Elisamus

Starter i dp, hvad skal selv medbringes

8 indlæg i dette emne

Hej bk

Som overskriften siger så starter bette pigen i dp 1/10 (som 6 mdr.) men hvad skal hun selv medbringe ud over en barnevogn hun kan sove i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skiftetøj, overtøj til årstiden og bleer. (+Klude)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det får du med garanti at vide af den dagplejemor hun starter hos ;)

Vi skal selv have dyne, lagen, bleer og skumklude, sut, nusseklud og tøj. Barnevogn med sele, regnslag og myggenet bliver stillet til rådighed, det gør flaske, mælk og mad også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det får du med garanti at vide af den dagplejemor hun starter hos ;)

Vi skal selv have dyne, lagen, bleer og skumklude, sut, nusseklud og tøj. Barnevogn med sele, regnslag og myggenet bliver stillet til rådighed, det gør flaske, mælk og mad også.

Problemmet er at jeg ikke har fået en plads endnu. Jeg snakkede med pladshenvisningen for 14 dage siden og spurgte ind til om de havde fået ansat en ny i byen (jeg vidste der har været slået en stilling op i byen der er mangel på dp herude). Han sagde jamen de havde fundet en og han havde snakket med hende i fredags (jeg ringede om mandagen) og det var nu kun formalia der manglede så som straffe attest og børne attest men det kunne jo ikke tage så lang tid. Tja det er nu 14 dage siden, og har ikke hørt mere. Synes det er lidt fustrende for lige passes hun af manden men han arbejder enkelte dage om ugen så der passes hun af bedste forældrene. En lidt uholdbar situtation i længden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemmet er at jeg ikke har fået en plads endnu. Jeg snakkede med pladshenvisningen for 14 dage siden og spurgte ind til om de havde fået ansat en ny i byen (jeg vidste der har været slået en stilling op i byen der er mangel på dp herude). Han sagde jamen de havde fundet en og han havde snakket med hende i fredags (jeg ringede om mandagen) og det var nu kun formalia der manglede så som straffe attest og børne attest men det kunne jo ikke tage så lang tid. Tja det er nu 14 dage siden, og har ikke hørt mere. Synes det er lidt fustrende for lige passes hun af manden men han arbejder enkelte dage om ugen så der passes hun af bedste forældrene. En lidt uholdbar situtation i længden.

Er det ikke først pr 1/10? Så må I rykke igen. Vi fik pr 1/8 at vide vi havde plads og det var kun fordi de havde set vores behov som værende 16/8 i stedet for 16/9

Forstår godt frustrationen. Men I skal formentlig alligevel møde dagpleje mor inden og jo skrive under på diverse papirer - der fik vi alt det praktiske med åbningstider og hvad der skulle medbringes at vide. For som sagt varierer det formentlig lidt fra sted til sted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner os med at ringe igen på mandag da som sagt fylder rigtig meget i mit hovedet da jeg jo allerede startede i job 1 august pg manden skal til jobsamtale på mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skulle absolut intet have med udover bleer, overtøj, "sko" og skiftetøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skulle kun have tøj og sutter med, DP stod for bleer, mad, barnevogn med sele, dyne etc. Det var skønt! Vi købte et sæt regntøj som han ikke fik brug for, da han jo stadig var ret lille da han startede (10-11 mdr).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER