Ihpets-mortilto

Bedside crip -hjælp

37 indlæg i dette emne

Godaften de damer :kiss

Nu ligger jeg her med W i dobbeltsengen og tænker på om ikke vi nærmest er nød til at have en bedside crip til Nohr?

Som baby lå W mellem vuggen og mig (vuggen fungerede som væg), jeg kunne ikke få mig til at ligge ham helt op i vuggen, som føltes som om den var kilometer væk :lol

Sådan kan Nohr jo også ligge. Men hvis W ligger i smørhullet, så er det bare ingen plads til mig - og ja, jeg er en fylder!

Men! Jeg ved ikke en fløjtede fis om sådanne smarte dimser!

Vores seng er "bare" en kæmpe høj madres der står på nogle ben. Sengene er højere end standart og har altså ingen ramme. Kan bedside cripen sættes forsvarligt "fast" til en seng som vores?

Kan den godt være højere end standart senge?

Tror i også at det faktisk næsten er en need to have?

Kan de købes til nogenlunde pris? Er der mon en herinde der sælger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overvejet en babynest?

Den afhjælper jo ikke ligejust pladsproblemet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville købe en alm enkeltseng og sætte sammen med jeres seng ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den vi havde, kunne justeres i højden, så den passede til dobbeltsengen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville købe en alm enkeltseng og sætte sammen med jeres seng ;)

:ditto

Har vi lige gjort :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville købe en alm enkeltseng og sætte sammen med jeres seng ;)

Det er jo også det jeg helst vil, det ved du vidst. Men J er slet ikke overbevist. Jeg nævnte lige en bedsidecrip og sagde at den nok var god når vi allesammen sov derinde hvortil han svarer "os allesammen?" Total undrene :lol altså W har sovet 2 nætter uden at komme ind til os - i hele sit liv. Jeg forestiller mig ikke ligefrem at han på magisk vis ændrer det fordi Nohr kommer - jeg tænker nok tværtimod ;)

Og jeg vil også godt kunne putte begge unger samtidig, når J ikke er hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den vi havde, kunne justeres i højden, så den passede til dobbeltsengen ;)

Cool! Hvordan satte du den fast til sengen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Har vi lige gjort :)

Se mit svar til Louise :kiss

Jeg er misundelig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se mit svar til Louise :kiss

Jeg er misundelig!

Øv, søde :( her hjalp det, at true med, at vi så måtte ligge på tværs i sengen, så der også var plads til mig ( hvordan laver man det fløjtende smiley) Immanuel fylder en boksmadras selv :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, søde :( her hjalp det, at true med, at vi så måtte ligge på tværs i sengen, så der også var plads til mig ( hvordan laver man det fløjtende smiley) Immanuel fylder en boksmadras selv :lol

W er også den der fylder mest :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

W er også den der fylder mest :rolleyes

Hvad med argumentet, at det er billigere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi en seng på 270cm.

Seriøst det bedste vi overhovedet har gjort. At Agnes så har valgt at sove på sit eget værelse, efter Frederik kom til, og at Frederik kun kan finde ro i sin tremmeseng (som også står i soveværelset), er en helt anden sag ;)

At ofte lidt penge på ordentlig søvn, er aldrig spildte penge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror simpelthen at hans barriere er at "børn sover i deres seng" og "mor og far i deres" - fordi sådan er det.

At det så er ikke er sådan herhjemme, ændrer ikke engang hans 'ide' om at sådan er det :rolleyes

Jeg tror virkelig at det er svært for ham at opgive den forestilling han havde inden han blev far. Hvor jeg personligt er mega ligeglad, bare jeg for lov at sove ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror simpelthen at hans barriere er at "børn sover i deres seng" og "mor og far i deres" - fordi sådan er det.

At det så er ikke er sådan herhjemme, ændrer ikke engang hans 'ide' om at sådan er det :rolleyes

Jeg tror virkelig at det er svært for ham at opgive den forestilling han havde inden han blev far. Hvor jeg personligt er mega ligeglad, bare jeg for lov at sove ;)

Den har min mand også <_< men der sagde jeg, at hvis han passede Immanuel om natten, måtte han gerne få ham ud af soveværelset, ellers blev han til han selv var klar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cool! Hvordan satte du den fast til sengen?

Vi har boksmadrasser = der er en kant under sengen. Der kan den sættes fast med beslag der følger med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når lillebror kommer får vi også 2 sovende børn i soveværelset. Til den ene side (i spænd mellem væg og vores seng) står en stor sofa puf med en juniormadras på. Der sover Zoey. Lillebror skulle så sove til den anden side i tremmesengen hvor vi havde pillet siden af (gulliver fra IKEA) desværre kan den ikke være der så vi har købt en bedside crip til lillebror. Vi har endnu ikke monteret den da den står ved mine svigerforældre. Men den kan justeres i alle højder så den passer på sengen.

Vores drømmescenarie var også en ekstra seng til at erstatte den puf zoey sover på, men den vil blokere et skab så det går ikke.

Jeg tænker bestemt en bedside crip er en god løsning til jer og ellers en tremmeseng uden side ? Håber I finder en løsning, her synes vi det var noget af et puslespil at løse sovesitustionen. Zoeys løsning var "lillebror må gerne sove på mit værelse, jeg sover alligevel inde ved mor og far" :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så hooked på en bedside crip. aidat havde vi CE liggende i hans lidt på to stole ved siden af min seng. Men CE havde tit svært ved at finde ro og måden der hjalp var at jeg lagde en hånd over til ham. Fordi der var en kant på liften og den ikke stod i den helt rigtige højde havde jeg altid en hånd der sov.hvis vi havde pladsen i soveværelset ville jeg have brugt CEs tremmeseng som bedside crip med en side taget af. Har set det flere steder på pinterest og vist også som et ikea hack. Men vi har desværre ikke pladsen :(

Mit største issue er lige nu hvilken bedside crip der er bedst. Har kigget på den fra chicco og på den fra Troll men aner ikke hvilken der er bedst :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville klart også vælge en bedside crib eller en tremmeseng hvor siden kan tages af, de er billige i Ikea :)

Så har du også sikringen at lillemanden ikke falder ud af sengen, og W ikke får møvet jer ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en babybay seng til Oskar og det var faktisk far der synes det var en god ide. Vi elskede den. Det var super smart og vi bestite den fra en tysk hjemmeside med hurtig og gratis levering til DK.

 

Tror vi endte med at betale omkring 1000 kr for det hele med himmel, madras mm og det var et af de bedste indkøb. Vi har pt. vores lånt ud og den har også været lånt ud tidligere, da det er en rigtig god ide.

 

Så helt klart et af de bedste køb udover barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en babybay seng til Oskar og det var faktisk far der synes det var en god ide. Vi elskede den. Det var super smart og vi bestite den fra en tysk hjemmeside med hurtig og gratis levering til DK.

Tror vi endte med at betale omkring 1000 kr for det hele med himmel, madras mm og det var et af de bedste indkøb. Vi har pt. vores lånt ud og den har også været lånt ud tidligere, da det er en rigtig god ide.

Så helt klart et af de bedste køb udover barnevognen.

Det var også en babybay vi havde, som nu står i Faster hos Tina KP ;)

det bedste køb ever!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en bedside og det var det bedste køb vi gjorde os ved Charlie. Den vi har en en troll købt i Babysam. Den kan ikke sættes fast på sengen, men er sådan en seng med en side der kan køres op og ned, den har hjul som kan låses og så kan den justeres i højden. Ved Charlie havde vi en ret høj seng og der kunne den sagtens være med i højden :)
Det er den her vi har: troll bedside crib

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige købt en Chicco, og umiddelbart virker den til at være rigtig god. Den kan justeres i flere højder, dog ikke trinløst. Alt betrækket kan tages af og vaskes, og så følger der en madras med. Der er nogle remme, som skal bruges til at sikre at sengen ikke kan skubbes væk, men da den står helt låst fast mellem vores seng og væggen, så har vi valgt ikke at bruge dem. Den kan også bruges til weekend/rejseseng, da den er ret nem at pakke sammen, og der også er en taske med til sengen. Alt i alt virker den lovende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi får en til, har jeg sagt til David at en bredside crip er musthave! Jeg er ikke fan af spædbørn i sengen pga risikoen for overopvarming for de små pus (grumme historier fra retsmedicin forelæsninger), men jeg havde virkelig brug for at have Andrea tæt på i starten. De første 3-4 mdr stod hendes lift neden for vores (lave) seng, men det var stadig mega upraktisk, så næste gang bliver det bredside crip! :) ingen erfaring desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar allesammen :kiss det er virkelig sødt at så mange har budt ind :)

Emnet bringer igen lidt modvind i det lille hjem :(

Jeg synes ellers lige at jeg havde fået en god ide!

Sagen er den, at lillebror skal sove i vugge vi har/bedside crip vi køber. Vuggen er faktisk ikke en mulighed, jeg vil ikke have ham så langt væk.

Når lillebror er for stor til bedside crip, skal han overtage Ws seng, der kan laves til tremmeseng uden tremmeside (som dog er lavere end vores seng). Og så skal W have ny seng. Vi regner med at købe en juniorseng som kan forlænges og gøres til køjeseng/halvhøj seng. Fx fra flexa.

Jeg for så den ide, at vi kunne købe flexa sengen fra start, spare pengene på bedside cripen og så lade W eller N sove deri. Den vil stå i spænd mellem væg og vores seng, så der er ingen fald ud risiko.

Jeg synes det er smart fordi de sparer os en seng i indkøb OG fordi det er en ret så fleksibel løsning - som kan virke i ret lang tid. Det vil give os sengebredde på ialt 90+90+80/90 (hvor bred er flexa sengen?) og det kan vi faktisk alle 4 sove på tænker jeg. Flexa sengen kan endda bære mig eller J, hvilket jo også er smart nok - for jeg ved af erfaring at sådan nogle unger smider sig på kryds og tværs.

Ws juniorseng (som er den der kan laves til tremmeseng - en Lilleper seng) kan så blive stående i værelset og vi kan fortsætte med at putte W derinde, som vi også gør nu.

Og hvad siger J så?

Ej det synes han altså er en dårlig ide. Øv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER