Elisamus

Hvor langt har i til dp/vs

31 indlæg i dette emne

Som overskriften siger hvor langt har i til jeres børns dagpleje eller vuggestue?

Vi har fundet en der ligger 20 min væk men vi snakker lidt om, om det mon er for langt væk. Men kemien var der synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde 6,5km, vores dp lå i den anden ende af byen. Det tog ca. 10-15 min i myldertrafik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Omkring 5 minutter på cykel. Det er rigtig rart, men vi skulle nok få det til at fungere, hvis der var lidt længere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har knap 1 km. Det tager 10 min til fods og 5 min på cykel. Vi har ikke bil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Knap 4, Det tager ca 45 Min til fods :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca en km.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lunas dp lå små 6km væk.

Til Liff har vi fået tilbudt en der bor 6-700meter væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den jeg har kigget på er en privat som vægter naturen og det at komme ud meget højt. Men der er knap 14 km og ca 20 min i bil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 11 kilometer det er cirka 15 minutter i bil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ca 3km til bh og selvom der er flere bh i nærheden så tager jeg gerne den ekstra vej for den er lille og pædagogerne er super søde og det er vigtigere end at han er lige i nærheden. Tidligere inden vi flyttede i hus boede vi lige ved siden af bh og selvom det var skønt så var han slet ikke glad for den så jeg ville gå efter den hvor jeg havde en god mavefornemmelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først havde vi 2 min. på gåben ;)

Nu er vi flyttet, men bruger samme institution. Så nu har vi 5-6 km. Det tager 20 min. på cykel og 10-12 min. i bil.

Det er ikke noget problem, men jeg savner at bo tæt på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca 10 min til fods. Den ligger på vej til de stores skole :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

350m og jeg elsker det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

800 m til VS og 600 m til børnehave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 km til dagpleje. Selvvalgt så langt væk - hun er bare den rette. Vi valgte personen frem for anstanden selvom det gør det lidt mere besværligt for os ift hvis vi havde valgt hende lidt nede af vejen. Men de 10-15 minutter i bil er givet meget godt ud

Børnehaven har vi 600 meter til (hun starter 1/11). Den har vi (blandt andet) købt hus efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cirka 9 km. Det tager 20 min i bil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca. 700 meter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Omkring 5 minutter på cykel. Det er rigtig rart, men vi skulle nok få det til at fungere, hvis der var lidt længere

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ca 2,5 km. Det tager 6 min i bil, 13 min på cykel og 30 min at gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Omkring 2,4 km. Vil er afhængige af, at DP ligger i gåafstand fra hvor vil bor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kommer til at have 700m til skole, og 2,5km til bh, men den ligger heldigvis lige ved siden af hvor jeg arbejder, det er dejligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kommer til at få 1,5 km på gåben/cykel men 2,3 km i bil :P

Vi er så glade for det er en tæt på - vi havde dog tidligere snakket med en privat hvor kemien var fantastisk - hun boede 5 km væk - så en noget længere gåtur, desværre lukkede hun.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den jeg har kigget på er en privat som vægter naturen og det at komme ud meget højt. Men der er knap 14 km og ca 20 min i bil.

Er det i retning af hvor i skal arbejde? Har i begge bil?

Da Mie startede i DP var det ca 12 min på cykel eller 30 min på gå ben. Så skiftede hun så fik vi lige 2-3 min kortere.

Så flyttede vi til en anden by og jeg havde ikke bil = Mie fik LAAAANGE dage fordi jeg ikke kunne hente. Men det var "på vejen" til og fra mandens arbejde.

Så flyttede vi modsat retning med 15 km dertil og modsat mandens arbejde - det var sure 3 mdr indtil bhv start. Mie er nu uden sine gamle venner og har reageret på det.

MEN når alt det er sagt så KAN det lade sig gøre, og har i 2 biler så er det mere ok!

Jeg ville nok vægte lidt tættere på højt i fremtiden fordi jeg har prøvet begge dele. Også for Mie og lillesøsters skyld, da de jo får en omgangskreds hvor de er. Og det kan jeg mærke nu at der betyder rigtig meget. Mies 2 bedste venner bor 15 km væk, det kræver noget seriøs planlægning at lave lege aftaler. Og hun følte sig meget ensom i bhv. I starten. Hun havde jo ikke engang SET nogen af de andre da hun startede!

Så tag det med i reflektionen :) det kan lade sig gøre og stedet kan helt sikkert være det værd (det var Mies jo, ellers var hun ikke blevet :) ) men det har nogle konsekvenser senere hen og så er det 2 timer i kommer til at bruge på at hente og bringe HVER ENESTE DAG, 2 timer der går fra hygge, leg, putte og kvalitet. Og det tager hårdt på energi regnskabet også for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ca. 80 meter. :p Vuggestuen ligger på den samme grund som vores lejelighed og deler parkeringsplads. Det er lige før jeg bare kan kalde på hende, når hun skal hentes :D 

Når hun skal i børnehave vil vi få 5 km eller knap 2 (de er ved at flytte fra den grund, der ligger 5 km væk, til den der ligger 2, men det er ikke helt sikkert hvornår hun kommer i børnehave og hvornår de flytter)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det i retning af hvor i skal arbejde? Har i begge bil?

Da Mie startede i DP var det ca 12 min på cykel eller 30 min på gå ben. Så skiftede hun så fik vi lige 2-3 min kortere.

Så flyttede vi til en anden by og jeg havde ikke bil = Mie fik LAAAANGE dage fordi jeg ikke kunne hente. Men det var "på vejen" til og fra mandens arbejde.

Så flyttede vi modsat retning med 15 km dertil og modsat mandens arbejde - det var sure 3 mdr indtil bhv start. Mie er nu uden sine gamle venner og har reageret på det.

MEN når alt det er sagt så KAN det lade sig gøre, og har i 2 biler så er det mere ok!

Jeg ville nok vægte lidt tættere på højt i fremtiden fordi jeg har prøvet begge dele. Også for Mie og lillesøsters skyld, da de jo får en omgangskreds hvor de er. Og det kan jeg mærke nu at der betyder rigtig meget. Mies 2 bedste venner bor 15 km væk, det kræver noget seriøs planlægning at lave lege aftaler. Og hun følte sig meget ensom i bhv. I starten. Hun havde jo ikke engang SET nogen af de andre da hun startede!

Så tag det med i reflektionen :) det kan lade sig gøre og stedet kan helt sikkert være det værd (det var Mies jo, ellers var hun ikke blevet :) ) men det har nogle konsekvenser senere hen og så er det 2 timer i kommer til at bruge på at hente og bringe HVER ENESTE DAG, 2 timer der går fra hygge, leg, putte og kvalitet. Og det tager hårdt på energi regnskabet også for jer.

Vi har 2 biler og det er på vejen mod mit arbejde. Jeg kan bare ikke få et konkret svar om vi kan få dp plads her i byen, Jov fik det svar at der ikke er plads lige nu men han håbede da han havde bedre nyheder til mig i slutningen af måneden. WTF ?!? Hvad kan jeg bruge det til? Der er mangel på dp plads her i byen så de har søgt om at få en 3. Her i byen og det er så det han referere til men de må jo vide allerde nu om de har en der kan starte til 1/9 som planen vist er, det andet kan jeg ikke bruge til noget. Så når vi ikke kan få i byen så må vi jo kører til nibe og vælger vi nibe by så er der 15 min, denne dp jeg har fundet ligger lige udenfor nibe by og der er 20 min. Men sidder så os og tænker men hvad så til vinter? Bliver vi ikke trætte af det, åh hvorfor fanden kan vi ikke bare få en dp plads her i byen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER