NSEllekilde

Opskriften på det perfekte forhold

23 indlæg i dette emne

Ja, vi jagter det sikkert alle sammen -bare på siden her er der masser af spørgsmål og gode råd.. Men der er jo ikke noget rigtigt svar på hvordan et forhold skal være.

Jeg kunne dog rigtig godt tænke mig en masse do's og don't's i et godt forhold, alt sammen taget i betragtning af at alle er forskellige..

Så jeg håber at i vil hjælpe mig! Jeg kunne godt tænke mig at vi samlede gode råd, gode vaner og en masse løsninger som bare fungerer hos jer!

Jeg håber at vi kan lære af hinanden, hjælpe hinanden og måske trøste hinanden -for det kan til tider være svært at leve i tosomhed.

Sæt i gang! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da det jo selvfølgelig er min tråd, starter jeg gerne :

Det er super vigtigt for mig at vi kan sige undskyld. Selvom vi diskuterer og skændes om åndssvage dumme ting, så kan alverdens kram og kys gøre det bedre, men for mig er sagen først sluttet når vi begge har sagt undskyld. Og sådan er det bare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"jeg elsker dig "

Selvom mange føler at sige det én gang om dagen er nok, så har vi det hjemme hos os anderledes. Vi siger det mange gange om dagen, hver gang vi går fra hinanden,lægger på når vi snakker i telefonen, og den aller vigtigste -inden vi går i seng. Det bliver til mange gange om dagen, nogle gange 10+ fordi vi ofte snakker i telefonen.

Men jeg er bare vokset op med tanken om at det ikke er sikkert at man ser hinanden igen, og derfor vil jeg være sikker på at han ved det -i know totalt dramatisk. Men jeg løber ingen chancer når det gælder min kærlighed til manden i mit liv :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At lære at ligge en diskussion.

 

Hjemme hos os, kan det være super vigtigt, at sige: "vi snakker om det senere" og så respektere det.

 

En anden ting er også bare at komme det i glemmekassen.

Nogle ting kan altså bare være lige meget, at snakke om i langdrag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At droppe at forsøge at have det _perfekte_ forhold ;) og i stedet bare have et helt ok forhold.

Jeg har haft mange tanker om hvorfor nu det var sådan og ikke sådan, hvorfor vi ikke gjorde som veninder/søstre/på film osv. Efter jeg gav lidt op på det og stoppede med at panikke over alle de ting vi ikke gør - har vi faktisk fået det super meget bedre sammen.

Vi snakker ikke lange snakke, vi sexer ikke særlig tit, vi tager ikke på romantiske get-aways. Men vi har plads til hinanden, plads til at være dem vi er, plads til at J sover halvdelen af aftenen og jeg strikker, plads til ikke at have sex/at have spontan sex osv.

Og så har vi besluttet at være sammen = vi stiller ikke spørgsmålstegn ved det hele tiden. Vi tænker ikke "uh vi har lige en periode hvor vi ikke er så romantiske, gad vide hvor vi er på vej hen", og det stresser mindre og så har vi mere lyst til at være sammen.

Måske verdens mest uromantiske råd, men også et ret så realtisk råd fra et par der har det virkelig godt sammen - på helt almindelig nede på jorden u-Hollywood agtig måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At droppe at forsøge at have det _perfekte_ forhold ;) og i stedet bare have et helt ok forhold.

Jeg har haft mange tanker om hvorfor nu det var sådan og ikke sådan, hvorfor vi ikke gjorde som veninder/søstre/på film osv. Efter jeg gav lidt op på det og stoppede med at panikke over alle de ting vi ikke gør - har vi faktisk fået det super meget bedre sammen.

Vi snakker ikke lange snakke, vi sexer ikke særlig tit, vi tager ikke på romantiske get-aways. Men vi har plads til hinanden, plads til at være dem vi er, plads til at J sover halvdelen af aftenen og jeg strikker, plads til ikke at have sex/at have spontan sex osv.

Og så har vi besluttet at være sammen = vi stiller ikke spørgsmålstegn ved det hele tiden. Vi tænker ikke "uh vi har lige en periode hvor vi ikke er så romantiske, gad vide hvor vi er på vej hen", og det stresser mindre og så har vi mere lyst til at være sammen.

Måske verdens mest uromantiske råd, men også et ret så realtisk råd fra et par der har det virkelig godt sammen - på helt almindelig nede på jorden u-Hollywood agtig måde.

Jeg synes det er nogle super pointer du nævner -ofte så har man SÅ travlt med at være kærester ligesom på film! Jeg synes det er fedt at du siger højt at for jer, er et perfekt forhold ikke det samme som det man ser på film. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At lære at ligge en diskussion.

Hjemme hos os, kan det være super vigtigt, at sige: "vi snakker om det senere" og så respektere det.

En anden ting er også bare at komme det i glemmekassen.

Nogle ting kan altså bare være lige meget, at snakke om i langdrag.

Åh ja, det skal jeg helt ærligt blive bedre til. Jeg er god til at ville have alt løst :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, med tankerne optaget af en veninde, der er rigtig ked lige nu, så vil jeg nævne, at det i min verden er er absolut no-go at kalde hinanden grimme ting - uanset hvor vred man er. Det kan ikke tages tilbage igen, og i hvert fald for mig giver det nogle revner, som ikke er til at reparere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At acceptere at alt ikke er rosenrødt :)

Vi siger langt fra jeg elsker dig hver dag, men de små ting som vi gør viser det i stedet for :)

I fredags kom M hjem med en buket blomster til mig bare fordi at jeg var mig :)

Jeg har fået blomster 2 gange i løbet af de snart 3 år vi har været sammen så de betød faktisk rigtig meget for mig :)

Vi kan skændes så det brager herhjemme, men har en aftale om at ikke gå sure i seng (lykkes 9 ud af 10 gange) og vi bære ikke nag.

Vi forventer ikke at den anden er tankelæser og giver hinanden plads til at slappe af, hvis der er behov for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At være lykkelig.

 

Jeg kender desværre alt for mange, der konstant hænger sig i og holder fast i det negative, og det tror jeg ikke på gør noget som helst godt for noget.

 

Jeg giver mig selv lov til at mærke lykken - så meget at det nogengange bobler over indeni mig. Det er skide svært at forklare, men jeg tror bare virkelig på, at man får det så meget bedre - både i sig selv og sammen, at give sig selv lov til at mærke lykken fuldt ud. Trække vejret dybt og mærke efter dybt inde. 

 

Aj, ved sgu ikke om det giver nogen som helst mening. Og jeg er sur på manden lige nu, så jeg kan ikke helt gengive den der lykkefølelse lige nu  :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en regel om aldrig at gå i seng og var sure på hinanden....ellers er der vigtigste for os at bekræfte hinanden i ny og næ når vi har gjort en god indsats i nogle forskellige situationer som skal fungere :-)

Derudover snakker vi meget sammen om alting og giver hinanden plads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også lavet en aftale som dybest set går ud på, at skilsmisse er ikke en mulighed. Forstået på den måde at selvfølgelig er det en mulighed hvis det går helt af sporet, men det er ikke en mulighed fordi vi er sure på hinanden - vi skal løse konflikten.

Jeg får helt ondt i maven når folk skriver om at der bliver truet med skilsmisse i en konflikt, for hvis skilsmisse er en 'trussel' igennem et ægteskab, så tror jeg det bliver en selvopfyldende profeti - så kan det næsten ikke undgå at ende således...

:ditto

Vi plejer at sige, at vi lovede hinanden "til døden os skiller" og man skal holde, hvad man lover ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også lavet en aftale som dybest set går ud på, at skilsmisse er ikke en mulighed. Forstået på den måde at selvfølgelig er det en mulighed hvis det går helt af sporet, men det er ikke en mulighed fordi vi er sure på hinanden - vi skal løse konflikten.

Jeg får helt ondt i maven når folk skriver om at der bliver truet med skilsmisse i en konflikt, for hvis skilsmisse er en 'trussel' igennem et ægteskab, så tror jeg det bliver en selvopfyldende profeti - så kan det næsten ikke undgå at ende således...

:ditto

Kan du så ikke lære min mand, at man ikke truer med det, når man ikke mener det? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ting som vi snakkede med præsten om, inden vi blev gift, er at elske hinanden for dem vi er.

Men skal ikke gift sig, hvis man ikke kan leve med de "fejl" den anden har.

F.eks. Smider min mand sit beskidte vasketøj (især strømperne) lidt tilfældigt i hele huset - ja det er irriterende, men jeg har lært at leve med det. Vi forsøger ikke at ændre på hinanden, for det kommer der ikke noget godt ud af...

Man skal være sammen med den mand, man er sammen med nu og ikke den mand, man tror han kan blive til. For han skal selv ville ændre sig, du kan ikke tvinge ham til at ændre sig (og det gælder også kvinden).

Da præsten spurgte os af hvad vi elskede ved hinanden, var mit svar, at min mand har gjort mig til et bedre menneske... ved at acceptere mig som jeg er, har han givet mig lyst til at ændre på nogle ting, der gør mig bedre.

Det blev lidt rodet, men jeg håber I forstår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ind imellem at tage nogle gåture væk fra alting inkl. mobiler. Man behøver ikke tale sammen, bare man går sammen, får lidt frisk luft og lys.

Noget vi begge har lært fra vores forældre er at det er rigtig godt ind imellem at opføre sig som børn - på den gode måde. Dvs forsøge at smide hæmningerne og lege/gøre mærkelige ting. Det er helt fantastisk at være børn sammen men det er også noget man skal øve sig på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget af det vigtigste herhjemme er, at vi husker at grine sammen. Jeg kender meget få mennesker, som jeg kan have det så sjovt sammen med som min mand. Den dag vi stopper med at grine sammen - også i de svære perioder - tror jeg, at vi må gå fra hinanden. Og det har vi heldigvis aldrig oplevet i vores 6 år sammen, og vi har altså oplevet lige så mange svære perioder som alle andre.

 

Herudover synes jeg også, at vi er gode til at få talt sammen, hvis vi kan mærke, at der er lidt underskud på kontoen i en periode. Så vi har klare linjer og begge ved, at vi skal være obs på, at vi skal passe lidt ekstra på hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har accepteret at vi ikke er som på film. Vi drikker aldrig vin sammen mens vi konverserer om verden og hvad har vi. Vi rejser sjældent og laver sjældent kæresteture. Vi giver hinanden plads til at være os selv. Og det håber jeg vi kan blive ved med når baby kommer. Min mand træner 3-5 gange om ugen i 2-4 timer hver gang. (Sjældent 4 timer, men han er væk længe) Og jeg ELSKER det! Mange har spurgt mig om det ikke er træls han er så meget væk, men jeg elsker min alenetid! Nogen gange har jeg endda en lørdag eller søndag, spurgt om han ikke vil ud at træne ;) Ligeledes får jeg plads til at tage på ture med veninder. Rejser til London, weekender hvor vi syer, i byen og hvad jeg ellers finder på. Han siger faktisk aldrig nej når jeg spørger om jeg må dit eller dat. For vi spørger altid om lov hos hinanden. Vil han træne mere end de 3 gange han har planlagt, så spørger han om det er ok, og jeg spørger også om det er ok hvis jeg skal noget. Ikke at den anden skal bestemme, men lige så meget for at forventningsafstemme. Tænk hvis nu den anden havde lavet fælles planer for os.

Vi har accepteret hinandens 'fejl'. Han roder på nogle punkter og jeg nogle andre. Disse kan godt pointeres hvis der skal ryddes op, men vi gør det altid på en pæn måde. Vi har en aftale om at vi ikke kan pådutte den anden ens regøringsflip. Så hvis jeg mener at NU skal hele huset have en tur, kan jeg ikke forvente og tvinge ham til at hjælpe. Hvis han nu gerne ville have en afslappet dag. Tit så aftaler vi så bare at han gør x og x en anden dag. Vi roser hinanden for selv de små ting. Hvis han har vasket tøj, siger jeg tit at det var rart han gjorde det, siger tak hvis han rydder af bordet osv. Små almindelige ting, men som viser vi sætter pris på den andens arbejde.

Vi kysser ALTID godnat, hej og farvel. De 3 kys er vigtige for os.

Vi kan sige undskyld hvis vi har sagt eller gjort noget dumt, og vi siger hvis den anden er gået over stregen.

Vores vielsesringe er et tegn/symbol på at sammen kan vi klare alt, og det lever vi efter. Og så er vi enige i at det hedder i medgang OG i modgang. Så vi vil kæmpe for vores forhold hvis det skulle gå skævt.

Det blev vist en lang smøre, men det er cirka de 'regler' vi lever efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har accepteret at vi ikke er som på film. Vi drikker aldrig vin sammen mens vi konverserer om verden og hvad har vi. Vi rejser sjældent og laver sjældent kæresteture. Vi giver hinanden plads til at være os selv. Og det håber jeg vi kan blive ved med når baby kommer. Min mand træner 3-5 gange om ugen i 2-4 timer hver gang. (Sjældent 4 timer, men han er væk længe) Og jeg ELSKER det! Mange har spurgt mig om det ikke er træls han er så meget væk, men jeg elsker min alenetid! Nogen gange har jeg endda en lørdag eller søndag, spurgt om han ikke vil ud at træne ;) Ligeledes får jeg plads til at tage på ture med veninder. Rejser til London, weekender hvor vi syer, i byen og hvad jeg ellers finder på. Han siger faktisk aldrig nej når jeg spørger om jeg må dit eller dat. For vi spørger altid om lov hos hinanden. Vil han træne mere end de 3 gange han har planlagt, så spørger han om det er ok, og jeg spørger også om det er ok hvis jeg skal noget. Ikke at den anden skal bestemme, men lige så meget for at forventningsafstemme. Tænk hvis nu den anden havde lavet fælles planer for os.

Vi har accepteret hinandens 'fejl'. Han roder på nogle punkter og jeg nogle andre. Disse kan godt pointeres hvis der skal ryddes op, men vi gør det altid på en pæn måde. Vi har en aftale om at vi ikke kan pådutte den anden ens regøringsflip. Så hvis jeg mener at NU skal hele huset have en tur, kan jeg ikke forvente og tvinge ham til at hjælpe. Hvis han nu gerne ville have en afslappet dag. Tit så aftaler vi så bare at han gør x og x en anden dag. Vi roser hinanden for selv de små ting. Hvis han har vasket tøj, siger jeg tit at det var rart han gjorde det, siger tak hvis han rydder af bordet osv. Små almindelige ting, men som viser vi sætter pris på den andens arbejde.

Vi kysser ALTID godnat, hej og farvel. De 3 kys er vigtige for os.

Vi kan sige undskyld hvis vi har sagt eller gjort noget dumt, og vi siger hvis den anden er gået over stregen.

Vores vielsesringe er et tegn/symbol på at sammen kan vi klare alt, og det lever vi efter. Og så er vi enige i at det hedder i medgang OG i modgang. Så vi vil kæmpe for vores forhold hvis det skulle gå skævt.

Det blev vist en lang smøre, men det er cirka de 'regler' vi lever efter :)

:ditto med undtagelse af træningen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med jeres "råd "!

N og jeg lever bestemt ikke efter film, selvom jeg nok er slem til at ønske det en gang imellem :blush

Jeg er glad for jeres gode råd og meninger -nogen gør vi allerede og andre tager jeg til mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en sød tråd! :) 

 

Vi skændes ikke. Sådan overhovedet slet ikke. Ingen af os gider det der med at være sur og uvenner, og så er vi bare rigtig gode til at sætte ord på vores følelser. Hvis N gør noget der gør mig ked/irriteret eller sådan noget, så fortæller jeg ham det. Ikke altid med det samme - hvis vi er ude venter jeg til vi kommer hjem. 

Og så er vi gode til at mærke vores egne følelser. Det betyder, at det er helt legitimt at sige "jeg er virkelig irritabel i dag, så hvis jeg snerrer er det ikke fordi jeg er sur på dig - og du må godt gøre mig opmærksom på det". Når dét er sagt, er det nemlig ligesom om det irritable "lægges væk". 

 

Jeg synes det er helt fantastisk, at vi har mange af de samme behov. Vi har begge meget brug for bare at være hjemme, vi er glade for at arbejde, vi træner sammen, og så elsker vi hinandens selskab. Vi prioriterer ofte at være sammen. Dét er der mange der finder mærkeligt - altså når jeg siger "jeg kan ikke ses i dag, jeg skal være sammen med N" - for vi er jo sammen hver dag. 

 

Vi laver ofte "kærestedage". Ikke noget helt vildt, men bare noget vi planlægger at gøre sammen. Det kan være alt fra en gå-tur til en spontan tur til Oslo på Minicruise. Og så leger vi. Mindst et par gange om ugen løber vi igennem lejligheden, kilder, dasker, skræmmer hinanden - og griner!! Hvis vi går forbi en legeplads når vi går tur, så tager vi en runde eller tre. 

 

Der er mange der siger, at man skal skændes for at have det godt sammen - for ellers får man ikke sine følelser ordentligt ud. Dét er jeg uenig i. Desuden hører jeg ofte, at man skal have et liv hver for sig. Jeg ser mine venner uden N, og han ser sine uden mig. Men oftest er vi begge to sammen - med hhv. hans og mine venner. Jeg kan slet ikke forestille mig, at det skulle være anderledes. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... at erkende at det perfekte forhold er utopi og holde op med at jagte det ;)

 

Og ellers vil jeg for vores vedkommende sige, at opskriften har været åbenhed, tillid, at forholdet er bygget på et solidt fundament af venskab og respekt for hinanden som mennesker og kommunikation, kommunikation, kommunikation. Vi skændes heller ikke hjemme hos os og lever fint uden. Vi har kun skændtes to gange på 12 år og den ene gang vidste min mand det ikke engang, det byggede på en misforståelse :lol

Den anden gang endte med at vi efter fem minutter sad og grinede, fordi ingen af os kunne tage det seriøst :rolleyes Det betyder ikke at vi ikke kan komme til at gøre hinanden kede af det eller synes at den anden er irriterende, men vi taler altid stille og roligt sammen om det og råber f.eks. aldrig nogensinde af hinanden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at kysse hinanden godmorgen og godnat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke været i mit forhold ret længe, men jeg må sige at jeg virkelig føler at jeg har fundet ægte kærlighed. Selvfølgelig er alt ikke perfekt, det er der jo intet i livet der er, men det er så tæt på perfekt som det kan blive for mig.

Min kæreste giver mig plads til at være den jeg er og elsker mig på trods af mine fejl. Jeg har aldrig før følt mig helt accepteret i et forhold, men det gør jeg i dette.

Så det er vigtigt at give plads til hinandens forskelligheder og sætte pris på de positive sider. Min kæreste er rolig, positiv, han stresser aldrig over noget. Det har hjulpet mig til at blive mere rolig og ikke tage alt ting så tungt. Vi taler også altid om tingene samme dag, hvis han eller jeg har sagt noget der sårede den anden. Så får vi konflikten ud af verden med det samme. Det er så skønt.

Jeg har dog også gået på nogle kompromiser for at finde en god mand der passede bedre til mig. Fx har min kæreste 3 børn og er næsten 11 år ældre end mig. Og hans eks kone er meget besværlig, men han er bare så sød og dejlig at det overskygger alt andet og jeg kunne ikke være mere lykkelig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER