid til at få taget blodprøver, bare som helbredstjek for at være sikker på der ikke er noget andet som årsag for mit manglende vægttab.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med vægtprojektet!

 

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille opdatering på dele af lægebesøg i fredags.

Blodprocent 8,6

Blodsukker 4,2

Blodtryk 125/90 - og så stod der også 86, det ved jeg ikke helt hvad var.

Så indtil videre ser der hele rigtig fint ud. Jeg ved ikke hvilke andre prøver de skulle lave udover kolesteroltal, men det og nogle andre ting kan jeg ringe ind og høre om på mandag.

De sidste par dage har jeg jo levet efter den nye kostplan. Det går været hårdt på den måde at jeg har følt at jeg spiste alt for meget, så jeg har haft ondt i maven og kvalme. Men i dag er jeg simpelthen så sulten! Hele tiden! Det bliver vidst en hård dag at komme igennem.

Jeg glæder mig til at se på fredag om det her endelig giver et resultat. Bare et kilo eller 1 cm der er røget. Det håber jeg virkelig.

Manden har også lavet nogle ændringer i sin kost. Han spiser færre mejeriprodukter og lidt mere salat, men ellers ændrer han ikke det store. Han er dog så sød at han venter med at spise sin elskede chokolade til jeg er gået i seng - heldigvis for ham på kan han godt tåle det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om du har fået en god start. Hepper på at du kan se resultater. Og sikke en sød mand der venter med chokoladen. Godt at han bakker dig op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom jeg igennem til lægen og alle mine blodprøver er normale, hvilket er rigtig dejligt, for så har min overvægt i det mindste ikke medført nogle helbredsmæssige problemer.

Men det betyder også, at der kun er mig selv og dårlig kost at bebrejde.

Derudover kan min mave slet ikke med alle de grøntsager jeg bør spise, så jeg er kommet frem til at ville nøjes med 600 g grøntsager om dagen, selvom lægen anbefaler op til 900 g. Men jeg kan bare ikke fungere med ondt i maven hele tiden.

Så er der også planlagt pause fra den fredag og lørdag, hvor jeg får en veninde på besøg. Jeg har ikke været fuldstændig 'artig' her de sidste par dage og er faldet lidt tilbage i nogle snackvaner med kiks, så skal lige have strammet godt op torsdag og spise mindre til middag og aftensmad fredag, så jeg kan nyde et stykke kage og et krus varm chokolade.

Og så må jeg ellers bare op og igang igen søndag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

So...

Vejedag ligger fredag, men fik ikke lige opdateret herinde.

Vægten var faldet til 79,7 så det var jo helt fantastisk! Sådan skal det meget gerne blive ved :)

Taljemålet var faldet til 89 så det er jo også godt!

Alt i alt en rigtig motiverende start!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må nok også hellere få skrevet nogle delmål op.

1. 75 kg

2. 70 kg

3. 65 kg

4. 60 kg

5. 55 kg

Jeg overvejer om jeg skal sigte efter 50 eller 55 kg som slutvægt. Jeg har tidligere været nede på 50 kg og det passede mig rigtig godt, og det er en hel fin vægt i forhold til min højde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

So...

Vejedag ligger fredag, men fik ikke lige opdateret herinde.

Vægten var faldet til 79,7 så det var jo helt fantastisk! Sådan skal det meget gerne blive ved :)

Taljemålet var faldet til 89 så det er jo også godt!

Alt i alt en rigtig motiverende start!

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ugens vejning: 78,9kg og taljemål stadig på 89 cm.

Dejligt at det stadig går fremad, det skal det endeligt blive ved med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, jeg er faldet alt for meget i her i løbet af weekenden. Startede fredag med at spise en pose matadormix selv, heldigvis kun en lille på 60 g. Lørdag fik vi så takeout til aftensmad, for mit vedkommende en burger - ikke sundt men absolut lækkert. Og i dag, søndag, har jeg så gnavet mig igennem en halv plade mørk chokolade og to cookies.

 

Heldigvis for min cykeltur på 12 km! Ellers ville tanken slet ikke være til at bære. Op igen og spise bedre i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, ser først nu at du har fået en tråd herinde, har jo nok forsømt denne del af forum lidt de seneste måneder :blush Endelig et sted, hvor jeg kan følge lidt med hos dig også, yay :yay

 

Synes at du er kommet rigtig flot fra start og hvad weekenden angår, så ryger man altså bare af hesten ind i mellem. Det kan nærmest ikke undgås. Det vigtigste er, at man kommer op på hesten igen så hurtigt som muligt og ikke lader sig slå ud over det. Som en af mine yndlingsquotes siger: "Failure is temporary, but quitting is forever". Jeg er sikker på at du nok skal komme stærkt igen. Masser af hep herfra :) :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens følge med men der sker ikke det helt store og spændende herinde ;-)

Jeg kan dog afsløre at vi var inde og snakke med en bank i går, som endte med at blive vores nye bank. De gav også det råd, at hvis vi gik med boligtanker, så kunne vi prøve om vi ikke kunne tage su-lån og su-slutlån på 50-60.000 til udbetaling, fordi renten der er pt på 1% når man er færdiguddannet. Så tror lige manden fik noget at tænke over... ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ugens opdatering bliver ikke lige så god som sidste uges.

Vægten siger 79.0 kg

Taljen 88 cm

Jeg har altså taget 100g på og tabt en cm. Jeg havde håbet jeg havde tabt noget mere, men ikke rigtig regnet med det, så meget som jeg faldt i, i weekenden.

Nu kommer der så en brunch i morgen formiddag med veninder, og der kommer jeg ikke vil at holde tilbage, til gengæld holder jeg øje med i aften og søndag, indtil hverdagen igen sætter ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder rigtig spændende med mødet i banken :yay Håber at det har fået din kæreste til at kunne se nogle muligheder for sig. De har godt af lidt at tænke over de mænd ;)

 

Årh brunch, det er altså også bare det bedste! Håber at du havde en rigtig hyggelig formiddag med veninderne :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder rigtig spændende med mødet i banken :yay Håber at det har fået din kæreste til at kunne se nogle muligheder for sig. De har godt af lidt at tænke over de mænd ;)

Årh brunch, det er altså også bare det bedste! Håber at du havde en rigtig hyggelig formiddag med veninderne :kram2

Det var et rigtig godt møde, dem kan jeg helt sikkert anbefale :) og vi endte jo også med at skifte over til dem :)

Manden har både nået at trække i land og bløde op igen, så jeg aner pt ikke hvor han står. Men det finder han vel ud af på et eller andet tidspunkt :)

Det var en rigtig lækker brunch, det er godt det ikke sker hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke den bedste uge igen, hvad angår vægttab. Min cykel punkterede i lørdags, så jeg har måttet tage bussen ind hver dag i denne uge. Til gengæld har jeg skåret lidt ned på hvad jeg spiser, især om morgenen, så det er ikke helt så slemt som det kunne have været.

Men det ændrer ikke på fakta

Vægt 79.2 kg

Talje 88 cm

I de næste par dage er min mand ikke hjemme, så regner med at den står på rigtig meget salat til aftensmad. Det skulle gerne gøre godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke den bedste uge igen, hvad angår vægttab. Min cykel punkterede i lørdags, så jeg har måttet tage bussen ind hver dag i denne uge. Til gengæld har jeg skåret lidt ned på hvad jeg spiser, især om morgenen, så det er ikke helt så slemt som det kunne have været.

Men det ændrer ikke på fakta

Vægt 79.2 kg

Talje 88 cm

I de næste par dage er min mand ikke hjemme, så regner med at den står på rigtig meget salat til aftensmad. Det skulle gerne gøre godt.

 

Her går det som regel også bedre, når manden ikke er hjemme. Min hjerne har en eller anden tendens til at ville gå i hygge-mode, så snart han træder ind ad døren :rolleyes Hepper på et par gode dage til dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det som regel også bedre, når manden ikke er hjemme. Min hjerne har en eller anden tendens til at ville gå i hygge-mode, så snart han træder ind ad døren :rolleyes Hepper på et par gode dage til dig :)

Takker, men det røg lidt i vasken i morges da hele køleskabet duftede af pizza...

Nåh, men op igen i morgen.

De fleste af mine madvaner er faktisk bedre når min mand er hjemme, vil gengæld får jeg ikke løbet ligeså meget, for det meste af madlavningen og husholdningen ligger på mig og det tager bare mere tid når der skal laves mad til to. Egentlig mærkeligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker, men det røg lidt i vasken i morges da hele køleskabet duftede af pizza...

Nåh, men op igen i morgen.

De fleste af mine madvaner er faktisk bedre når min mand er hjemme, vil gengæld får jeg ikke løbet ligeså meget, for det meste af madlavningen og husholdningen ligger på mig og det tager bare mere tid når der skal laves mad til to. Egentlig mærkeligt..

 

Kunne det ikke lade sig gøre at lave lidt portioner til fryseren eller at spise rester ind i mellem, så du ikke skal stå og lave mad fra bunden hver dag? For det synes jeg altså også tager tid. Især fordi jeg er sådan et nussehoved i et køkken :rolleyes

 

Og pizzaduft har jeg altså også svært ved at være upåvirket af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pt er hele fryseren fyldt med brød og kød :) Ellers en god idé :) Vi plejer at lave kød til to dage, men salaten bliver spist først til aftensmad og siden brugt til middagsmad dagen efter, så der skal laves nyt hver dag. I realiteten tager det nok ikke så lang tid endda, men jeg hader at lave mad, så jeg skal altid bruge en times tid som tilløb ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, det hele har stået lidt stille, først fordi jeg fik mega travlt på arbejdet, derefter fordi jeg blev syg. Så rigtig mad og motion har ligget langt væk. Min morgenvægt er dog stadig under 80! :D

 

Men nu bliver der sat i gang igen, cyklen er lappet, der er lagt planer for styrketræning hver dag, den ugentlig løbetur skal genoptages (hurtigst muligt, jeg spænder for meget i nakken når jeg ikke får løsnet musklerne på løbeturen) og på madfronten skal der 5-600 g grøntsager ned hver dag. Basta.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville egentlig gerne have nået 70 kg inden min brors fødselsdag senere på måneden, men 10 kg er lige lidt voldsomt. Hvis jeg nu er rigtig god kan det være, at jeg når 75 kg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville egentlig gerne have nået 70 kg inden min brors fødselsdag senere på måneden, men 10 kg er lige lidt voldsomt. Hvis jeg nu er rigtig god kan det være, at jeg når 75 kg :)

:glad hep hep!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper og tror på dig :hep

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER