E. Thomas

Første lægebesøg, første graviditet.

17 indlæg i dette emne

Da jeg hørte om terminsgrupper tænkte jeg at det var lige noget for mig. Jeg har været til første lægebesøg, men det var ærlig talt ikke særligt givende fordi jeg ikke er mere end 5+3 uger henne og så vil de jo ikke gøre noget. De var enmeget dårlig oplevelse. Det virkede bare som om han ville have mig hurtigt ud fra lokalet igen. Så alt var bare forhastet. Når det er første graviditet er man jo ret usikker på mange ting og vilgerne have nogle gode råd fra lægen. Min læge sagde bare at jeg kunne bruge lige det makeup jeg ville og de hårprudukter jeg ville. Så tænker jeg bare. No wonder at det er 25% af alle fostre der ikke overlever det første trimester når han bare er så ligegld. Han sagde også at jeg godt måtte dyrke motion som jeg plejer, altså presse mig selv hårdt og det ved jeg ikke er sandt. man skal være ekstra forsigtig i den første tid. 

Håber at der er nogle der tilmelder sig april termin gruppen. 

 

kærlige tanker til jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej tillykke med graviditeten :)

Første lægebesøg er aldrig rigtig særlig spændende.

Men han har nu ret i det med motionen. Du kan sagtens dyrke motion, som du plejer :) det er kun kontaktsport og sportsgrene med risiko for eks. fald, som man anbefaler at holde igen med. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nåede du det før mig, havde nemlig også tænkt at det var på tide at få åbnet denne terminsgruppe :-) . TILLYKKE med graviditeten!

Jeg har ikke haft første lægebesøg endnu, faktisk ikke engang kontaktet lægen, men kan huske, at jeg også var skuffet første gang. Der "sker" jo ingenting ved første besøg, og det til trods for at min læge først vil se de gravide, når de er 8+. Havde dog en god læge, som alligevel gjorde oplevelsen behagelig. Har du ikke mulighed for at skifte til en anden læge? Er jo en ret følsom tid, hvor man gerne vil føle sig i trygge hænder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder ikke særlig rart. Har selv lige fået af vide jeg er gravid for første gang med termin i April. og det er jo noget af et chok i sig selv. Så jeg ville også sige kan du ikke finde en anden læge ? det da træls hvis man har den følelse der med sin læge allerede nu :-/

 

Stort tillykke med det ellers :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have. For mig bar det ikke et chok, for det bar nu planlagt, men det er et chok at det er så hårdt at være gravid. Har kvalme hver eneste dag hele dagen. Det er ret hårdt når man også skal passe sit studie hver dag. Men er glad og glæder mig meget til at få en baby og håber intet går galt. Den 4. Skal jeg til undersøgelse på hospitalet. Det glæder jeg mig til. Hvad uge er du i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også tillykke til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 6+6 i dag men skal først til læge d. 21/9 da vi i dag rejser til NY og Hawaii på bryllupsrejse! Min læge stressede lidt over det ifht NF - men jeg håber og tror på at vi nok når det hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige ramt uge 7+0 i dag. Jeg skal til 1. graviditets undersøgelse d. 9. september, og havde egentlig håbet at den kunne gøre graviditeten mere virkelig. Både min kæreste og jeg selv føler at det endnu, er meget uvirkeligt. Er der nogle af jer andre, der har haft overvejelser omkring en tidlig scanning? :-)

 

Og tillykke med graviditeten :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til tidlig scanning og synes det giver en kæmpe ro at se hjerteblink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre - vi har bestilt en scanning d. 9. september, hvor vi er 8+5 uger henne. Håber det ligesom i jeres tilfælde kan give lidt ro, og at selve graviditeten bliver mere virkelig for os på den måde.  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have. For mig bar det ikke et chok, for det bar nu planlagt, men det er et chok at det er så hårdt at være gravid. Har kvalme hver eneste dag hele dagen. Det er ret hårdt når man også skal passe sit studie hver dag. Men er glad og glæder mig meget til at få en baby og håber intet går galt. Den 4. Skal jeg til undersøgelse på hospitalet. Det glæder jeg mig til. Hvad uge er du i?

 

Jeg er i uge 6 i dag :). Jeg kender godt det med at skulle passe sit studie, jeg står i samme situation med uddannelse lige nu. og jeg må også indrømme jeg havde ikke regnet med at man allerede nu kunne mærke SÅ meget at man er gravid :D.

Det skal nok gå godt. og held og lykke med undersøgelsen :D !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil virkelig anbefale en tidlig scanning. Det giver virkelig meget ro. Dejligt at se hjerteblink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det noget man selv betaler for? Vi kan dog nok ikke nå det - kommer hjem fra Hawaii om 2 uger og vil der være i uge 11 og skal derfor alligevel snart til NF!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej man betaler ikke. Hvis du fx er meget angst for om der er noget galt, vil de som regel gerne lave en tidlig scanning. Jeg får dog flere scanninger end normalt, da jeg er på et særligt forløb. Det er ikke alle der kan det. Kun hvis du fx har mistet et foster tidligere. Eller du har et skrøbeligt sind. Hvor det er dokumenteret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det noget man selv betaler for? Vi kan dog nok ikke nå det - kommer hjem fra Hawaii om 2 uger og vil der være i uge 11 og skal derfor alligevel snart til NF!

Vi betalte for vores på en privat scanningsklinik. Vi havde ingen medicinsk grund til at tro, at der var noget galt, men det var rigtig rart for os at se, at der var liv. Vi gav 300 kr hos lilleKBH'er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, super! Men vi når det nok ikke fordi jeg formentlig skal (næsten) direkte til NF når vi kommer hjem! Men ellers havde jeg gerne givet 300kr for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, super! Men vi når det nok ikke fordi jeg formentlig skal (næsten) direkte til NF når vi kommer hjem! Men ellers havde jeg gerne givet 300kr for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER