CutiePie

Latterlig diskussion eller?

10 indlæg i dette emne

Hej alle :loveshower

 

Som så mange andre, så har jeg også et spørgsmål som jeg godt kunne tænke mig jeres tanker omkring.

Min kæreste og jeg ønsker brændende et lille barn, men er endnu ikke blevet beriget med sådan et lille vidunder. Vi skal til første IUI forsøg inden for de næste 2 mdr. :yay

Nå, men det var egentlig ikke det som det handler om. Vi har haft mange samtaler om, hvad det betyder at få et barn og hvad det betyder for vores liv sammen. Og alt det vi har snakket om, er vi faktisk overraskende enige om. Pånær en enkelt lille ting. I nogles øjne måske en latterlig lille ting, andres måske en voldsom stor ting.

Here goes. På badeværelset har vi en lille radio som automatisk tænder, når lyset tændes. Den ene aften sidder vi og snakker om livet med en baby i lejligheden igen, og jeg siger til ham, at han nok skal være forberedt på, at radioen skal fjernes, når vi står og byder vidunderet velkommen til livet.

Det skal siges, at han er meget stolt af sin radio på badeværelset. Der skal da heller ikke være nogen tvil om, at det er hyggeligt, at stå derude om morgenen og gøre sig klar, og lytte til Mai-britt og de andre GO'NOVA-tosser, men det er en helt anden snak. :yay

Det skal derudover siges, at det eneste sted i lejligheden der er plads til en pusleplads, er ude på badeværelset.

Han mente helt og aldeles ikke, at radioen skulle fjernes fordi der flyttede et lille barn ind. Han kunne ikke se, hvorfor der er nødvendigt. Jeg prøvede at forklare ham, at bl.a. muligheden for at skulle skifte ble om natten foreligger, og derfor er det bedste, at der for barnet ikke sker alt for meget aktivitet om natten, bl.a. i form af en radio. Af det kom svaret "Så må vi bare lade vær med, at tænde lyset". Manden har på sin vis ret, lige bortset fra, at så kan man ikke se hvad man laver.

 

Hvad tænker I? Er jeg helt væk, og bruger min tid på de forkerte tanker? Eller ville det være bedst at den bliver fjernet? Jeg kan, efter at have læst det hele igennem, se at jeg skrev "skal fjernes" tidligere. Vil dertil gerne sige, at jeg aldrig har sagt til ham, at den SKAL fjernes, men blot at han godt må forberede sig på, at det er en god idé.

Lad mig høre jeres tanker omkring det. Skal jeg kæmpe lidt for det eller skal jeg bare lade det ligge og håbe på, at det hele giver sig selv til sidst?

 

Glæder mig til at høre fra jer :P

 

Mvh. Hende med radioen på badeværelset ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville aldrig tænde et almindeligt loftslys om natten :) så vil faktisk give ham ret. I må have et lys i bruger om natten derude :)

Herhjemme kan det tælles på en hånd hvor mange gange Leah er blevet skiftet om natten siden hun var 4 uger :) - hun er nu 4 mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lyskæde med dæmpet lys ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har en lille vågelampe, på størrelse med en tennisbold som man kan tage med sig. Så undgår man at tænde lyset og dermed kan radioen blive :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville have lagt et link ind, men kan ikke få lov. Den hedder Nomade Lampen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også give din mand ret.

Find noget dæmpet lys :)

Kan man ikke justere lydstyrken på radioen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig i dæmpet lys om natten, men jeg kan godt se pointen i ikke altid at have radio tændt, når man pusler. Jeg tænker, at baby har godt af kun at lytte til mor og far og evt én kendt melodi (fx fra en uro) under puslingen og ellers slippe for baggrundsstøj. :)

Men i øvrigt ville jeg ikke bruge krudt på diskussionen, når du ikke engang er gravid endnu (undskyld, hvis det lyder lidt hårdt - jeg håber selvfølgelig for jer, at det sker snart :)). Jeg tænker, at der nok skal dukke sværere dilemmaer op ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også radio på badeværelset - men den skal vi dog tænde manuelt når vi vil lytte til den ;) det var jo også en mulighed. For synes også det er vigtigt at det er jer baby connecter med ved pusling og ikke dk mulig andet støj, men jeres stemmer. Og så var det også kun de første par måneder vi puslede på pusleplads om natten og der havde vi dæmpet belysning. Nu får hun en hurtig ren ble i sengen om natten, da det kun er tis nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tændte lyset om natten, fordi jeg kunne finde på andre muligheder, men vil da lige overveje Nomade Lampen til lillebror :)

 

Jeg ville lade det ligge, og så giver det nok sig selv, eller der er kommet en anden løsning på det inden det bliver aktuelt.

Men jeg kender udmærket godt det der med at spekulere over små åndssvage ting "om det nu kommer til at gå" - også ting, som er så små og dumme, at de end ikke er værd at nævne for kæresten, specielt ikke, når det ikke er aktuelt endnu  :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan jo bare slukke selve radioen? Det gør vi om aftenen, så den ikke tænder hver gang jeg er toilet om natten. Om morgenen tænder vi den så igen (hvis vi husker det). Der er sgu større problemer i livet end en radio på badeværelset :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER