lpd

Stork barnevogn

33 indlæg i dette emne

Er der nogle der har den?

Vi så den i Ønskebørn i dag.

Vi kigger på brugt Odder og Emmaljunga (vi har ikke besluttet os endnu), og er i et prisleje på 3-4000. Kan ikke finde den brugt nogle ssteder, nok fordi den stadig er så ny.

Vi bor på landet og skal gå i meget ustabilt terræn, skov og grusvej hovedsagligt. Nogle der har erfaringer med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har nogen venner der har den, de er rigtig glade for den, og de bor også langt ude på landet...:)

Men de findes nok ikke brugt endnu.....

Vi selv har en brugt emmaljunga Big Star suprême, som vi er mega glade for... Den er ganske terrengående, vi bor også på landet:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores vennepar har også en Stork og er glade for den...

Men synes de sagde det der med at vippe vognen ikke dur pga det kraftige stel...men har ikke selv prøvet den så ved ikke præcist hvordan den er ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, jeg er gået lidt væk fra Emmaljunga fordi de angiveligt skulle hænge og blive skæve fordi kassen ikke er understøttet i begge ender. Når vi ellers skal købe brugt kan man jo ikke vide hvordan den tidligere har været behandlet, om den har været efterspændt og ikke hængt i osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores vennepar har også en Stork og er glade for den...

Men synes de sagde det der med at vippe vognen ikke dur pga det kraftige stel...men har ikke selv prøvet den så ved ikke præcist hvordan den er ;-)

Jeg tænker også om den er for kraftig og stiv til så ujævnt terræn, Odder er jo også ret stiv. Det er synd hvis baby bare bliver kastet rundt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Emmaljunga fra 2008 er lige så pæn, som dengang - min nummer 2 ligger i den nu :)

Men Stork findes endnu ikke som brugt, da den først blev lanceret i år, men det er en lækker vogn, vi har prøvet den, da vi i starten ikke få Emmaljunga'en i vores bil, så vi havde bestilt én

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også om den er for kraftig og stiv til så ujævnt terræn, Odder er jo også ret stiv. Det er synd hvis baby bare bliver kastet rundt :(

Vi har en Odder, og jeg synes bestemt ikke, den er stiv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Emmaljunga fra 2008 er lige så pæn, som dengang - min nummer 2 ligger i den nu :)

Men Stork findes endnu ikke som brugt, da den først blev lanceret i år, men det er en lækker vogn, vi har prøvet den, da vi i starten ikke få Emmaljunga'en i vores bil, så vi havde bestilt én

Ja, men de bliver skæve hvis man hænger i dem/ikke får efterspændt. Det synes jeg er et problem hvis vi skal købe brugt - folk kan jo have mishandlet den på det groveste uden man ved det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Odder, og jeg synes bestemt ikke, den er stiv ;)

Hvilken har du?

Den jeg har kørt med var ret stiv synes jeg. Men ok, har jo heller intet at sammenligne med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores odder er altså også ret stiv i det. Det er det eneste rigtige minus ved den. Det der med at vugge barnet kan man godt droppe <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken har du?

Den jeg har kørt med var ret stiv synes jeg. Men ok, har jo heller intet at sammenligne med.

En Odder Zip på X-Dream. Man kan ikke vugge den på traditionel vis, fordi den jo bukker sammen på midten, hvor de fleste barnevogne bukker sammen fortil. Jeg ved ikke, om det giver mening, men X-stellet, som Odder jo har, skulle jo netop være smart, fordi det gør anerledes. Stork har i øvrigt samme slags stel. Det er nemlig den gamle Odder-designer, som har designet den ;)

Mht at vugge; man bør jo lade være ;) Men vi vugger bare vores vogn sidelæns. Det virker ret så fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved at man kan indstille affjedringen på Stork, men om det er nok skal jeg ikke kunne sige endnu. Vi har bestilt en Stork, som skulle komme hjem omkring starten af september.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På fredag er der 20% på Stokke vogne på Pixizoo. Blot til info

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så læser jeg "Stork" - sorry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en Odder som vi købte brugt (Odder zip på x-dream stel) og ja den er mere stiv i det end f.eks. scandia som vi rullede lidt rundt med i babysam også :) Men synes netop med x-dream slettet at man kan gynge den sådan lidt op og ned, som vugger, eller sidelæns som en anden nævner :).  Men afhænger meget hvad hvor i skal køre :) Vi var ude og gå tur på grusveje (med helt ny grus så meget ujævnt) og der var vognen noget hø hvor vores datter hoppede rundt så vi tog hende op på armen. Men når det har været stisystemer eller nogenlunde jævnt synes jeg at den har været super fin :). 

 

Derudover bliver min mand ved med at sige at han virkelig er glad for den, da man kan mærke at det er kvalitet :) Og han er ellers rimelig ligeglad med de andre babyting :).

 

Jeg har også været forbi og kigge på Stork og den virker smart og pæn, og hvis jeg købte fra ny ved jeg ikke om jeg ville ha' købt Odder eller Stork, men Stork kan jo netop ikke findes fra brugt da den er udkommet i 2015 :) 

 

Hvor henne af i landet bor i? tænker bare at det bedste ville jo være hvis i ku prøve at gå en tur med en Odder eller Emmaljunga på den type underlag i plejer og så se hvor meget den hopper rundt :). (kan så hilse og sige at min gamle briovogn(har vi stående hos mine svigerforældre) klare sig værre på grusvej, men er også meget gammel med faste hjul)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en Odder som vi købte brugt (Odder zip på x-dream stel) og ja den er mere stiv i det end f.eks. scandia som vi rullede lidt rundt med i babysam også :) Men synes netop med x-dream slettet at man kan gynge den sådan lidt op og ned, som vugger, eller sidelæns som en anden nævner :). Men afhænger meget hvad hvor i skal køre :) Vi var ude og gå tur på grusveje (med helt ny grus så meget ujævnt) og der var vognen noget hø hvor vores datter hoppede rundt så vi tog hende op på armen. Men når det har været stisystemer eller nogenlunde jævnt synes jeg at den har været super fin :).

Derudover bliver min mand ved med at sige at han virkelig er glad for den, da man kan mærke at det er kvalitet :) Og han er ellers rimelig ligeglad med de andre babyting :).

Jeg har også været forbi og kigge på Stork og den virker smart og pæn, og hvis jeg købte fra ny ved jeg ikke om jeg ville ha' købt Odder eller Stork, men Stork kan jo netop ikke findes fra brugt da den er udkommet i 2015 :)

Hvor henne af i landet bor i? tænker bare at det bedste ville jo være hvis i ku prøve at gå en tur med en Odder eller Emmaljunga på den type underlag i plejer og så se hvor meget den hopper rundt :). (kan så hilse og sige at min gamle briovogn(har vi stående hos mine svigerforældre) klare sig værre på grusvej, men er også meget gammel med faste hjul)

Tusind tak for dit svar. Vi passer af og til baby, og der kører jeg med en splinterny Oddervogn, jeg ved dog ikke om den ee på xdream stel. Jeg synes den virker ret stiv når vi går på de ujævne veje, hvilket vi altså har her. Omvendt har jeg intet at sammenligne med, så jeg ved ikke om det bare er sådan en barnevogn er, eller om en Emmaljunga er bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men de bliver skæve hvis man hænger i dem/ikke får efterspændt. Det synes jeg er et problem hvis vi skal købe brugt - folk kan jo have mishandlet den på det groveste uden man ved det :D

Det er vel en risiko, ikke en lovning? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med hensyn til grusvej, så er Emmaljunga nem at køre med - vi nyder i hvert fald vores, som har været med flere gange på FDF lejr..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit svar. Vi passer af og til baby, og der kører jeg med en splinterny Oddervogn, jeg ved dog ikke om den ee på xdream stel. Jeg synes den virker ret stiv når vi går på de ujævne veje, hvilket vi altså har her. Omvendt har jeg intet at sammenligne med, så jeg ved ikke om det bare er sådan en barnevogn er, eller om en Emmaljunga er bedre!

Jeg tænker hjulene også var en stor betydning. Vi havde punkterfri hjul på vores x-Dream som giver mindre affjedring end lufthjul.

Vi har småsten i vores indkørsel, og Noah kunne godt hoppe lidt i starten, hvis ikke man kørte forsigtigt. Men ellers oplevede vi det ikke som et problem.

Vores Odder blev forresten meget mere "blød" efter den havde været til 1-års eftersyn. Så måske en god smøring også kan gøre noget bed stivheden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel en risiko, ikke en lovning? :)

Ja selvfølgelig - men det er jo en ret stor risiko, hvis man køber brugt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med hensyn til grusvej, så er Emmaljunga nem at køre med - vi nyder i hvert fald vores, som har været med flere gange på FDF lejr..

Det kan godt være vi skal kigge på Emmaljunga en ekstra gang. I et prisleje på 3-4000, er det så realistisk at købe en barnevogn som stadig kan bruges til 2-3 børn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være vi skal kigge på Emmaljunga en ekstra gang. I et prisleje på 3-4000, er det så realistisk at købe en barnevogn som stadig kan bruges til 2-3 børn?

Vi købte en, der stod som ny til kun 3000 :) Den havde været brugt til 1 barn, og her efter Pixie står den stadig rigtig flot :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være vi skal kigge på Emmaljunga en ekstra gang. I et prisleje på 3-4000, er det så realistisk at købe en barnevogn som stadig kan bruges til 2-3 børn?

altså vi har givet 5000 for vores Odder med en masse tilbehør (lift, dyne, madrasser, lagner, regn- og myggenet) og der er intet at udsætte på den udover lidt kosmetisk. Så hvis i bare er opmærksomme og finder et godt tilbud sku det være muligt både ved Odder og Emmaljunga.

Nu kender jeg jer ikke, men vær også opmærksom på hvad vognen fylder i jeres bil :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vil lige indskyde at vi købte en brugt Odder på Classic stel, og det er ihvertfald hverken stiv eller noget. Der er super god affjedring, er nem at rokke, samtidig med at den er hamrende stabil. Den er brugt til 2 børn før jeg købte den, Aron har nu brugt den i 2,5 år, og den er brugt MEGET!!! Den er stadig i rigtig fin stand. Der er meget lidt rust på den, men stellet er selvfølgelig skrammet efter så mange års brug, men slet ikke slidt. Og den kan ihvertfald holde til et barn mere når hun kommer til, og sandsynligvis også 2 mere hvis det skulle være.

Hvis man ikke behøver de nye fancy modeller, så oplever jeg at Odder er lidt ligesom en Nokia 3310 - de er noget nær infrastruktible... Vores Odder kommer aldrig til at hænge, og den er godt nok blevet hængt meget i af storesøster som ville køre, tunge ting i fodenden og hvad ved jeg :-)

Vi gav 3500 inkl lift, helsemadrasser, insektnet, regnslag, juniordyne, sengesæt, og 2 seler...

Da vi købte den var der ingen rust andre steder end på fodbremsen - som er ren overflade.

Så det vil sige at hvis vi går efter Odder, så kan det være en ide at vælge en på Classic stel?

Nøøøj jeg synes det er noget af en jungle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså vi har givet 5000 for vores Odder med en masse tilbehør (lift, dyne, madrasser, lagner, regn- og myggenet) og der er intet at udsætte på den udover lidt kosmetisk. Så hvis i bare er opmærksomme og finder et godt tilbud sku det være muligt både ved Odder og Emmaljunga.

Nu kender jeg jer ikke, men vær også opmærksom på hvad vognen fylder i jeres bil :-)

Uanset hvad skal vi i hvert fald være meget kritiske, for det er en vogn der vil blive brugt MEGET!

Vi kan uanset hvad ikke have barnevognen i bilen, da vi har hundebur i bagagerummet, så den skal på stativ eller hvad vi nu finder på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER