cellemus

tegn på kommende fødsel. ...

126 indlæg i dette emne

Ja det er ikke mig der har tegnene, men det er ved at være tid for en del af jer.

Så det kunne være sjovt at læse jeres forhåbentlig tegn på fødsel eller optakt til det.

Også selvom det skulle vise sig at være falske tegn :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm. Jeg ved ikke rigtig om det er noget, men...

Jeg er begyndt at få ondt i lysken.

Og plukve fest. Det vil sige når jeg sover så vågner jeg af dem, for eksempel vågnede jeg 4 gange indenfor 2 timer. Det er længere varende plukveer. Selv når jeg står op har jeg dem. Og den ene plukve overtager den anden.

Jeg kan mærke brysterne forberede sig, de kløer og er ømme. Og ja, jeg er begyndt at lække råmælk.

:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at få plukveer der bider på forskellige tidspunkter på dagen så tager det som er tegn på at kroppen øver sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smerter der stråler fra bunden af maven og ned i lysken, kan det være plukkeveer? Jeg er begyndt at opleve det, og havde en del af dem i går, da jeg var færdig til svømning.

 

Ellers har jeg viiiiirkelig meget udflåd og er generelt vildt træt.

 

Spændende med de plukkeveer I har, Lotte1987 og diazbebs. Jeres kroppe lyder da virkelig til at gøre sig klar! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smerter der stråler fra bunden af maven og ned i lysken, kan det være plukkeveer? Jeg er begyndt at opleve det, og havde en del af dem i går, da jeg var færdig til svømning.

 

Ellers har jeg viiiiirkelig meget udflåd og er generelt vildt træt.

 

Spændende med de plukkeveer I har, Lotte1987 og diazbebs. Jeres kroppe lyder da virkelig til at gøre sig klar! :)

Mht lysken spurgte jeg JM til hvad det kunne være og hun sagde at det pga af den øget opblødning der sker i bækkenet at det giver mening at det også stråler i lysken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht lysken spurgte jeg JM til hvad det kunne være og hun sagde at det pga af den øget opblødning der sker i bækkenet at det giver mening at det også stråler i lysken.

 

Så det er plukkeveer, eller? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så det er plukkeveer, eller? :unsure

Altså hvis din mave bliver hård så opstår det i forbindelse med plukveer. Mine opstår på forskellige tidspunkter, når pigen bevæger sig, når jeg går eller skal på toilettet eller en gang i mellem ved plukveer. Summer summarum. Er at de muskler omkring livmoderen og lysken hænger sammen og det hele bliver påvirket af hormoner så kan det stråle steder der ikke helt giver mening. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ondt i den øverste del af maven

Skal rende på toilettet hele tiden  :huh

Plukveer, plukveer og flere plukveer

er nu dødhamrende træt, efter at have haft en hel uge hvor jeg har været fyldt med energi, og egentlig ikke følt mig synderlig gravid :rolleyes 

Og så har jeg en meget stille lille dreng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis din mave bliver hård så opstår det i forbindelse med plukveer. Mine opstår på forskellige tidspunkter, når pigen bevæger sig, når jeg går eller skal på toilettet eller en gang i mellem ved plukveer. Summer summarum. Er at de muskler omkring livmoderen og lysken hænger sammen og det hele bliver påvirket af hormoner så kan det stråle steder der ikke helt giver mening. :)

 

Jeg mærker nemlig normalt ikke til mine plukkeveer, og det er derfor, jeg blev forvirret. Når jeg mærker på min mave og de er der, kan jeg da godt fornemme, at den er helt hård - men ellers fornemmer jeg dem nemlig ikke :) Men så kan det godt passe, at det er i forbindelse med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker nemlig normalt ikke til mine plukkeveer, og det er derfor, jeg blev forvirret. Når jeg mærker på min mave og de er der, kan jeg da godt fornemme, at den er helt hård - men ellers fornemmer jeg dem nemlig ikke :) Men så kan det godt passe, at det er i forbindelse med det.

Medmindre jeg mærker min mave med hænderne lægger jeg heller ikke mærke til dem. Dog de helt stærke plukveer er ikke til at tage fejl af. Det kan jeg endda se at de strammer om bebsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ondt i den øverste del af maven

Skal rende på toilettet hele tiden  :huh

Plukveer, plukveer og flere plukveer

er nu dødhamrende træt, efter at have haft en hel uge hvor jeg har været fyldt med energi, og egentlig ikke følt mig synderlig gravid :rolleyes 

Og så har jeg en meget stille lille dreng

Åk ja alle de toiletbesøg. Og så kommer der kun få dråber :huh :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åk ja alle de toiletbesøg. Og så kommer der kun få dråber :huh :rolleyes

 

Det er godt nok den anden slags  :blink  :wacko  <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine plukveer (som jeg kun mærker som at maven bliver hård) er blevet hyppigere, har opdaget lidt råmælk (og mindes ikke jeg havde det ved de 2 andre) og så har jeg engang imellem menssmerter i et minuts tid, som går over igen.. Så der sker lidt, men er kun 37+1 og de andre er født så 41+4 og 41+2, så regner ikke med noget endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine plukveer (som jeg kun mærker som at maven bliver hård) er blevet hyppigere, har opdaget lidt råmælk (og mindes ikke jeg havde det ved de 2 andre) og så har jeg engang imellem menssmerter i et minuts tid, som går over igen.. Så der sker lidt, men er kun 37+1 og de andre er født så 41+4 og 41+2, så regner ikke med noget endnu :)

 

Råmælk? Er det et tegn på nærtforestående fødsel? Det fik jeg for ca. 2 mdr. siden  :P  Håber håber håber, det er et tegn  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Råmælk? Er det et tegn på nærtforestående fødsel? Det fik jeg for ca. 2 mdr. siden :P Håber håber håber, det er et tegn :D

Sikkert ikke :) Har bare ikke haft det ved de andre, så det er usædvanligt for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikkert ikke :) Har bare ikke haft det ved de andre, så det er usædvanligt for mig :)

 

ØV!!  :P

Men krydser fingre for at der snart sker noget for dig  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV!! :P

Men krydser fingre for at der snart sker noget for dig :)

Tak :) Jeg venter dog gerne minimum 8 dage (ja, jeg er meget opsat på en september pige :) ) fordi jeg egentlig har det rigtig fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok den anden slags  :blink  :wacko  <_<

De "fantastiske" toiletbesøg "hygger" jeg mig også med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har efterhånden konstant "menstruations murren"  :blink  Er det overhovedet et tegn på snarlig fødsel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har efterhånden konstant "menstruations murren" :blink Er det overhovedet et tegn på snarlig fødsel?

Som min JM sagde til mig: modnings veer sidder fortil. De rigtige veer mærker man primær i lænden. Ved ikk om det kan bruges...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også mere "menssmerter " end jeg plejer.

Men tænker at det er fordi jeg er så langt i forløbet.

Tror næppe at det er et tegn, for mig hvertfald.

Der er trods alt 1 måned endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har efterhånden konstant "menstruations murren"  :blink  Er det overhovedet et tegn på snarlig fødsel?

 

Jeg har det ikke konstant, men har det i hvert fald et par gange om dagen. Af hvad jeg kan læse herinde, er der i hvert fald ret mange der oplever det sidst i graviditeten. Om det decideret er et tegn på snarlig fødsel eller om det er fordi kroppen er ved at være godt brugt aner jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læste lige en artikel, om at det kunne være fordi baby er ved at "skrue" sig fast i bækkenet, så det er nok bare det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååååårh, synes altså godt nok at jeg har ret kraftige mens smerter i dag...

 

Og ondt ad h til om i lænden  <_<

 

SYnes godt snart der må ske et eller andet andet... tegnblødning, slimprop... U name it bare et eller andet der viser at nu skal du ikke gå rundt og ligne en hval særligt meget længere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan hverken huske slimprop eller tegnblødning ved min sidste graviditet.

Kun at jeg fik et smæld i maven og så gik vandet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER