Nitzen1987

Madpakke-tråden

32 indlæg i dette emne

Det er vel ikke anderledes end fx en figenstang eller en pakke rosiner (i mine øjne).

Hvad er børnehavens politik?

Nej ingrediensmæssigt synes jeg heller ikke, at det er meget anderledes, men de ligner de traditionelle (knap så sunde) havregrynskugler og chokolade en hel del...

Jeg tror faktisk ikke, at børnehaven har en madpolitik :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Valdemar har i øvrigt fået to daddelkugler med imorgen. De består af dadler, mandler, havregryn, kokosmel, kokosolie, vanillepulver og (usødet) kakaopulver.

Jeg synes jo, det er sunde ingredienser, men de smager godt nok af chokolade og konfekt :blush Tænker I at det er en uhensigtsmæssig madpakkesnack? :unsure

 

Jeg laver tit madmuffins med forskelligt fyld og fandt for nylig også en opskrift på TV2's hjemmeside (er vist under det link, der ligger i tråden i forvejen) på "pizzamuffins", så det får Liv ofte med.

 

Jeg spurgte børnehaven, da Liv skulle starte, om det var ok, eller de andre børn ville tro, at Liv havde kage med, når de så muffinsformene, men så fik jeg at vide, at så forklarer de bare, at man også kan lave muffins, så de er sunde. Så ingen problemer dér, og det er vel det samme med daddelkuglerne :)

 

 

Udover de ting, der er nævnt, bruger jeg også fiskehapsere som "snack" og bananpandekager m/havregryn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu starter Ida jo i børnehave på torsdag of jeg ee helt på bar bund angående det der madpakke.

Hvad giver i med til formiddagsmad ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu starter Ida jo i børnehave på torsdag of jeg ee helt på bar bund angående det der madpakke.

Hvad giver i med til formiddagsmad ?

 

Her er formiddagsmaden og frokost i samme madkasse, så hun bestemmer jo i princippet selv, hvad hun vil spise hvornår. Men jeg plejer at give en bolle, et par kiks, knækbrød, muffin eller lign. med som er "beregnet" som formiddagsmad.

Derudover er der rugbrød i madpakken og 2 foskellige slags grøntsager, og lidt "andet", f.eks. en minifrikadelle, ostehapser, fiskefrikadelle, kyllingepølse, pastaskruer eller hvad jeg lige kan finde på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte på, om denne tråd kunne være rar at pinne? Er den ikke "evigt aktuel"? :)

God ide Mette :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal vist have prøvet at lave de der dadelkugler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeres børn ikke er kræsne, så er laksesalat altså bare en gudespise!!!

røget laks findeles med gaffel/kniv. (Du bestemmer selv hvir stor en portion)

tilsæt hytteost ca 60/40 med overvejende hytteost.

Skær 1-2,forårsløg i tynde ringe og bland det hele sammen.

Bon appetit! :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER