Katrinemus

Babyklister / Fructus Femina

43 indlæg i dette emne

Hej piger :)

 

Jeg kan ikke få søge funktionen til at, så beklager hvis der er emner om det, eller det er der jo, men jeg kan ikke finde dem :rolleyes

 

Nå, men vi skal jo igang med vores sidste æg fra det 1 friske forsøg. Jeg kom til at tænke på babyklister. Er der nogle erfaringer med det og fryseforsøg?

 

Nogen der evt. ligger inde med en indlægsseddel, kan ikke rigtig finde noget om det på nettet. Skal lige forhører mig med Skejby om det, og de vil nok se en indlægseddel.

 

Håber I kan hjælpe :lovebk 

 

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger :)

Jeg kan ikke få søge funktionen til at, så beklager hvis der er emner om det, eller det er der jo, men jeg kan ikke finde dem :rolleyes

Nå, men vi skal jo igang med vores sidste æg fra det 1 friske forsøg. Jeg kom til at tænke på babyklister. Er der nogle erfaringer med det og fryseforsøg?

Nogen der evt. ligger inde med en indlægsseddel, kan ikke rigtig finde noget om det på nettet. Skal lige forhører mig med Skejby om det, og de vil nok se en indlægseddel.

Håber I kan hjælpe :lovebk

:balloons

Har desværre ikke erfaring med det andet end jeg selv startede på det imellem vores forsøg...

Kan ikke mindes at der var en indlægsseddel.. Men når jeg kommer hjem imorgen aften vil jeg gerne se om der står noget på flasken...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede det i sidste forsøg, hvor jeg jo blev gravid men desværre mistede i uge 5-6 stykker. Denne gang prøver jeg det også.

Jeg er fra iPad, så kan ikke vedhæfte billede af flasken, men det består af:

- Berberis vulgaris e fructibus D3 (bær fra alm. Berberis)

- Urtica urens D3 (liden nælde)

- Vand

- Ethanol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har desværre ikke erfaring med det andet end jeg selv startede på det imellem vores forsøg...

Kan ikke mindes at der var en indlægsseddel.. Men når jeg kommer hjem imorgen aften vil jeg gerne se om der står noget på flasken...

På Holbæk anbefalede de at man ikke tog naturlægemidler imens man var i behandling pga virkning sammen med hormoner...

Men det skal du jo ikke have

Det vil være supe, hvis du ville det :) tak :kram2

Nej, jeg er kun naturlig hormon-ramt :LOL jeg hører dem i morgen på Skejby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede det i sidste forsøg, hvor jeg jo blev gravid men desværre mistede i uge 5-6 stykker. Denne gang prøver jeg det også.

Jeg er fra iPad, så kan ikke vedhæfte billede af flasken, men det består af:

- Berberis vulgaris e fructibus D3 (bær fra alm. Berberis)

- Urtica urens D3 (liden nælde)

- Vand

- Ethanol

Tak sweety :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har slet ikke fået skrevet her men jeg brugte det både den gang jeg blev gravid med CE og også i denne gang da jeg blev gravid med prinsessen. Jeg tror på det virker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har slet ikke fået skrevet her men jeg brugte det både den gang jeg blev gravid med CE og også i denne gang da jeg blev gravid med prinsessen. Jeg tror på det virker :)

Jeg har ikke gjort mere ved det, tænker at hvis det sidste fryseæg ikke bliver til en graviditet, så skal vi flytte sted, og så kan jeg tage det med dem. Men der må være noget om det, når man har så godt erfaring med det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som en god plan. Der er jo nogle privat klinikker der der begyndt at bruge det så vidt jeg kunne læse mig frem til.

Jeg havde blot den indstilling at jeg ikke ville miste noget ved at prøve det. Og så blev jeg måske også lidt overbevist da jeg ikke blev gravid i 1. omgang IUI denne gang hvor jeg IKKE brugte babyklister men blev det i 2. omgang hvor jeg brugte det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som en god plan. Der er jo nogle privat klinikker der der begyndt at bruge det så vidt jeg kunne læse mig frem til.

Jeg havde blot den indstilling at jeg ikke ville miste noget ved at prøve det. Og så blev jeg måske også lidt overbevist da jeg ikke blev gravid i 1. omgang IUI denne gang hvor jeg IKKE brugte babyklister men blev det i 2. omgang hvor jeg brugte det ;)

Vi skal stadig være i det offentlige, men håber de er mere samarbejdsvillige ;) Det kan jeg sagstens følge dig i, ville også gerne have forsøgt i denne omgang, men orkede ikke at ævle mere med dem. Det er op ad bakke hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor kan man købe det fysisk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor kan man købe det fysisk?

Matas kunne jeg se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Matas kunne jeg se.

Åh.. Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh.. Tak :)

Der er også mange webshops der sælger det, med det er jo ikke en fysisk butik ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Matas kunne jeg se.

Det er ikke alle Matas-butikker der har det - jeg har kun set det på deres webshop.

Jeg har købt det i Helsemin, men ved at andre helsebutikker også har det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helsebutikker rundt om i landet men vil anbefale altid at ringe først for at sikre man ikke kører forgæves.

Ellers købe det online

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hiver lige denne tråd op igen. Vi har været i Skive i dag, og jeg nævnte det for den sygeplejerske vi var inde hos. Hun sagde de ikke frarådede eller anbefalede det, og det eneste der kunne ske hvis det virker var jo jeg blev gravid :)

Men Ethanol som er i det, kan det på nogen måde være 'sundt' i så ren form? Altså det er jo sprit.

Nogen der kan komme med lidt input omkring netop Ethanol? :help

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hiver lige denne tråd op igen. Vi har været i Skive i dag, og jeg nævnte det for den sygeplejerske vi var inde hos. Hun sagde de ikke frarådede eller anbefalede det, og det eneste der kunne ske hvis det virker var jo jeg blev gravid :)

Men Ethanol som er i det, kan det på nogen måde være 'sundt' i så ren form? Altså det er jo sprit.

Nogen der kan komme med lidt input omkring netop Ethanol? :help

:balloons

 

Jeg kan ikke gi så mye input ang Ethanol, men tenker det er så lite at det ikke spiller noen rolle.. Det blir jo blandet ut i mye vann.. :)

 

 

Jeg tenkte jeg kunne si noe om min erfaring.

 

I mitt tidligere forhold prøvede vi i 7år og med utallige ivf forsøk, der ingen virket. Vi gav opp og det blev slut mellom oss. 

 

Min nye kæreste og jeg har nå prøvet i 1.5år, helt naturlig.  :seng

Jeg har kun lagt om kosten til LCHF og gått ned en del kg..

Jeg har gått til akupunktur i 3 sykluser, og fant ut at nå den 3 syklusen ville jeg prøve babyklister i tillegg..

Det VIRKET! Jeg blev gravid!!  :gravid Jeg har absolutt troen på babyklister.... :bd

 

Desverre mistet jeg nå i uge 7... 

(og det har ingenting med babyklister eller ethanol å gjøre.. Jeg har PCOS er blitt 34år og har helt sikkert litt høyere % sjans for spontanaborter :( ) 

 

Jeg håper vi kan komme igang med prøvingen igjenn snart. Og babyklister blir en selvfølge fra nå av!   :wub

IT`S MAGIC!!!  :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke svare på det med ethanol, men du ved jeg tror på set :kiss

Jeg er blevet gravid begge gange, jeg har brugt det, og jeg tror helt sikkert det spiller en rolle og kommer 100% til at bruge det fremover også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår vil I starte på det i cyklusen? Lige efter mens er startet? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke starte før lige før ÆL eller behandling. Jeg begyndte 1-2 dage før IUI. Det er noget med at slimhinden jo bliver tykkere så den bliver bedre til at tage imod ægget. Så hvis man tager det for længe før bliver den for tyk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke gi så mye input ang Ethanol, men tenker det er så lite at det ikke spiller noen rolle.. Det blir jo blandet ut i mye vann.. :)

 

 

Jeg tenkte jeg kunne si noe om min erfaring.

 

I mitt tidligere forhold prøvede vi i 7år og med utallige ivf forsøk, der ingen virket. Vi gav opp og det blev slut mellom oss. 

 

Min nye kæreste og jeg har nå prøvet i 1.5år, helt naturlig.  :seng

Jeg har kun lagt om kosten til LCHF og gått ned en del kg..

Jeg har gått til akupunktur i 3 sykluser, og fant ut at nå den 3 syklusen ville jeg prøve babyklister i tillegg..

Det VIRKET! Jeg blev gravid!!  :gravid Jeg har absolutt troen på babyklister.... :bd

 

Desverre mistet jeg nå i uge 7... 

(og det har ingenting med babyklister eller ethanol å gjøre.. Jeg har PCOS er blitt 34år og har helt sikkert litt høyere % sjans for spontanaborter :( ) 

 

Jeg håper vi kan komme igang med prøvingen igjenn snart. Og babyklister blir en selvfølge fra nå av!   :wub

IT`S MAGIC!!!   :bd

Tak for dit besyv :super 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke svare på det med ethanol, men du ved jeg tror på set :kiss

Jeg er blevet gravid begge gange, jeg har brugt det, og jeg tror helt sikkert det spiller en rolle og kommer 100% til at bruge det fremover også :)

Ja, det ved jeg :kiss Hvornår startede du? Var det i frisk eller frys?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke starte før lige før ÆL eller behandling. Jeg begyndte 1-2 dage før IUI. Det er noget med at slimhinden jo bliver tykkere så den bliver bedre til at tage imod ægget. Så hvis man tager det for længe før bliver den for tyk.

Jeg er meget usikker på hvornår jeg skal starte. Jeg starter på hormoner på 2 CD. og sidste gang var ÆU på 11 CD.

Den kan også blive for tyk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget usikker på hvornår jeg skal starte. Jeg starter på hormoner på 2 CD. og sidste gang var ÆU på 11 CD.

Den kan også blive for tyk?

Når du får dato af vide på ÆU ville jeg begynde samme dag som ÆU ligger.

Det jeg i sin tid læste mig frem til var:

 

Anvendelse

Til gravide, hvor der er fare for abort. Forebyggende til gravide, som tidligere har aborteret en eller flere gange.

I forbindelse med ægtransplantation, hjælper Fructus femina med til, at befrugtede æg lettere kan sætte sig fast på livmodervæggen.

Bemærkninger

Ved kunstig befrugtning: nogle dage inden ægopsætning, starter kvinden på indtag af Fructus femina. Indtagelsen fortsættes t.o.m. 1. trimester. Generelt kan alle gravide gennem hele graviditeten indtage Fructus femina, idet moderkagen og dermed fostrets næring forbedres markant. Indtages Fructus femina som forebyggende middel mod abort, skal det minimum indtages det første trimester.

 

Jeg har ikke tidligere haft aborter eller lign men tog det med CE og blev gravid i første hug så....

Jeg tog det dagen før inseminering og fortsatte hele 1. trimester.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten er det vigtigt at flasken og væsken ikke kommer i kontakt med elektricitet samt at du holder væsken i munden i ca. ½ til 1 min. Dette er fordi stoffet optages bedst af slimhinderne :) Dosis er 10 dråber 3 gange dagligt mener jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER