Krydderpigen

HCG-niveau

28 indlæg i dette emne

Hej piger

 

Jeg er i 4. IUI-H forsøg. Blev gravid 1. forsøg, men havde MA i uge 9-10-agtigt. Nu er jeg vist blevet gravid igen.

 

I lørdags og i går havde jeg meget svag streg på tests - marginalt tydligere i går end i lørdags. jeg har andre symptomer som kvlame, træthed mv.

 

Jeg fik taget BP i går og nu har klinikken lige ringet, at niveauet var på 28, men burde være omkring 75. - De svarede nu fint fra klinikken, at det dels kunne skyldes, at jeg bare startede langsomt, men også at graviditeten måske var ved at gå til.

 

Spørgsmål:

 

Hvad er jeres erfaringer med at starte lavt? Kan jeg være optimist?

 

Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er svært at sige med kun et tal, oftest kan man bedre bedømme det hvis der bliver taget 2 blodprøver efter hinanden, for at se om det udvikler sig som det skal..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Henriette svarer det er rigtigt svært at svare på da man kun kan bedømme om det går den ene eller anden vej ved en anden blodprøve efterfølgende.

 

Jeg var selv en slow starter med min søn (start hcg sagde 43) og denne gang steg den ikke lige så hurtigt som den burde.

 

Skal du have taget en prøve mere? Vil da bede om at få taget en til imorgen så der er 2 dage imellem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet tilbudt en BP mere i morgen. - Men kan måske først nå det på torsdag fordi jeg er på konferrence.... - Men I kender det måske - ventetiden er ulidelig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh yes - ventetid sucks :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt nyt, tallet i går var 68!! :)

 

Skal til sidste tjek i morgen for at være mere sikker på, at der er normal udvikling.

 

Jeg er optimist nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Testen er vist også positiv nu - den er fra i dag :)

post-7382-0-11310200-1440679718_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuh altså... kæmpe stort tillykke med de ro streger... håber alt kommer til at gå godt den her gang.... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

 

Jeg tilføjer lige, at mit hcg var på 198 i dag, så det ser så fint ud. :)

 

JÆÆÆJ!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var jo en fin stigning :) Stort tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt! Kæmpe tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da en fin stigning - tillykke!! 

Hvor langt er du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter insemineringstidspunktet er jeg i dag 5+3 - men jeg tror at befrugtning er sket senere fordi testen så sent blev positiv og fordi hcg var så sent udviklet. - Så jeg glæder mig til scanning den 16/9 :)

 

Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :) 

 

Jeg fik målt mine tal i uge 5+2 og 5+4 på henholdsvis 2000 og 5000. Men man kan ikke sammenligne tallene, man producere jo forskelligt HCG.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev faktisk lidt overrasket over, at niveauet skal ligge mellem 100 og 5000 i uge 5 - hvilket jo er et helt absurd spænd. - Men faktisk er 75 i 4+2 et fint tal :) :)

 

Jaja, man bliver så klog. :)

 

Jeg tror på det nu, jeg har masser af symptomer og ingen mens <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev faktisk lidt overrasket over, at niveauet skal ligge mellem 100 og 5000 i uge 5 - hvilket jo er et helt absurd spænd. - Men faktisk er 75 i 4+2 et fint tal :) :)

 

Jaja, man bliver så klog. :)

 

Jeg tror på det nu, jeg har masser af symptomer og ingen mens <3

Hvor er det dejligt at høre at det lykkedes :) Stort tillykke :) :loveshower :stork :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sommetider bruger jeg selv den mulighed der er i at søge i gamle tråde, men ofte oplever jeg, at det "rigtige" spørgsmål er stillet, men hvad det hele endte med fremgår ofte ikke. Derfor jeg denne opdatering af tråden.

 

I uge 8 af graviditeten kom til til scanning, som man nu engang gør, når man er i behandling. - Fosterets hjerte slog, men for langsomt og fosteret var også lige småt nok og lægen var ret pessimistisk. Vi fik derefter en tid til ugen efter, for selvom han med stor sikkerhed kunne sige, at det ville gå til, ville man ikke gøre yderligere der, fordi der i princippet var et levende foster.

 

Vi ventede en uge mere. Her slog hjertet endnu, men nu kunne vi selv se, hvor langsomt det gik. Ca. 1 slag hvert andet sekund. Det var i øvrigt heller ikke voksnet nok.

 

Igen blev vi sendt hjem - for der var stadig liv. Dette var en onsdag og næste tid var tirsdagen efter.

 

On lørdagen begyndte jeg at bløde en lille smule og lidt mere søndag. Mandag havde jeg regulere veer og helt ekstrem blødning. Jeg forventede således, at når vi kom tirsdag, havde jeg aborteret selv.

 

Scanningen om tirsdagen viste, at fosteret var dødt. Men jeg havde ikke selv udstødt det. - Det undrede mig med den mængde blod, jeg havde blødt det seneste døgn.

 

Vi blev sendt til Riget, der fjernede meget store mængder størknet blod, der sad alle vegne. - Det gjorde de ambulant over en time. Der var et rend af læger - ganske forfærdeligt.

 

Jeg blev den tirsdagen sat i gang med medicinsk abort. Den første omgang virkede ikke, så fik jeg en tur mere. - Den satte den hidtidige blødning i stå og virkede heller ikke. Onsdag var jeg tilbage på Riget, igen med ny størknet blod og med samme "indhold" i livmoderen som dagen før. Jeg blev sat på til udskrabning torsdag.

 

Om torsdagen fik vi så endelig en afslutning på et rædselsfuldt forløb. - Man er der, hvor man ved, at det er slut, men man venter bare på at få trukket plasteret af. - En gang og hård proces og en anden gang vil jeg nok insistere på en udskrabning med det samme.

 

Der er nu gået 3 måneder ca. og vi er helt på toppen igen - især efter jeg i mit 5. IUI testede positiv 2. januar - Nu skal vi se fremad og forsøge ikke at bekymre os for meget om, hvorvidt der sker igen. - To MA på under et år sætter gør nok bare ikke noget godt for positiviteten.

 

Kram

Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

 

Jeg tilføjer lige, at mit hcg var på 198 i dag, så det ser så fint ud. :)

 

JÆÆÆJ!!

Stort tillykke :) Hvor er det skønt for jer.. :) :loveshower :stork :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sommetider bruger jeg selv den mulighed der er i at søge i gamle tråde, men ofte oplever jeg, at det "rigtige" spørgsmål er stillet, men hvad det hele endte med fremgår ofte ikke. Derfor jeg denne opdatering af tråden.

 

I uge 8 af graviditeten kom til til scanning, som man nu engang gør, når man er i behandling. - Fosterets hjerte slog, men for langsomt og fosteret var også lige småt nok og lægen var ret pessimistisk. Vi fik derefter en tid til ugen efter, for selvom han med stor sikkerhed kunne sige, at det ville gå til, ville man ikke gøre yderligere der, fordi der i princippet var et levende foster.

 

Vi ventede en uge mere. Her slog hjertet endnu, men nu kunne vi selv se, hvor langsomt det gik. Ca. 1 slag hvert andet sekund. Det var i øvrigt heller ikke voksnet nok.

 

Igen blev vi sendt hjem - for der var stadig liv. Dette var en onsdag og næste tid var tirsdagen efter.

 

On lørdagen begyndte jeg at bløde en lille smule og lidt mere søndag. Mandag havde jeg regulere veer og helt ekstrem blødning. Jeg forventede således, at når vi kom tirsdag, havde jeg aborteret selv.

 

Scanningen om tirsdagen viste, at fosteret var dødt. Men jeg havde ikke selv udstødt det. - Det undrede mig med den mængde blod, jeg havde blødt det seneste døgn.

 

Vi blev sendt til Riget, der fjernede meget store mængder størknet blod, der sad alle vegne. - Det gjorde de ambulant over en time. Der var et rend af læger - ganske forfærdeligt.

 

Jeg blev den tirsdagen sat i gang med medicinsk abort. Den første omgang virkede ikke, så fik jeg en tur mere. - Den satte den hidtidige blødning i stå og virkede heller ikke. Onsdag var jeg tilbage på Riget, igen med ny størknet blod og med samme "indhold" i livmoderen som dagen før. Jeg blev sat på til udskrabning torsdag.

 

Om torsdagen fik vi så endelig en afslutning på et rædselsfuldt forløb. - Man er der, hvor man ved, at det er slut, men man venter bare på at få trukket plasteret af. - En gang og hård proces og en anden gang vil jeg nok insistere på en udskrabning med det samme.

 

Der er nu gået 3 måneder ca. og vi er helt på toppen igen - især efter jeg i mit 5. IUI testede positiv 2. januar - Nu skal vi se fremad og forsøge ikke at bekymre os for meget om, hvorvidt der sker igen. - To MA på under et år sætter gør nok bare ikke noget godt for positiviteten.

 

Kram

Mette

Jeg havde ikke læst dit indslag fra idag da jeg svarede på den første.. og blev lidt forvirret over datoerne for hvornår tingene var skrevet. Jeg er virkelig ked af at alt det i har været igennem.. Men må jo så igen ønske stort tillykke og krydser alt hvad jeg kan for at det går godt nu :) Jeg skal selv have første iui-h på fredag eller lørdag. :)

Stort tillykke :) :stork :loveshower :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke læst dit indslag fra idag da jeg svarede på den første.. og blev lidt forvirret over datoerne for hvornår tingene var skrevet. Jeg er virkelig ked af at alt det i har været igennem.. Men må jo så igen ønske stort tillykke og krydser alt hvad jeg kan for at det går godt nu :) Jeg skal selv have første iui-h på fredag eller lørdag. :)

Stort tillykke :) :stork :loveshower :7himmel

 

 

Tak og pøj pøj!!! :)

 

Hvor er I i behandling?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en forfærdelig historie! Hvor har i været meget igennem.

Men kæmpe tillykke med graviditeten. Jeg krydser alt hvad der krydses kan for at det hele lykkedes denne gang. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en tur i har været igennem. Men håber alt det bedste for denne graviditet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak og pøj pøj!!! :)

Hvor er I i behandling?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er i behandling på Trianglen i København :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går også på Trianglen og er glade for det :) - Det skal nok blive godt :)

 

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER