lpd

Hvor længe i autostol?

13 indlæg i dette emne

Har lige fundet ud af at babyer kun må være i autostol i 20 min. Kan det virkelig passe??? Hvad gør man så, når vi bor på landet? Vi har en halv times kørsel bare vi skal ud at handle, og en time hvis vi skal ind til en større by. Vi kan jo ikke blive hjemme indtil baby er stor nok til at sidde længere, og hvornår er han det? Jeg kommer til at skulle køre meget alene med ham, så jeg synes det lyder meget besværligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kunne investere i sådan et liftnet, hvor baby kan ligge..

Men ellers er det et gennemsnit. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De må sidde længere omkring de 4 måneder, når vi var ude og handle, så havde vi liften med, som hun kom over i, for at rette ryggen ud på hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener også at have læse, at så længe det ikke er dagligt, må de gerne sidde der længere end de 20 minutter af gangen. Så måske det er ok, når man fx skal handle en gang i ugen? Og man kan jo have lidt eller lign klar, når man kommer til butikken, så giver det jo en pause for den lille ryg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lidt over en halv time hjem fra sygehuset, så allerede på femtedagen brød vi den med de 20 min :D

Men ellers som de andre skriver... Undgå at køre så langt hver dag, og hold gerne pauser på de helt lange ture

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sp har sagt at så længe det ikke er hver dag, så må han godt sidde længere tid i autostolen, da vi selvfølgelig ikke skal være fanget herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alting med måde ;) Men der vil være en god ide at tage lift/barnevogn med, så baby ikke skal sidde i autostolen under indkøb.

Jeg har sommetider min strækvikle med også. Så sidder han og kigger i den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har omkring 40 minutters kørsel hjem fra sygehuset og begge vores har siddet i autostolen. Som alle andre siger, alt med måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre siger - med måde og med korte pauser.

 

Men når det så er sagt, så ville jeg aldrig lægge et barn over i en af de lifter, man kan spænde fast under kørslen. De virker ikke NÆR så sikre som en autostol...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre siger - med måde og med korte pauser.

 

Men når det så er sagt, så ville jeg aldrig lægge et barn over i en af de lifter, man kan spænde fast under kørslen. De virker ikke NÆR så sikre som en autostol...

 

Det er de heller ikke, desværre. Da jeg arbejdede i Babysam kaldte vi dem for pomfritjern, på grund af det net man spænder over. (Det ved jeg ikke, om man stadig gør dog) Ikke et super heldigt tilnavn. 

Så vil jeg langt hellere bruge en autostol og holde pause regelmæssigt. Vores SP sagde, at man kunne "spare op" over få dage, sådan at det var ok med en længere tur, hvis man så ikke kørte den næste dag eller dagen forinden. 

 

Römer har lavet en Babysleeper, hvor de små kan ligge ned på en forsvarlig måde. Den ville jeg have det helt fint med at bruge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har både jm og sp sagt, at hvis man ikke køre de 20 min hver dag, så sker der ikke noget ved en enkelt gang imellem at køre udover de 20 min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror da slet ikke at de der liftnet er godkendte mere? Eller tager jeg fejl?

Jeg mener kun at det er autostole der er godkendte under transport i bilen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER