Elisamus

Tidlig i dp?

22 indlæg i dette emne

Er der nogle af jer der har af den ene eller anden grund været nød at sende jeres barn/børn tidlig i dp/vs altså som 6-7 mdrs? Hvordan tog barnet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En i min mg har sendt sin dreng i dp som cirka 6/7 mdr gammel og det er gået så fint med ham. De gjorde det fordi det var der de kunne få pladsen og fordi hun venter nr 4...så for aflastningen om at gøre også når nu de har tre børn :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fra min mødregruppe skulle starte på job da de var lige knap 7 måneder og så kom drengen altså i vuggestue - pladsen var ledig der. Det er gået fint med ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg kan sige så meget at min pige på 8 måneder bare er SÅ klar dagpleje og lege med andre. Og det var hun også for en måned siden, endnu mere nu dog. Og hun havde også klaret den tidligere vil jeg tro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores den store kom i dp med 7 måneder og det har bare været så godt for hendes udvikling.

Faktisk tænker vi at lillesøster også skal afsted i den alder, selvom jeg ikke har noget der hindre mig i at holde hende hjemme længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min den store var 7,5 mdr, da han startede dp. Det gik rigtig fint og han har haft det godt og haft en dejlig udvikling, mens han har været i dp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare dejligt at læse jeres erfaringer trak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så heldig at jeg har kunnet/vil kunne holde mine børn hjemme i noget længere tid end 6 måneder, men jeg kan til gengæld fortælle "fra den anden side", da min mor er dagplejer og jeg derfor voksede op i en dagpleje ;) Og der husker jeg særligt én lille fyr, der startede som 6 mdr gammel. Han kunne ikke rigtig andet end at ligge og smile i starten, og såvidt jeg husker havde han lange dage, men han var bare den gladeste nemmeste lille fyr. Og han kom til at betyde virkelig meget for os alle, han er vist 20 år eller sådan noget nu, og både jeg, min bror og min mor snakker stadig om ham.

Det er ikke for at sige, at børn der starter senere ikke kan få et tæt forhold til DP, men bare en lille solstrålehistorie om at DP kan være en virkelig god og tryg oplevelse for den lille og at dp kan komme til at holde virkelig meget af ham/hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i vuggestue passet pige på lige under 6 mdr og dreng lige over - og altså, det var nemt med dem. De sagde INTET til at bliver overleveret.

Jeg synes det var lidt hyggeligt at få lov til at sidde og give flaske :kuller jeg var vidst skruk dengang også :lol

De lavede jo så ikke så meget. Lå/sad i barnevogn på stuen for ikke at blive væltet omkuld. Men de virkede glade nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så heldig at jeg har kunnet/vil kunne holde mine børn hjemme i noget længere tid end 6 måneder, men jeg kan til gengæld fortælle "fra den anden side", da min mor er dagplejer og jeg derfor voksede op i en dagpleje ;) Og der husker jeg særligt én lille fyr, der startede som 6 mdr gammel. Han kunne ikke rigtig andet end at ligge og smile i starten, og såvidt jeg husker havde han lange dage, men han var bare den gladeste nemmeste lille fyr. Og han kom til at betyde virkelig meget for os alle, han er vist 20 år eller sådan noget nu, og både jeg, min bror og min mor snakker stadig om ham.

Det er ikke for at sige, at børn der starter senere ikke kan få et tæt forhold til DP, men bare en lille solstrålehistorie om at DP kan være en virkelig god og tryg oplevelse for den lille og at dp kan komme til at holde virkelig meget af ham/hende :)

Tak for din historie, blev helt rørt da jeg læste den. Jeg skal på mandag besøge en privat dp i nibe (13 km væk) for at se hvor langt der er derud og om kemien er der, nu hvor kommunen ikke kan sige om vi måske få en dp her i vores egen by.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi var børn var det ikke unormalt at børn meget mindre kom i dp eller vuggestue. Og det tog vi jo ikke skade af. ;)

Jeg ved at jeg selv kom i dp da jeg kun var 3 mdr gammel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm jeg besøgte dp i dag, den der ligger 13 km væk. Hun er smadre sød og god kemi, men der 20 min derhen og derfra er der 30 min på arbejde for mig, men hun åbner 6.30 hvilket er perfekt. Manden er dog bekymret for at vi skal betale fuldt beløb til hende og så vente flere dage/uger før kommunen refundere det beløb som ikke er egenbetaling. Og så synes han at der er lidt langt. Men hun virker sød, hun er 37 og har selv 6 børn i aldere. 2-18 år. Og har været dp siden 2003.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm jeg besøgte dp i dag, den der ligger 13 km væk. Hun er smadre sød og god kemi, men der 20 min derhen og derfra er der 30 min på arbejde for mig, men hun åbner 6.30 hvilket er perfekt. Manden er dog bekymret for at vi skal betale fuldt beløb til hende og så vente flere dage/uger før kommunen refundere det beløb som ikke er egenbetaling. Og så synes han at der er lidt langt. Men hun virker sød, hun er 37 og har selv 6 børn i aldere. 2-18 år. Og har været dp siden 2003.

Altså nu ved jeg ikke hvorfor I bor, men mht refundering, så var det kun et "problem" for os den første måned fordi DP er forudbetalt og tilskuddet bagudbetalt.

Dvs at penge for fx januar, dem får du i februar.

Men derudoverfår vi altid tilskuddet d. 25 eller lignende, så det er der når DP skal betales den første.

Ved jo så bare ikke hvordan det fungerer i andre kommuner

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu ved jeg ikke hvorfor I bor, men mht refundering, så var det kun et "problem" for os den første måned fordi DP er forudbetalt og tilskuddet bagudbetalt.

Dvs at penge for fx januar, dem får du i februar.

Men derudoverfår vi altid tilskuddet d. 25 eller lignende, så det er der når DP skal betales den første.

Ved jo så bare ikke hvordan det fungerer i andre kommuner

Vi bor i Aalborg kommune

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får man nogle penge refunderet af kommunen ?

Vi skal betale omkring 2400 om måneden så vidt jeg kan forstå....lyder det helt forkert ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får man nogle penge refunderet af kommunen ?

Vi skal betale omkring 2400 om måneden så vidt jeg kan forstå....lyder det helt forkert ?

Det er privat dagpleje de snakker om, der skal man lægge hele prisen ud og så refunderer kommunen resten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er privat dagpleje de snakker om, der skal man lægge hele prisen ud og så refunderer kommunen resten

Nåå okay fair nok. Tak for svar er ikke så meget inde i de ting :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får man nogle penge refunderet af kommunen ?

Vi skal betale omkring 2400 om måneden så vidt jeg kan forstå....lyder det helt forkert ?

Vi giver 2550 om måneden for kommunal- dette i 11 mdr. Juli er betalingsfri for os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da som billigt i mine ører. Er det fordi det er dp og ikke vs? Eller er det et rent kommune spørgsmål? Den vs vi er skrevet op til koster 3300 kr om måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da som billigt i mine ører. Er det fordi det er dp og ikke vs? Eller er det et rent kommune spørgsmål? Den vs vi er skrevet op til koster 3300 kr om måneden.

 

Vuggestue er noget dyere end dagpleje. Men der er også stor forskel fra kommune til kommune. Mener at en vuggestueplads i vores kommune er 5-700 kr dybere inkl. mad end en dagplejeplads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vuggestue er noget dyere end dagpleje. Men der er også stor forskel fra kommune til kommune. Mener at en vuggestueplads i vores kommune er 5-700 kr dybere inkl. mad end en dagplejeplads.

OK tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK tak for svar :)

Hvor jeg bor er vuggestue 1000 kr. mere pr. måned - Dét synes jeg er en ret stor forskel. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER