Krydderpigen

Skal vi åbne for majs terminsgruppe?

13 indlæg i dette emne

Hej :)

 

Det ser ikke ud til, at der endnu er nogen i gruppen, men jeg melder mig gerne som den første.

 

Det bliver dog et forsigtigt og håbefuldt medlemskab her til at starte med. Mit hcg har udviklet sig langsomt, men det ser fornuftigt ud nu, og mine tests er efterhånden blevet mere og mere positive.

 

Jeg havde en MA i uge 10 tilbage i marts måned, så jeg ved jo, at glæden kan være kort. :)

 

Håber på mange hyggelige med-gravide i gruppen!

 

:)
 

post-7382-0-63918200-1440682312_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg melder mig også forsigtigt på banen til en maj-gruppe.  :)

post-12081-0-66214700-1440862744_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov... Troede at der var tale om maj 2016.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det troede jeg da også :) Haha :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må være en tastefejl, at der står 2015 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig også forsigtigt til denne gruppe. Intet er jo sikkert endnu, men jeg krydser fingrene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber at jeg melder mig i denne gruppe, har taget en ultra ultra svag test idag, så håber på den bliver mere tydelig de næste par dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor spændende!! - Jeg håber det bedste! <3

 

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede positiv i lørdags (3+6) og testene er heldigvis blevet tydeligere og tydeligere siden, så nu melder jeg mig også på banen her :) Har ikke helt forstået det endnu og tror både min mand og jeg er lidt forbeholdne, indtil vi har set et lille hjerte blinke ❤️

Mærker indtil videre ikke andre symptomer end en masse murren grænsende til lidt slemme mens-agtige smerter i underlivet. Og så er jeg meeeeget træt! Men det kan også skyldes start på nyt job :)

Hvad mærker i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skønt!! - Stort tillykke og velkommen til :)

 

Vi må snart se at få lidt mere gang i gruppen :)

 

Jeg mærker præcis det samme som dig! - Mega mange mens-agtige smerter og jag i siderne, som jeg håber er et udtryk for voksende livmoder og ligamentsmerter. - Holder ikke til en MA (eller SA) igen. :) - Der står i bøgerne, at det er normalt, så det må vi satse på! :)

 

Nyt job og graviditet? Er du ok med det? Oplever at mange kvinder får en slags dårlig samvittighed, når det ser (Jeg arbejder i en fagforening) :)

 

Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skønt!! - Stort tillykke og velkommen til :)

Vi må snart se at få lidt mere gang i gruppen :)

Jeg mærker præcis det samme som dig! - Mega mange mens-agtige smerter og jag i siderne, som jeg håber er et udtryk for voksende livmoder og ligamentsmerter. - Holder ikke til en MA (eller SA) igen. :) - Der står i bøgerne, at det er normalt, så det må vi satse på! :)

Nyt job og graviditet? Er du ok med det? Oplever at mange kvinder får en slags dårlig samvittighed, når det ser (Jeg arbejder i en fagforening) :)

Mette

Mange tak :) Ja, tror også det er helt normalt med de mens-agtige smerter og at kvalme mm ofte først begynder lidt senere! Men er godt nok spændt på hvordan det bliver :) Det er første gang jeg er gravid, men er også meget bange for, at det går til grunde! Men kan godt forstår du også er nervøs, når i har været igennem det før :( Tænker i at tage til en tidlig skanning? Det regner vi med at gøre.

Har det fint med jobbet - har ikke dårlig samvittighed i hvert fald. Jeg er lige blevet færdig som læge og det første job man får foregår groft set som en lodtrækning, hvor man kan komme hvor som helst hen i DK (inkl Færøerne og Bornholm) det første år, så det er jo ikke som sådan et job jeg selv har søgt eller hvor de havde regnet med mig i lang tid. Skal kun være på den nuværende afdeling i 6 mdr og så skal jeg videre et andet sted i 6 mdr, og sådan vil det stort set være de første 5-7 år af ens arbejdsliv.

Jeg er mest spændt på, hvordan jeg kommet til at klare det med nattevagter (17 timer lange). Har flere uger med 2 nattevagter og har en uge i start oktober, hvor jeg kommer helt op på 80 timers arbejde! Så håber jeg selv og den lille spire kan holde til det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha da, ja, det kan jeg godt se, så kommer der tryk på. Tages der ikke særlige hensyn til en, når man er gravid ift. lange vagter, nattevagter etc.?

 

Er du så kommet et sted hen i jeres nærhed nu? - Og tager de hensyn til børn osv. når du senere skal rundt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står desværre ikke noget i overenskomsten omkring graviditet og vagter, så det er noget hospitalet enten har en politik for (hvilket de vist ikke har, der hvor jeg er), eller også skal man aftale noget særskilt på den afdeling man er på. Eller i sidste instans må man vel få en deltidssygemelding, der siger man ikke kan gå i vagt. Men så får ens kollagaer jo flere vagter :( Man ønsker vagter mange måneder i forvejen, så det bliver noget værre rod, hvis jeg fra den ene uge til den anden skal melde ud, at jeg ikke kan gå i vagt. Men det er jo svært at forudse, hvordan man kommet til at have det.

Det er kun det første år her, der er lodtrækning, og jeg skal heldigvis kun pendle 50 min hver vej :) og nej, der bliver ikke taget hensyn til børn/familie. Derefter søger man uddannelsesstillinger, for at videreuddanne sig til speciallæge, men det er jobs der søges lige som alle andre jobs. Så man bestemmer jo selv hvor man søger henne. De er bare altid tidsbegrænsede og indebærer ofte at man bliver shuflet rundt på forskellige hospitaler i samme region. Man er maks det samme sted 1 år i træk indtil man er blevet speciallæge og så kan søge en fast stilling. Det er lidt et mærkeligt system :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER