Unknown

Slettes

6 indlæg i dette emne

Slettes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg håber i kloge BK piger kan hjælpe.

Jeg startede som kontorelev ved kommunen 1. Sep 2014. Ca midt april 2015 blev jeg sygemeld og den sygemelding er løbende forlænget så den nu er til barsel (11/9 2015 - har termin 9/11 2015)

Jeg ved at jeg pr 1. Maj skulle få 5 ugers ferie + det de kalder 6. Ferieuge. Men jeg når jo ikke at komme tilbage før næste ferieår. Så hvad sker der med min ferie? Kan jeg få den udbetalt og hvor skulle det evt gøres?

Har hørt det er muligt at overføre ferien, men planen er jeg kommer tilbage fra barsel 1. September 2016 og det ville være ret overkill at have 10(12) ugers ferie der så skal holdes inden maj :)

Jeg ville bede om at få overført ferien og så holde noget af den i forlængelse af barslen :)

Det er i hvert fald det, jeg selv har gjort :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik min ferie udbetalt da jeg var på barsel (med sygemelding både før og efter) som elev, da barsel er feriehindrende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar. Jeg tænker udbetaling vil være mest optimalt. For skal have en masse skoleforløb osv når jeg kommer tilbage. Så nytter vist ikk at samle på mere ferie.

Fru-Nielsen - hvor søgte du om at få det udbetalt ? Via udbetaling dk, arbejdspladsen eller borger.dk. Synes det er lidt forvirrende :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar. Jeg tænker udbetaling vil være mest optimalt. For skal have en masse skoleforløb osv når jeg kommer tilbage. Så nytter vist ikk at samle på mere ferie.

Fru-Nielsen - hvor søgte du om at få det udbetalt ? Via udbetaling dk, arbejdspladsen eller borger.dk. Synes det er lidt forvirrende :/

Via min arbejdsplads. I region Midt har de nogle blanketter man skal udfylde.

Har du ikke talt med dine leder? Det er da sådan noget de har styr på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kollega har været ferieforhindret i hovedferien (dvs. 1/5-30/9) pga sygemelding pga graviditetsgener. Hun får sine 3 ugers sommerferie udbetalt - resten bliver overført. Nu ved jeg ikke hvilken kommune du er elev i, men det skal formentlig indberettes til HR via jeres elevteam, og så går det af sig selv. Min personlige erfaring er dog, at man skal holde vældig godt øje - nærmest al administration omkring min barsel var bare en stor fejl! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER