Guest

p piller har nedsat mælke produktion:-(

8 indlæg i dette emne

Jeg er rent ud sagt grædefærdig over at erkende efter 7 dage på p piller at det er gået betydeligt udover min mælk :-( plejer at have rigeligt og hun plejer at have mange tunge bleer. Lægen understregede ellers kraftigt at der var så lille en sandsynlighed for det ville ske når amningen var veletableret. Jeg tog også p piller efter de andre fødsler men der supplerede jeg med flaske i forvejen. Det har ikke været nødvendigt denne gang og håbede heller ikke det blev det.

Er der en rimelig chance for mælken kommer igen hvis jeg hopper af pillerne igen ? Eller er løbet kørt ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil mene at produktionen sagtens kan boostes igen om det er nemmer med eller uden p-piller ved jeg ikke. men prøv mælkebombe, hvidtøl, masser af vand, og så meget hud mod hud og hvile som er muligt som mor til 3.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner det ikke, men jeg ville prøve :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville smide p-pillerne på stedet og gå over til minipiller...

 

Det undrer mig lidt at din læge har sagt det? Min sagde til mig at p-piller og amning ikke kunne forenes. Derfor var jeg på minipiller mens jeg ammede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge fortalte mig det samme som du har fået at vide - at når amningen er veletableret er der ikke så stor chance for at p piller gør en forskel.

Her har det passet... Jeg er på p piller og synes ikke min mælkeproduktion har lidt så Freya ikke får nok nu.. Men jeg vil også foreslå minipiller.

Det startede jeg på og gik kun væk fra det, fordi jeg var uheldig og fik menstruation i et par dage hver halvanden uge....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også droppe p-pillerne med det samme og bede om mini piller i stedet, eller bruge kondom.

Min læge påstår også at der ikke er en risiko ifht amning, men det er altså en gang hø.

Ud med pillerne og igang med en masse hud mod hud :) det skal nok vende tilbage, det er jeg sikker på :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej løbet er ikke kørt mht. Amning. Slet ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også sagtens at du kan øge produktionen igen.

Men der er da vist delte meninger om amning og p-piller. Jeg fik frarådet p-piller pga de hormoner der er i pillerne som man jo vil dele med baby når man ammer. Fik anbefalet en

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER