skruk

Hvad betyder det?

15 indlæg i dette emne

Neutrofilocytter er på 1,88 ?

Min læge har ferie og jeg er bange :( er indkaldt til gastroskopi på mandag og kunne se, at der stod obs mistanke om kræft på e-journal :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg ved er den nedre grænse 2,0 på neutrofile, så 1,88 er ikke voldsomt lav.

Er det taget som led i en diff-tælling? Hvad er dine andre blodprøver?

Lave neutrofile kan skyldes ondartede sygdomme som eks cancer eller aplastisk anæmi eller påvirkninger fra eks. Stråle- eller kemoterapi, men kan også ses ved voldsomme infektioner, f.eks. en sepsis eller en virusinfektion. Det kan også være en bivirkning til visse typer medicin, og det kan være pga. kronisk leversygdom og svær vitamin B12- eller folatmangel.

Så det behøver altså ikke at være farligt.

Der kan også være tale om en fejltælling og så skal man huske, at referenceværdierne er et udtryk for, hvad gennemsnittet render rundt med. Dvs du kan sagtens være en af dem, der bare har en lidt lavere værdi end gennemsnittet.

Der kan også være tale om et enkeltstående tilfælde.

Umiddelbart kan jeg ikke se, hvorfor det skulle udløse en gastroskopi, der må næsten ligge noget andet bag.

Tag det helt roligt, det behøver absolut ikke at være farligt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du stiller mange spørgsmål, som jeg ikke kan svare på :unsure men dem jeg kan kommer der her.

Alle værdierne på nær det første jeg skrev om og en anden er normalt. Det andet er ikke var normalt var parathyrin, der var på 11,0.

Gastroskopi fordi jeg har kastet blod op, har tabt mig meget og var meget øm i venstre side helt oppe ved ribbenene. Hjælp det noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved intet om det, men det lyder ikke rart :unsure

Kæmpe kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du stiller mange spørgsmål, som jeg ikke kan svare på :unsure men dem jeg kan kommer der her.

Alle værdierne på nær det første jeg skrev om og en anden er normalt. Det andet er ikke var normalt var parathyrin, der var på 11,0.

Gastroskopi fordi jeg har kastet blod op, har tabt mig meget og var meget øm i venstre side helt oppe ved ribbenene. Hjælp det noget?

En diff-tælling er et samlet billede af de hvide blodlegemer. De findes i forskellige stadier i blodet. Som regel kan man ikke tolke noget rigtigt på kun en enkelt værdi :)

men at dine andre blodprøver er normale, er et godt tegn :)

Okay, parathyrin er et stofskiftehormon. Det har relation til blandt andet calciumoptagelsen, så det vurderes som oftest sammen med calcium niveauet.

Ja, så giver det meget bedre mening med den gastroskopi :)

Der kan være mange årsager til at man kaster blod op. Langt den hyppigste er mavesår selvom der selvfølgelig også kan være mere kedelige årsager. :) og det er selvfølgelig derfor man gerne vil undersøge dig. At der står obs cancer betyder ikke nødvendigvis at de tror du har kræft, men kan lige så vel være en reminder til den læge, der skal skopere, om at de skal kigge efter det, når nu de alligevel er der :)

men kan godt forstå at du bliver skræmt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar :) Det gjorde mig lidt mere rolig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik din gastroskopi? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik din gastroskopi? :kram

Tak fordi du spørger. Den gik godt, hvis man kan sige det om at skulle sluge en slange :lol de fandt et mavesår, så jeg er sat op i medicin og skal have en ny om 2 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var godt at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du spørger. Den gik godt, hvis man kan sige det om at skulle sluge en slange :lol de fandt et mavesår, så jeg er sat op i medicin og skal have en ny om 2 mdr.

Dejligt der blev fundet en forklaring, jeg håber medicinene hjælper dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du spørger. Den gik godt, hvis man kan sige det om at skulle sluge en slange :lol de fandt et mavesår, så jeg er sat op i medicin og skal have en ny om 2 mdr.

Mon du har fået foretaget den 2. Omgang? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon du har fået foretaget den 2. Omgang? :kram

"Desværre" ikke endnu, Im blev syg så jeg skal afsted til december i stedet :)

Hvor er du sød at spørge! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Desværre" ikke endnu, Im blev syg så jeg skal afsted til december i stedet :)

Hvor er du sød at spørge! :kiss

Det er ikke en sjov omgang, jeg fik også foretaget sådan en undersøgelse engang.

Sikke noget IM har været syg :kram jeg håber han er i bedring :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke en sjov omgang, jeg fik også foretaget sådan en undersøgelse engang.

Sikke noget IM har været syg :kram jeg håber han er i bedring :kram

Ja han er i hvert fald rask ligenu :p men har på fornemmelsen at det ikke bliver ved :( øv, at du også har fået lavet den, den er ikke sjov :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja han er i hvert fald rask ligenu :p men har på fornemmelsen at det ikke bliver ved :( øv, at du også har fået lavet den, den er ikke sjov :(

Jeg håber det varer ved at at han holder sig frisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER