FruOvervejelse

Flaskebørn og søvn

15 indlæg i dette emne

Hvordan sover/sov jeres flaskebørn om natten?

Her spiser A stadig ret tit om natten. Han er 3,5 måned. Vi er lidt uenige herhjemme om, hvad der er normalt ;)

Jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Omkring 4 mdr. Begyndt han at sove igennem - ved 6 mdr. også indtil for en 14 dages tid siden har vi igen været oppe for at give flaske ved 3-4 tiden, det er hårdt når man har været forkælet med nattesøvn ;) Han bliver 9 mdr. I morgen.

Den store sov igennem fra 3 mdr. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine har været flaskebørn og har været meget forskellige.. Lauge sov først igennem da han var 1 år og der fik han en flaske om natten til sidst.. Magne sov igennem da han var 5 uger.. Så de var meget forskellige..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius fik mad om natten længe. Vi kom faktisk først af med den da han fik dræn i da han var 17 måneder. Men det var fordi flasken tog trykket i øret når han vågnede og havde ondt.

Julius sover rigtig godt om natten og får kun mad en enkelt gang. Og det vil vi acceptere en rum tid endnu... Specielt når han bare sover videre når han har spist...

I hvert fald synes jeg 3,5 måned er tidligt at droppe en flaske om natten. Hvor meget spiser han? For hvis han spiser en normal størrelse flaske er han jo sulten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Adam fik flaske om natten indtil han var omkring 9 måneder, en sjælden gang derefter fik han stadig, som regel hvis han var vågen (det var han meget) og havde svært ved at finde ro. Så prøvede vi alt og en af tingene kunne være en flaske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias stoppede med at spise om natten ved 3 mdr cirka...det gik af sig selv uden vi gjorde noget for det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie er knap 9 måneder og hun får stadigvæk flaske 1-3 gange om natten endnu :( suk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har Oskar sovet igennem de sidste 3 uger, siden han var knap 2 måneder. Han får ca. 5 måltider á 180 ml + pulver om dagen. Men han er også en stor dreng på trods af sin alder. 66 cm og 6,6 kg for 1 1/2 uge siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mavesækken på sådan et lille barn er jo ikke ret stor, så man kan ikke forvente at den kan rumme mad nok til hele natten.. nogle børn kan godt klare sig natten igennem, men rigtig mange børn (uanset om de ammes eller får flaske) kan ikke, og det er da helt okay. Synes ikke, man kan forvente andet, end hvad de fysisk er i stand til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres inputs, piger :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mavesækken på sådan et lille barn er jo ikke ret stor, så man kan ikke forvente at den kan rumme mad nok til hele natten.. nogle børn kan godt klare sig natten igennem, men rigtig mange børn (uanset om de ammes eller får flaske) kan ikke, og det er da helt okay. Synes ikke, man kan forvente andet, end hvad de fysisk er i stand til ;)

Hmm, jeg synes ikke, jeg skrev, at vi forventede, han sov igennem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius fik mad om natten længe. Vi kom faktisk først af med den da han fik dræn i da han var 17 måneder. Men det var fordi flasken tog trykket i øret når han vågnede og havde ondt.

Julius sover rigtig godt om natten og får kun mad en enkelt gang. Og det vil vi acceptere en rum tid endnu... Specielt når han bare sover videre når han har spist...

I hvert fald synes jeg 3,5 måned er tidligt at droppe en flaske om natten. Hvor meget spiser han? For hvis han spiser en normal størrelse flaske er han jo sulten?

Det varierer vildt meget, hvor meget og hvor mange gange han spiser. Jeg er på ingen måde ude i at vænne ham af med den. Han er, som du skriver, kun 3,5 mdr, og selvom det da ville være skønt med uafbrudt søvn om natten, har jeg aldrig hft den forventning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har Oskar sovet igennem de sidste 3 uger, siden han var knap 2 måneder. Han får ca. 5 måltider á 180 ml + pulver om dagen. Men han er også en stor dreng på trods af sin alder. 66 cm og 6,6 kg for 1 1/2 uge siden.

Er han tre mdr? Hihi, A vejer over 8,7 kilo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg synes ikke, jeg skrev, at vi forventede, han sov igennem?

Det var fordi, du skrev, at I var uenige om, hvad der var normalt/acceptabelt. Det tolkede jeg som om at en af jer måske havde en forventning om, at han skulle sove igennem :) (her i huset kunne min mand f.eks. snildt have den forventning)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er han tre mdr? Hihi, A vejer over 8,7 kilo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER