Guest

Højde og vægt - 1 år

34 indlæg i dette emne

Altså. Mit hoved vil ikke rigtig lægge tankerne væk, selvom det dybest set er ligemeget. Til 1 års undersøgelse af Adam blev han selvfølglig målt og vejet - 75 cm høj og 10,4 kg. Lægen sagde at han var lidt kort i det.

Når jeg ser på de andre børn fra mødregruppen, synes jeg ikke han ser specielt kort ud, men jeg kan mærke at det rumsterer i min hjerne, særligt i forhold til tøjstørrelser osv.

Så. Hvor store var jeres børn omkring 1-års alderen? Er han virkelig så lille, eller er det bare de der dumme gennemsnitskurver, som han aldrig har passet på alligevel, der driller mig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener W var omkring 85, men jeg er faktisk overhovedet ikke sikker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C var 78 cm og vejede 11 kilo1 men altså min læge måler ikke særlig godt - så kunne også ha været 76 eller 80 cm

den kurve jeg fik hvor man kan se cm/vægt viser over gennemsnit men stadig indenfor normalen selvfølgelig- ville ikke være bekymret - altså kan jo ikke alle være kæmper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har altid været en stor fyr og lå på 78 cm og 11 kg til 1-års undersøgelse, så synes da ikke Adam virker meget mindre.

Mon ikke bare lægen har formuleret sig lidt klodset? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener CE var det samme som Adam i højde men vægtmæssigt mindre. En lille prut. Vi blev fulgt af en special børnelæge men det var en blanding af astmatisk bronkitis og lille i vægt. Han er stadig lille men højden er fint. Den dag han rundede 10 kg var den største triumf og der var han altså over 2 år mener jeg da han rundede 10 kg.

Idag er han lige fyldt 3 år og vejer 12 kg og ca 97 cm. Lægen er slet ikke nervøs for ham. Han er fuld af humør og krudt. Men vil sige at hvis du eller lægen er nervøs så få ham til en special børnelæge så i kan få holdt øje med ham og evt få tjekket blodprøver om der er noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige huske, hvor høj Valdemar var, men det kan du nok heller ikke bruge til så meget, for han har altid ligget (lagt?) øverst i kurven. Men jeg synes ikke at 75 lyder meget kort eller noget. Hvad med dig og hans far, er I specielt høje? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan blev han målt, stående eller liggende?

Vores læge insisterede på at måle Freja stående, hvilket gav et resultat på 74. Hun var 3 måneder forinden målt til 72, så synes ikke rigtig det kunne passe.

Dagen efter blev hun målt liggende til 80

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige huske, hvor høj Valdemar var, men det kan du nok heller ikke bruge til så meget, for han har altid ligget (lagt?) øverst i kurven. Men jeg synes ikke at 75 lyder meget kort eller noget. Hvad med dig og hans far, er I specielt høje? :)

Nej, det er vi ikke, så det ville ikke være underligt at han var lidt kort i det. Det er nok mest fordi at jeg bare ikke kan få det til at hænge sammen med de børn vi ellers kender og deres størrelser. Men kan så også se på jeres besvarelser, at det virkelig bare svinger rigtig meget, og han er trods alt inden for kurven, så der er jo ikke anledning til decideret bekymring. Jeg har det bare konstant i baghovedet og det irriterer mig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan blev han målt, stående eller liggende?

Vores læge insisterede på at måle Freja stående, hvilket gav et resultat på 74. Hun var 3 måneder forinden målt til 72, så synes ikke rigtig det kunne passe.

Dagen efter blev hun målt liggende til 80

Han blev målt liggende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tak for jeres svar. Jeg kan da se at der er en del der har været nogenlunde på Adams størrelse, i hvert fald højde, +- 3-4 cm. Det beroliger mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vitus var 80 høj og vejede, tror jeg, men 10 kg lige ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liam var 79,5 cm og 11,9 kg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liv var ca 80 cm og vejede 9,7 kg :)

Jeg kan godt forstå dine tanker (jeg havde rigtig meget med Ronja ;)) men prøv at lade være med at fokusere på det og se på hvordan han har det. Er han glad, spiser og ellers i hopla så er alt som det skal være :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andrea var 78 cm og 9,7 kg. Meget gennemsnitlig. Nu ved 21 mdr er hun hverken særlig lav eller høj, men ret slank. Hun er lige kommet op i str 86 og er vist omkring 85 cm høj, men meget alderssvarende, måske endda lidt til den høje side ift mange vi kender i den alder.

Nogle går bare meget op i tal, og glemmer at børn jo altså er forskellige! Biologisk diversitet :D jeg synes han lyder helt perfekt :) :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Frederik er lige blevet målt af sundhedsplejersken til at være 74 cm og 9,4 kg. Han er næsten 16 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm blev 1 år i lørdags, og vi målte ham til 75,7 cm og 10,4 kg.

For at være helt præcis :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sigrid blev målt i går liggende til 1 års undersøgelsen. 74 cm og 8300 gr. En lille skrubbe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iflg kurven for drenge på vækstkurver.dk, så var gennemsnittet sidste år ca 77 cm og 10 kg for en dreng på 1 år. Så 75 cm er da i min optik fint :)

Clare var 80 cm, målt stående som jeg husker det. Hvor meget hun vejede kan jeg ikke huske. Omkring 11 kg tror jeg nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er RET sikker paa, at Noah ikke var stoerre, men saa skal jeg lige tilbage i min traad.... 

 

Fuck de kurver, altsaa! 

 

Min niece er baade mindre og vejer mindre en Noah og er 8 mdr aeldre. TSK! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura var 78 cm og vejede 10,2 kg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 maaneder foer 1 aar: 7900 g og 71,5 cm

 

3 mdr efter 1 aar: 9200 g og 78 cm. 

 

ved 3,3 aar: 13 kg og 95 cm. Boernelaege siger hertil, at han er perfekt med spinkle sine knogler og en paent staerk muskulatur. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter er en kæmpe. Hun er 11 mdr og er 81-82 cm høj og vejer omkring 11,7 kg. Hun har altid været stor. Så længe han har det godt og trives ville jeg ikke tage det så tungt, i øvrigt kan han jo blive stor senere, nogle drenge vokser først for alvor efter konfirmationen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liff bliver 1 år på mandag og hun er lige blevet målt til 70cm og 8,9kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

S blev målt til knapt 79 cm og 11 kg inkl ble og bamse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amilia blev målt til 83 cm og 12,4 kg med ble

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER