jullemulle84

øv, han vil bare ikke sove selv

14 indlæg i dette emne

ja som overskriften siger, så vil han bare ikke sove selv, han vil gerne sove om natten (heldigvis) men om dagen vil han kun sove i arm, hver eneste gang jeg prøver at lægge ham for sig selv ja så vågner og skriger han.. en sut kan jeg heller ikke få ham til at tage, jeg har prøvet både de runde, de anatomiske og de symmetriske..

 

hvordan sover jeres, og hvad med sutter? nogle forslag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ja som overskriften siger, så vil han bare ikke sove selv, han vil gerne sove om natten (heldigvis) men om dagen vil han kun sove i arm, hver eneste gang jeg prøver at lægge ham for sig selv ja så vågner og skriger han.. en sut kan jeg heller ikke få ham til at tage, jeg har prøvet både de runde, de anatomiske og de symmetriske..

hvordan sover jeres, og hvad med sutter? nogle forslag?

Lige på besøg fra marts gruppen.

Jeg havde samme problem med Magnus i starten (Og især under tigerspring).

Vi købte en slyngevugge. Det har virkelig været guld værd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg fra marts gruppen.

Jeg havde samme problem med Magnus i starten (Og især under tigerspring).

Vi købte en slyngevugge. Det har virkelig været guld værd!

uh nu bliver jeg jo nysgerrig, hvad er en slyngevugge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uh nu bliver jeg jo nysgerrig, hvad er en slyngevugge?

Det er nærmest en lille hængekøje, som de kan sove i, hvor de får lidt samme fornemmelse af at blive holdt tæt og vugget, ligesom hvis man går rundt med dem på armen :)

Du kan finde den her: http://www.sneglehuset.com/product/natures-sway-slyngevuggen-original-extended-45/

Og der findes også fysiske butikker, der forhandler dem.

Man kan også sy dem selv, men så er de vist ikke helt lige så omsluttende, som originalen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nærmest en lille hængekøje, som de kan sove i, hvor de får lidt samme fornemmelse af at blive holdt tæt og vugget, ligesom hvis man går rundt med dem på armen :)

Du kan finde den her: http://www.sneglehuset.com/product/natures-sway-slyngevuggen-original-extended-45/

Og der findes også fysiske butikker, der forhandler dem.

Man kan også sy dem selv, men så er de vist ikke helt lige så omsluttende, som originalen :)

tak skal du have, det skal jeg vidst lige have kigget nærmere på :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak skal du have, det skal jeg vidst lige have kigget nærmere på :-)

Så lidt. Den har i hvert fald reddet os mange gange herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bror og svigerinde har også god erfaring med slyngevuggen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her vil bassen også kun sove hos os, eller på maven, hvilket resulterer i at jeg stadig skal holde øje med ham, i løbet af dagen...ligger jeg ham på ryggen i hans vugge, vågner han i løbet af et kvarter... Har lånt en vikle så jeg i det mindste kan lave lidt mens han sover, men jeg håber det hjælper nu vi er begyndt at gå til kiropraktor...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hjælper det, hvis E falder i søvn på sin dyne (på vores arm) og så bliver lagt i sengen på dynen, så det varme og bløde følger med :) Og så dyne nr 2 eller et tæppe over sig.

E bruger rund sut. Det var sådan en, vi fik stukket i hånden på sygehuset da hun var én dag gammel, så vi havde ikke tænkt over det. Men vi har fået ros for den af en babykiropraktor, der sagde at de runde er bedre i forhold til amning fordi tungen svøber sig bedre om den end de andre former.

Mht at tage den, så tænker jeg øvelse, øvelse og mere øvelse. E fangede hurtigt fidusen, men storebror V skulle lokkes og øve sig. Jeg sad med ham på lårene, mens jeg havde fødderne oppe, sådan at han kiggede direkte på mig (giver det mening?) og så hyggede vi og snakkede, mens jeg forsigtigt aede hans læber med sutten. Nogle gange tog han den, og nogle gange kunne jeg få lov at holde den i munden på ham lidt (altså hvor han ikke kunne holde den selv men heller ikke aktivt afviste den) og så lærte han det lissom (og nu 3 år gammel, prøver vi så at lære ham at undvære den igen :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan åbenbart ikke besvare et oplæg, knappen er der ikke ??

 

men...

 

Superklar, det er helt lige præcis sådan vores lille fis er også

 

Barbamama, sjovt du siger det, det var også en rund sut vi fik ret hurtigt på sygehuset til vores datter, og hun har elsket den lige siden, og nu prøver vi også at få den fra hende igen, da hun desværre elsker sutten så meget at hun har fået overbid :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan åbenbart ikke besvare et oplæg, knappen er der ikke ??

men...

Superklar, det er helt lige præcis sådan vores lille fis er også

Barbamama, sjovt du siger det, det var også en rund sut vi fik ret hurtigt på sygehuset til vores datter, og hun har elsket den lige siden, og nu prøver vi også at få den fra hende igen, da hun desværre elsker sutten så meget at hun har fået overbid :-/

Vores 3-årige elsker også stadig sin <_< Men vi arbejder på det og tandlægen siger, at suttebidet nok skal forsvinde, når han holder op med at bruge sutten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores 3-årige elsker også stadig sin <_< Men vi arbejder på det og tandlægen siger, at suttebidet nok skal forsvinde, når han holder op med at bruge sutten :)

Men lad ham for alt i verden ikke bruge den om dagen når han snakker... Hørte lige om en 6 årig dreng som ikke kan tale forståeligt, fordi han lærte at tale med sutten i munden, og da han så stoppede med at bruge sut, kan han ikke placere tungen rigtigt i munden for at udtale ordene rigtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men lad ham for alt i verden ikke bruge den om dagen når han snakker... Hørte lige om en 6 årig dreng som ikke kan tale forståeligt, fordi han lærte at tale med sutten i munden, og da han så stoppede med at bruge sut, kan han ikke placere tungen rigtigt i munden for at udtale ordene rigtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lærer han vel? :chin: Altså den 6-årige... Ikke at jeg synes det er hensigtsmæssigt. Sutten er hjemme, når V er i bh, og vi holder den væk så godt vi "kan" når han er hjemme i dagtimerne også. Det er mest lige når han vågner, og om aftenen, når han gearer ned :)

Hehe, jeg forestiller mig at det må være et af de der ekstreme tilfælde hvor knægten har fået lov at have den i munden 24 timer i døgnet, kun afbrudt af mad... Ellers ville han vel også have prøvet at tale uden den i munden, tænker jeg...

Tja, om han lærer det er svært at sige, han stoppede med at bruge sut som 4 årig, og går til tale-pædagog...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER