NæstenKlar

Hvad elsker I ved Jeres klapvogn?

15 indlæg i dette emne

Vi er efterhånden begyndt at kigge på klapvogne, og jeg må indrømme at jeg synes dén jungle er mere kringlet end barnevogns-junglen.. Så derfor vil jeg gerne høre Jer om hvilke egenskaber I elsker ved Jeres klapvogn? Hvad kan I ikke undvære?

Jeg håber, I kan komme med lidt inputs!:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en basson klapvogn og jeg elsker sædet kan ligges helt ned, at der er vendbare styr, en ok stor indkøbsnet og at den var ok billig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At den kan klappes sammen med en hånd, og at sædet ikke skal klikkes af før man kan slå stellet sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Teutonia Mistral DK.

Jeg elsker den kan ligges helt ned (og der var plads til lift), at den har vendbart styr, at den er terrængående og har rimelig meget plads til opbevaring :)

Silke Elia sover når vi er på tur gerne til middag i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Teutonia Mistral S.

Jeg ELSKER de svingbare hjul :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har en emmaljunga klapvogn.

Jeg elsker at den kan ligges helt ned i ryggen og at man så kan have en lift eller voksi som vi havde i den...

kunne godt savne de svingbare forhjul indimellem men ellers er den skøn...

det er en vi har købt brugt der havde været brugt til 1½ barn ;) og nu har vi brugt og bruger den til lucas, så den er ved at være godt slidt.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt klart de svingbare forhjul! Og man kan altså sagtens køre i skov og på brosten med dem, da de kan låses ;)

At sædet kan lægges helt ned, så liften kan stå i (brugte den som barnevogn i starten, den fylder meget mindre i bilen og er meget nemmere at gå med end en stor barnevogn)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en som jeg HADER, så vi skal have en ny! Det jeg ser efter er:

Den skal fylde mindst muligt sammen klappet

Let at klappe sammen uden alt muligt skal pilles fra hinanden.

Sædet skal kunne ligges ned

Helst stort indkøbs net under.

Styret skal være justerbart da der er pæn højde forskel på min mand og jeg.

Den må gerne kunne vendes både forud og bagud men ikke en deal breaker.

Den må gerne have svingbare hjul der kan låses men heller ikke en deal breaker.

Overvejer stærkt en hvor autostolen kan klikkes i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vild med vores Emmaljunga nitro fordi den har drejehjul, man man kan ændre kørselsretningen ved at vende sædet, sædet kan lægges helt ned og fordi vi kan få en lille barnevognskasse (citybag) der til, så når vores datter kommer til vinter kan vi bruge den som barnevogn i starten.

Vi har nemlig også en Chicco liteway, som er en paraplyklapvogn. Den kan jeg rigtig godt lide fordi den fylder meget mindre, er nem at klappe sammen og få i bilen - især til mindre ture, der er bøjle til som nemt klikkes af og på, så Theodor ikke behøver spændes fast med sele men kan sidde og læne sig frem og stadig bliver "holdt på plads", ryggen kan lægges helt ned og der er drejehjul.

Jeg ville ikke kunne nøjes med bare den ene. :blush Vi fik emmaljungaen først og har først fået behovet for chiccoen senere. Ser især frem til at have begge når vi har to børn, får så kan vi både have klapvogn til Theodor og lille barnevogn til babyen med i bilen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke mange gode svar, tak! Jeg har også tænkt svingbare hjul, justerbart styr, bøjle og ikke sele og ellers en let vogn der nemt kan foldes sammen og transporteres.

Jeg har lidt kig på Odders nye klapvogn, men jeg må indrømme, at jeg synes den er dyr.. Så jeg skal lige finde ud af, hvad vi reelt har behov for, og hvad andre vogne med de ønskede egenskaber koster.. Emmaljungas klapvogne er jo heller ikke helt billige..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Louise Vibe med hensyn til vores Teutonia Mistral DK. Jeg er glad for de store hjul, der kan klare naermest alt terraen, modsat papaplyklapvognen. Jeg er ogsaa glad for at en del kalche kan lynes af, sidernes dele kan knappes af, saa der er net hele vejen rundt og der er dermed luftigt i den i sommerheden hernede. Med liften kunne vi have noejedes med den som barnevogn. 

 

Jeg er ogsaa glad for vores papaplyklapvogn. Det er en Silvercross Dazzle og jeg synes, den er fiiin :) Den kan ligges helt ned, et let og den er god at koere med. Man kan god komme til kurven, naar den er klappet ned, hvis man skal have en lille ting dernede fra. Kurven er ikke stor, men jeg kan have pusletaske deri, naar den er klappet op og regnslaget er nedenunder saedet. Nem at have med og kankomme med i de fleste lufthavne. Vi koebte den brugt i Venedig og har siden faaet nyt stel, fordi jeg gerne ville have nye baghjul - god sevice, maa man sige :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vild med vores Emmaljunga nitro fordi den har drejehjul, man man kan ændre kørselsretningen ved at vende sædet, sædet kan lægges helt ned og fordi vi kan få en lille barnevognskasse (citybag) der til, så når vores datter kommer til vinter kan vi bruge den som barnevogn i starten.

Vi har nemlig også en Chicco liteway, som er en paraplyklapvogn. Den kan jeg rigtig godt lide fordi den fylder meget mindre, er nem at klappe sammen og få i bilen - især til mindre ture, der er bøjle til som nemt klikkes af og på, så Theodor ikke behøver spændes fast med sele men kan sidde og læne sig frem og stadig bliver "holdt på plads", ryggen kan lægges helt ned og der er drejehjul.

Jeg ville ikke kunne nøjes med bare den ene. :blush Vi fik emmaljungaen først og har først fået behovet for chiccoen senere. Ser især frem til at have begge når vi har to børn, får så kan vi både have klapvogn til Theodor og lille barnevogn til babyen med i bilen :)

Tak for alle input! Vi har besluttet os for en Emmaljunga Super Nitro:) Vi endte med at lægge vægt på drejehjul, at sædet kan vendes, at styret kan justeres, at den er let at klappe sammen og at der er god plads til, at baby kan tage en lur i vognen med en kaleche trukket godt ned. Så håber jeg, vi bliver glade for den, når den lander i hjemmet:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle input! Vi har besluttet os for en Emmaljunga Super Nitro:) Vi endte med at lægge vægt på drejehjul, at sædet kan vendes, at styret kan justeres, at den er let at klappe sammen og at der er god plads til, at baby kan tage en lur i vognen med en kaleche trukket godt ned. Så håber jeg, vi bliver glade for den, når den lander i hjemmet:)

Den skal I nok blive glad for :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Disney, købt brugt herinde. Elsker den, og alt ved den. Behagelig at holde ved, hjul som er robuste, og forhjul, der kan drejes. Den kan låses på begge hjul.

Er glad for at den nemt klappes sammen, og kan komme i bilen, hvor den faktisk ligger fast, for så er den bare at tage ud.

Er glad for at man kan rygge rundt på callechen eller hvad det hedder, så ved regn kan han sidde beskyttet bag uden at blive våd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

City elite... Simpelthen en fantastisk vogn.. Ryggen lægges nemt ned ved at hivde ned i en klips på en snor, den fylder ikke mega meget klappet sammen og tager man hjulene af finder den virklig ikke meget.. Den er svinghjul foran som kan låses ved behov... Den har et smart bremsesystem, og den KAN bruges til løb eller motions gang, der sidder en sikkerheds strop på den til at have om håndleddet, som man kan vælge at bruge eller lade være... Ja jeg kan blive ved, synes den er fantastisk... Enormt let at køre med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER