Marianne1983

Amning ogmiljøgifte

9 indlæg i dette emne

Har ammet min datter i over1 år og er nede over den undersøgelse vedr at der overføres miljøgifte (flourstoffer) fra moderen til barnet via amning.

Ville ikke have ammet så længe hvis j vidste det

:-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hurtigt svar:

Det er en undersøgelse der viser dette og det er ikke nye resultater.

Lignende undersøgelser har også vist at 1. Barn bliverudsat for flere stoffer end andet barn osv...

Desuden har han på ingen måde forholdt sig til de positive asspekter af (langtids)ammning.

SST (sundhedsstyrelsen) var ude og kommentere han undersøgelser og de har ikke ændret anbefalinger, så jeg synes ikke at du skal have dårlig samvittighed over for din datter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slå koldt vand i blodet. Fordelene ved amning overskygger langt de negative konsekvenser ved miljøgiftene..

Som LeneLN også siger, så har hverken SST, WHO eller andre sundhedsorganisationer ændret deres retningslinjer vedr. amning, tværtimod har de været ude at sige, at de fastholder deres anbefalinger netop fordi der er langt flere fordele end ulemper ved amning.

Så ro på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville til enhver tid amme så længe som muligt. Som de andre skriver er fordelene ved amning så meget større :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak piger hvor lang tid har I ammet?

Ved godt der er mange fordele ved amning og prøver at fokusere på dem. Tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold fast i amningen. Jeg ammer stadig Immanuel på 16 mdr 7-8 gange om dagen :) amning er heller ikke kun mad, men også tryghed og nærvær :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak piger hvor lang tid har I ammet?

Ved godt der er mange fordele ved amning og prøver at fokusere på dem. Tak.

2 år - 8 dage :) amning ER godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halløj :)

Jeg er ny herinde, men synes lige jeg ville give mit besyv med. Jeg ammede vores datter til hun var 1 1/2 år, så gad hun ikke det mere!

Jeg synes hele tiden der kommer nye undersøgelser, der giver nye resultater. Da jeg havde født anbefalede sundhedsplejersken at jeg ammede hende fuldt i 6 måneder, pga disponering for allergi, og studier tyder på at det giver en hvis beskyttelse. Da jeg havde ammet hende i et år, kom et nye engelsk studie der viste det modsatte! Hmmm!! jeg tror i høj grad man skal mærke efter, for os gav det mening med amning indtil hun ikke ville mere. Så jeg er stadig godt tilfreds med valget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indtil videre ammet i knap 10 mdr (+8 uger med den første) og vi har ingen planer om at stoppe foreløbigt!

Liff er præmatur og har en umodenhed i forhold til rigtig mad, så vi kører lidt BLW og så ammer jeg ved siden af... så ammer stadig næsten 100%

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER