Alina89

Lidt ammehjælp

38 indlæg i dette emne

Jeg kan ikke helt holde mig væk herfra - og har beug for et råd :help

Vi har egentlig fået etableret en fornuftig amning. Min lille mand er 14 dage idag. Han har de sidste 5 dage spist omkring 9-10 gange dagligt, mellem 15 og 25 min af gangen - nogle gange mere, andre gange lidt mindre. Der sidste døgns tid er dog helt skørt. Han virker sulten - hele tiden. Jeg har ammet 12-13-14 gange idag - af mindst tre kvarter pr gang. Han er så utilfreds - som om jeg ikke kan mætte ham. Kan det være appetitspring allerede? Han er født 10 dage efter termin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder meget normalt med 9-10 amninger i døgnet :)

De første uger skal amningen jo etableres og produktionen sættes i vejret, så det kan sagtens føles som om baby er sulten konstant :)

Prøv at læs lidt på dette link: http://www.ammenet.dk/wiki/appetitspring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er vel ca 3 uger efter terminsdato ikke? Såvidt jeg husker, er der appetitspring der, så mit råd vil være at holde ud, sid med :hophop fremme nonstop og spis og sov så godt du kan :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lige fået sendt afsted for hurtigt ☺️ Der er tilføjet lidt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er vel ca 3 uger efter terminsdato ikke? Såvidt jeg husker, er der appetitspring der, så mit råd vil være at holde ud, sid med :hophop fremme nonstop og spis og sov så godt du kan :kram2

Det er også mit bud.. Men puh det er hårdt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også mit bud.. Men puh det er hårdt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også mit bud.. Men puh det er hårdt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget normalt med 9-10 amninger i døgnet :)

De første uger skal amningen jo etableres og produktionen sættes i vejret, så det kan sagtens føles som om baby er sulten konstant :)

Prøv at læs lidt på dette link: http://www.ammenet.dk/wiki/appetitspring

De gav også mening for mig - det var nogle gode dsge :P det sidste døgn har dog totalt tager pusten fra os.. Håber det bare er et spring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også mit bud.. Men puh det er hårdt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jo mere han får lov at ligge, jo kortere tid :) evt have ham i vikle, så du kan lave noget i mens, hvis det stresser dig?

Tak for kram :)

Han har fået lov at ligge alt han ville idag - og min mand har været en perle til at tage sig af huset. Vi har desværre ikke en vikle, kun en bæresele. Det bliver vist noget bævl med den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pas :chin: Men næppe ret længe, tænker jeg :kram

Håber du har ret ;) Nu har han (so far) sovet en time, jeg har fået tanket lidt op mad-wise og tænker jeg joiner ham - så er vi klar til en nat med maraton amning, er det det der ska til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og sørg for at hvile dig godt og drikke en masse vand :)

Husker godt hvor hårdt det var med de appetitspring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været det igennem med den lille.

Her hed det en gang i timen det meste af et døgn og oven i det sov hun stort set ikke.

Men efter 1,5 døgn var vi over det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg hijacker tråden og undskyld hvis jeg strør salt i såret: Men skal man egentlig være bekymret, hvis man ikke oplever appetitspring? :unsure Jeg synes ikke, at jeg lige umiddelbart har lagt mærke til nogen, og eftersom E i 7 uger, så burde hun vel have haft 2? :chin: :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg hijacker tråden og undskyld hvis jeg strør salt i såret: Men skal man egentlig være bekymret, hvis man ikke oplever appetitspring? :unsure Jeg synes ikke, at jeg lige umiddelbart har lagt mærke til nogen, og eftersom E i 7 uger, så burde hun vel have haft 2? :chin: :unsure

Hvis hun er veltilpas og tager på, så vil jeg overhovedet ikke skænke det en tanke. Så er det vel fordi hun får hvad hun skal have... Appetitspringet kan også have været der uden at du nødvendigvis ligger mærke til det. Med CE, var det kun den første jeg bemærkede, om det bliver det samme med CM, må jeg vente og se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her havde vi det præcis sådan for en uge siden. Ifølge sp'en var det helt normalt og et appetitspring. Som de andre også skriver, så skal han bare have fri adgang til brystet så meget han vil, så produktionen justeres.

Her tog det to dage, hvor han ville til ca hver 1,5 - 2time. Det var virkelig hårdt da det stod på. Men nu er han mere mæt og tilpas igen og kan sove lidt længere ad gangen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger :) jeg tænkte nok selv appetitspring - men altid rart lige at få bekræftet.

Natten var overraskende god - men det startede også sidste nat, så måske vi er ovre det værste (antijinx). Lige nu sidder jeg hvertfald og får morgenmad og lillemand er igang med en lur - pt har han sovet en time :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun er veltilpas og tager på, så vil jeg overhovedet ikke skænke det en tanke. Så er det vel fordi hun får hvad hun skal have... Appetitspringet kan også have været der uden at du nødvendigvis ligger mærke til det. Med CE, var det kun den første jeg bemærkede, om det bliver det samme med CM, må jeg vente og se.

Godt godt tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger :) jeg tænkte nok selv appetitspring - men altid rart lige at få bekræftet.

Natten var overraskende god - men det startede også sidste nat, så måske vi er ovre det værste (antijinx). Lige nu sidder jeg hvertfald og får morgenmad og lillemand er igang med en lur - pt har han sovet en time :)

Håber springet er ovre :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber springet er ovre :goodluck

Indtil videre har idag hvertfald været noget mere... afbalanceret? Han har godt nok ammet mere end vanligt, men ikke noget der ligner igår og er knap så desperat efter mere i pauserne. Så tænker det er på retræte :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sp beroligede lige mig i går, fordi jeg måske synes at det er lige groft nok at sku ammes hver anden time og nogen oftere.

Men hun siger at varmen også spiller ind lige i tiden. Og det er jo den eneste måde de kan få væske på.. Så jeg håber lidt at i takt med at temp falder så falder antallet af amninger også...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sp beroligede lige mig i går, fordi jeg måske synes at det er lige groft nok at sku ammes hver anden time og nogen oftere.

Men hun siger at varmen også spiller ind lige i tiden. Og det er jo den eneste måde de kan få væske på.. Så jeg håber lidt at i takt med at temp falder så falder antallet af amninger også...

Håber du har ret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alina: øv... Men ved elin kan jeg sagtens huske appetit springene og de varierede lidt i længde, men en af dem varede 4 dage + nætter og en af dem 3 dage og nætter... De var stride! Men jeg mener at de første kun varede en eller to dage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, når man har det godt, skal man bare holde sin kæft og være glad - sagde hende, der har ammet hveranden time i nat :zzz :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, når man har det godt, skal man bare holde sin kæft og være glad - sagde hende, der har ammet hveranden time i nat :zzz :lolhit

Så typisk! :rolleyes

Efter en eftermiddag med bund-ulykkelig baby sendte jeg i desperation manden langs efter erstatning - kunne slet ikke have han ikke er mæt. Det betød selvfølgelig at baby gik helt kold og har spist rimelig fornuftigt siden - og vi ikke har måtte ty til hjælp.. Men nu er det i huset - så sku behovet for at supplere ham opstå, så har vi muligheden :) det giver noget ro i maven..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER