Lovely Lady

Hvem putter hos jer?

27 indlæg i dette emne

Hos os har det varieret. I lang tid skiftedes vi, i en periode kunne junior så ikke rigtig slippe mor, så min mand puttede - og nu har det så primært været mig i nogle uger.

Junior vil nu helst puttes af mor hver aften... Det synes faderen sjovt nok, at junior skal have lov til at vælge... Med den begrundelse, at det er en lille ting at få lov at bestemme som det sidste af dagen. Jeg er dog pænt sikker på, at det også spiller ind, at han selv gerne vil ligge på sofaen og se 'family guy' istedet :rolleyes

Jeg protesterer.. Dels fordi jeg jo også jævnligt er træt om aftenen (29 uger henne i morgen), dels fordi jeg tænker, at det bliver et problem, når lillesøster kommer.

Min mand mener i sin visdom, at det vil være meget sjældent, at amningen ikke kan tilpasses, så jeg stadig kan putte, når lillesøster er her.

Jeg kan bare ikke rigtig finde ud af, om jeg synes, at det er værd at slås ned dem begge om... Et eller andet sted, så må min mand jo i givet fald spænde hjelmen og underholde lillesøster til sin tid - og der vil jeg jo sikkert længes efter nusse-tid med junior.

Samtidig er det i forvejen lidt et issue, at det skal være mor, der gør det hele - og jeg tænker, at det næppe bliver bedre af, at jeg ligeså stille - bekvemt for gemalen - overtager mere og mere :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

J pusler ALTID og bader et par gange om ugen, de bader sammen. Vi skiftes til at starte med at putte (herunder læse og putte i 1 time) og så tager den anden over (som regel også 1 time). W siger faktisk ikke noget til det, han er mest fokuseret på hvilken bog der skal læses ;)

På særligt dumme dage - efter pasning, efter meget begivenhedsrige dage, når han er syg (virkelig sjældent :) ) og lignende er det mig der starter og evt tager hele putningen. Mor er bedst når verden er ond ;)

Det tog 2 år, før far kunne deltage i putningen og det er VIGTIGT for mig at han deltager på næsten lige fod med mig nu - og måske mere til december :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftes. Anna beder også af og til specifikt om mig og så kan vi godt sige okay, men vi kan også bestemme, at sådan bliver det altså ikke og så aftaler vi, at jeg kommer op og kysser og krammer når de har læst og hun skal sove. 

Jeg VIL ikke være den eneste der putter - hverken nu eller når lillesøster kommer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det mest far der putter - det vil Elliot gerne, og det er ikke et problem for os. Jeg kan godt putte ham, og får lov hvis vi bestemmer at det er sådan det skal være. 

 

Men jeg kan da godt blive ked af det når han for 5. dag i træk siger "far putte dag".. :( Og især hvis han så protesterer når jeg spørger om mor skal putte. Men sådan er det nok bare med nogle ting ind i mellem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi putter stort set lige meget. Jeg gør det måske lidt oftere, fordi min kæreste så står for aftenturen med hunden :)

Men Theo er stort set altid så nem at putte, så derfor er det ikke en øv-tjans, hvis man kan sige det sådan. Han får en historie og en sang, og så lægger han sig til at sove.

I dag faldt han i søvn på under 2 min. :blush

Men hvis det var en 2-timers seance hver aften, så ville jeg i hvert fald insistere på, at vi delte det lige op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg putter altid - med mindre jeg er til personalemøde/ikke er hjemme :) Det passer os alle fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det primært mig der putter. Men det er på grund af Rasmus arbejdestider. Men fr dage han er hjemme er det ham der står for putningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftes :) Den ene pusler og den anden putter. Dagen efter bytter vi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftes også, men har ikke noget system i det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det ofres mig der putter Ronja og Jonas der putter Liv. Jeg har fra start af med Liv været obs på at få Jonas ind over for jeg vil ikke ende i det samme som med Ronja hvor det primært var mig der kunne og så måtte vi stille og roligt få Jonas ind over også.

I dag kan vi begge putte begge piger men ofte spørger Ronja efter mig. For at komme det i forkøbet så siger vi som regel under aftensmaden eller lige efter hvem der putter Ronja og det bliver oftes accepteret nu. Den anden putter så Liv.

Og det med at få en amning til at passe med putning af den store de første mange måneder er godt nok optimistisk af din mand. Selvom jeg prøvede at time det så er det ofte endt med at Jonas har måtte hente mig igen eller hvis jeg har været alene siddet og ammet mens jeg har puttet Ronja ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør jeg, jeg er alene med dem 4 aftener i ugen og vi har fået en god rutine sammen drengene og jeg, så manden putter kun, når jeg ikke er hjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftes til at putte pigerne :)

 

Jeg er enig med Lone Engel i, at din mand nok er for optimistisk med at amningen lige kan passes ind. De uger jeg ammede var det faktisk oftest, at det netop var til Filippas puttetid, så far puttede meget de første uger. Jeg ville ikke synes, at det var en hyggelig tid, hvis jeg kunne høre lillesøster være meget ked, mens jeg puttede den store fordi amningen da lige kunne udskydes. Men det skal I jo gøre op, hvad der fungerer for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 ud af 10 dage gør jeg.. Det er vores ting! :biglove Aftenerne er mine, morgenerne er Tims...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftes og har hver vores ritualer med ham. Det trives han godt med. I øjeblikket er det oftest mig som skifter til nattøj og børster tænder, og M dom putter, fordi T sover i en halvhøj seng og jeg har lidt svært ved at bakse mig op i den med den store mave.

Lise, jeg tænker at din mand må ind i kampen inden oktober. Det kan godt være I alle lige skal vænne jer til det, men hvis I holder fast i nogle gode ritualer tænker jeg at det bliver trygt og godt for junior.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er noget nær 50/50 måske en overvægt til min side fordi manden har håndbold, sene dage, tager afsted i weekenden osv. Men det er ikke meget mere.

Det er vigtigt for os at vi er ca. lige meget på. Mie er også noget nær 100% lige knyttet til os begge. Toilet træning er også noget vi begge er inde over. Jeg er en smule mere i og med jeg er der om morgenen og henter 1-4 timer før Anders er hjemme. Men det ER et fælles projekt.

Lise jeg synes din mand skal droppe drengerøvs flippet og få skabt sin egen putte rutine med junior!

Jeg tror junior vælger far fra fordi han udemærket godt kan mærke at far ikke gider! Og der er det din mand der skal tage sig sammen og gro noget hår på brystet og vise sin søn at han gider ham! Og så kan de læse supermands tegneserier eller synge himmelhunden - bare de begge hygger sig omkring det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det tilfældigt hvem der putter.

Hvus jeg ved jeg skal være alene til outreret de nslte par dage kan jeg godt bede D om det, men det er sjældent det er nødvendigt.

Her til aften var det eksempelvis mig det puslede og gav nattøj på, men D der børstede tænder og lagde ham i seng og hentede vand.

Andre dage er den den samme der gør der hele.

Det er ikke noget Vi har faste aftaler om, det fungerer helt fint med at vi gør det som det bedst passer ind i aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er det mig der putter mest da jeg er alene med lucas 5 ud af 7 dage. da manden arbejder på Sjælland. men selv i weekenderne er det som oftest mig der putter. dog hvis der er de dage hvor han står op 7-8 gange så prøver min mand men det ender næsten altid med mig i den sidste ende alligevel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- hov, jeg skal nok passe på med ikke at komme til at lyde som om, at min mand intet laver med fidusen, for det er ikke rigtigt. Det er ham, der henter hveranden uge, og de tager på små ture, fodrer ænder, går på legeplads, leger med duplo osv. Det er også min mand, der har alle nætter, fordi junior bliver så trist, når mor går. Der er masser af far til junior generelt - der er bare også en vis tendens til, at det er dejligt nemt at lade mor om junior, når vi begge er hjemme (nok delvis fordi min mand ikke gider afvises, men det går jo så i ring).

Det er kun selve putningen, diskussionen går på herhjemme - vil junior ikke sove, så er 'hubby' ret flink til at komme og overtage, så det er ca. ti minutter, det drejer sig om. Jeg kan bare ikke rigtig greje, om ikke jeg alligevel synes, at det er problematisk, at han skriger taget af huset, når det er far, der bærer ham op ad trappen til sang, tandbørstning og putning :unsure og så er der lidt gang i en glidebane lige nu, hvor det også skal være mor, der sidder ved siden af, når vi spiser, mor der skal tage ham ud af autostolen und soweiter... :chin: Jeg har heldigvis en ret let graviditet indtil videre, men det bliver nu altså ikke nemmere at bære rundt på den store unge og dræne op og ned fra stuegulvet mv... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det pt oftest far, der putter, netop fordi mor har travlt med at amme baby (og før ikke orkede det ret meget som højgravid :blush ). Men jeg gør det stadig engang imellem, hvis Elisabeth "tillader det" (men ikke nødvendigvis hver gang, hun tillader).

Valdemar plejer at være ligeglad med hvem af os der putter, hvis bare vedkommende gider at læse mange bøger og putte og kramme længe med ham :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I lange perioder var det mest min mand, men lige nu er det mest mor, der duer og er bedst til det. Jeg tror helt ærligt, det kommer sig af, at jeg nusser hendes ryg, og dét kan min mand ikke finde ud af. Og jeg ved det, fordi jeg selv ÆLSKER at få nusset ryg :loveshower og han kradser mere end nusser! Mega fesent (og heldigvis noget af det værste jeg kan sige om ham udover snorken)! Men Inger bliver heeelt salig, når jeg nusser hende. 

Men A vil rigtig gerne putte - især fordi han er sent hjemme, og derfor er det en ekstra chance for lidt samvær for dem. Han må bare i skarp nussetræning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her putter far konsekvent HVER aften... :) Efter vi har fået Liff, er det hans tjans sammen med natten, hvis hun våger.

Nu har jeg puttet hende de første 2 år af hendes levetid... så nu måtte far på banen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg putter den store på 5 år hver aften.

Den lille på 15 mdr putter far hver eneste aften. Da jeg er på barsel med ham nu, og de næste 9 mdr så har jeg jo masser af tid med ham om dagen, og da far kun har godt 1,5 time om eftermiddagen/aften så vil han vildt gerne putte ❤️

Agnes på 5 vil gerne nulres på ryggen eller fødderne, og det kan far åbenbart ikke finde ud af, så det er en mortjans - men jeg elsker den tjans ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er Liv meget morsyg, så hvis det stod til hende, gjorde jeg nok næsten det hele. Jeg GØR også rigtig meget, men for - bum bum - et års tid siden, tror jeg, overtog far putningen. Så kunne jeg gå aftentur med hunden imens (jeg vil hellere gå tur, end han vil ;)). Hun var ikke tilfreds med ordningen de første dage, men så accepterede hun det (pga. hunden - han skulle jo ud at tisse, vidste hun :D). Hvis hun fik lov at bestemme i dag, skulle jeg stadig putte, men hun ved, at far putter, og det er fint nok med hende, og de hygger sig også med det :)

 

Han har også nemmere ved at putte hende end mig. Nok fordi hun er så tæt knyttet til mig, må jeg ikke gå, når hun er vågen, så hun falder senere i søvn, sikkert fordi hun hører efter min mindste bevægelse - for tænk hvis jeg nu går ... Far må (som regel) godt gå, inden hun falder i søvn.

 

Men det er ikke bare ind i seng, go'nat og ud igen alligevel, så det tager noget tid, og jeg tvivler på, at det vil kunne harmonere med amning, hvis jeg også skulle putte, når Lillebror kommer - selvom det tog kortere tid, end det gør.

 

Jeg ville nok prøve at ændre det nu, inden Lillesøster kommer til verden, så Junior ikke føler, at det er pga. hende, at tingene pludselig ændrer sig og "mor bliver taget fra ham". Altså hvis I vil ændre det, men jeg tror som sagt ikke på, at amning af en lille baby kan tilpasses hans puttetid - og den skal vel helst ikke rykkes for meget, hvis hans hverdag stadig skal hænge sammen?

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Her putter jeg for det meste, for daddy er jo kok og derfor paa arbejde. Hvis han er hjemme, saa putter han stensikkert, mest fordi Noah efterspoerger ham, naar han er der. 

 

I ferien var det sjovt nok ligepludslig mig, der blev efterspurgt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER