Haarup

Kolik hjælp

15 indlæg i dette emne

Jeg har en pige på 2 mdr. Jeg tror hun har kolik. Hver aften græder hun og er helt utrøstelig. Det eneste der kan hjælp er at hun ligger ved brystet eller at gå en lang tur med hende i bæreselen uden for.

Jeg er ved at blive sindsyg. Ved ikke hvad jeg skal gøre for at få hende til at stoppe med at græde. Idag har hun grædt siden kl 21 og været urolig og pylret siden kl 15.

Har i nogle råd? Noget der hjælper på kolik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fodmassage, hjalp lidt ved Leah.

Pause fra d dråber hjalp også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Først et stort kram. Og herefter vil jeg bare lige give en kort beretning om min egen søn som nu er 5 mdr. Han græd eller skreg faktisk fra han var 6 uger til han var 3 mdr. Jeg vidste ikke bedre da jeg ikke har andre børn så for mig var det svært at vide hvad normalen var. Jeg vidste dog at han var helt utrøstelig men til gengæld sov han igennem om natten fra start. Vi har spurgt os selv om mange ting. Om det er pga sult eller mangel på søvn. Mave gener osv. Summer summarum er i hvert fald at jeg gentagne gange brød sammen i gråd fordi jeg ikke anede hvad jeg skulle stile op. Jeg skulle også sidde med ham ved brystet konstant det var det eneste sted han fandt ro. Hvor han i øvrigt også sov indimellem. Og ellers skreg han bare i vilden sky konstant. Jeg var ved at blive sindssyg. Efter vi havde været ved lægen gentagne gange snakkede jeg med min sp om det. Og både læge og sp foreslog kiropraktor. Nu kender jeg ikke dit fødselsforløb men hvis du har haft en hård fødsel kan det også være med til at give gener. Her blev han taget med kop og han stod skævt i mit bækken i alt for langt tid. Så det viste sig han havde mange store låsninger i ryg og nakke. Vi var til kiropraktor 2 gange. Og nøj hvor det hjalp. Jeg troede ikke en skid på en kiropraktor kunne hjælpe på det. Men nu har vi en glad dreng der endda der kan sove om dagen i sin barnevogn også. Hvilket jeg absolut ikke kunne få ham til før. Min kusine havde børn (2) med kolik. Der hjalp kiropraktor også. Så uanset så er det da værd at få nogen til lige at tjekke at alt er vel.

Stort kram fra en der var i samme båd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan hun have silent reflux?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har samme erfaring som Marmik, bortset fra at det ikke stod på lige så længe. Nogle uger vel. Men vi var også til kiropraktor og det har hjulpet enormt meget. Magnus stod skævt under fødslen og endte med at blive taget ved kejsersnit. Han havde også låsninger og spændinger i både ryg, nakke og hofter.

Har det stået på længe? For ellers kunne det måske også være et tigerspring. Det kan også være voldsomt.

Men uanset hvad, ville jeg nok vælge at få en kiropraktor til at kigge på hende. De kan altså virkelig noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft begge vores til kranio sakral terapi og der har givet en masse ro. Specielt Marius havde stor gavn af det. Hold op hvor var det dejligt at få en rolig baby i stedet for en skrige baby.

Begge vores har haft en hård medfart under fødslen i den forstand de er taget ved akut kejsersnit. Og der er stor sandsynlighed for at baby er stresset og har fået noget i klemme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoneterapi. Find gerne en med erfaring med småbørn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan anbefale kranio sakral, det satte lige ryggen osv på plads ved Sigrid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Man kan godt sige det var en hår fødsel. Fik akudt kejsersnit men det var meget stille og roligt.

Aften skrigerriet begyndte for en tre uger siden. Samtidig med at hun begyndte at sove igennem.

Hvem sendte jer til kiopraktor eller kranio sekral?

Prøvede at spørge mødregruppe idag, og de fortalte at Sp havde anbefalet dem biogaia.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var min sp, der anbefalede kiropraktor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var min sp, der anbefalede kiropraktor :)

Ditto. Her anbefalede både læge og sp kiropraktor. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Man kan godt sige det var en hår fødsel. Fik akudt kejsersnit men det var meget stille og roligt.

Aften skrigerriet begyndte for en tre uger siden. Samtidig med at hun begyndte at sove igennem.

Hvem sendte jer til kiopraktor eller kranio sekral?

Prøvede at spørge mødregruppe idag, og de fortalte at Sp havde anbefalet dem biogaia.

Egen beslutning. Vi fik ingen hjælp af hverken læge eller SP. Vores læge griner af alternativ behandling, så der er ikke megen hjælp at hente.

Men vi slog op på facebook og hørte om folks erfaringer og derved havnede vi ved den mest fantastiske kst'er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egen beslutning. Vi fik ingen hjælp af hverken læge eller SP. Vores læge griner af alternativ behandling, så der er ikke megen hjælp at hente.

Men vi slog op på facebook og hørte om folks erfaringer og derved havnede vi ved den mest fantastiske kst'er

Hvad er kst'er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er kst'er?

Kranio sakral terapi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var min sp, der anbefalede kiropraktor :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER