My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Altid ;)

Jeg tog ammestoppiller for... 15 mdr siden måske :chin: Og jeg kan stadig uden problemer presse mælk ud :)

Det er mere fordi men datter er stoppet med at amme, og derfor er jeg egentlig ret interesseret i at det stopper - da jeg har ret så ømme bryster.. :/ og er nødt til at malke lidt ud nogle gange...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er mere fordi men datter er stoppet med at amme, og derfor er jeg egentlig ret interesseret i at det stopper - da jeg har ret så ømme bryster.. :/ og er nødt til at malke lidt ud nogle gange...

Det skal nok stabilisere sig. Jeg synes ikke, man skal tage ammestoppiller, hvis man kan undgå det. Prøv at nøjes med at tage toppen, når du pumper ud :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal nok stabilisere sig. Jeg synes ikke, man skal tage ammestoppiller, hvis man kan undgå det. Prøv at nøjes med at tage toppen, når du pumper ud :kram2

Håber snart det stabiliserer sig.. ☺ tak for råd..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kristine: mht nora og nakken så lider Bjørk af "låst nakke". Har fået en tid på Herlev om 14 dage men imellemtiden tager vi så til kranio sakral. Det er meget blidt. Var også afsted da hun var få uger - dog ikke pga nakken. Kan give en anbefaling i morgen evt.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kristine: mht nora og nakken så lider Bjørk af "låst nakke". Har fået en tid på Herlev om 14 dage men imellemtiden tager vi så til kranio sakral. Det er meget blidt. Var også afsted da hun var få uger - dog ikke pga nakken. Kan give en anbefaling i morgen evt.?

Det må du meget gerne, SP kommer i morgen, så hører lige hende af også.

Har du haft problemer med amning så?

Håber at Herlev kan gøre noget godt for hende :kiss hvordan fandt I ud af det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har brug for hjælp igen!

Amningen har kørt godt i et par dage og mine bryster har helet fint. :)

Meen i halvanden døgns tid nu har hun ligget meget urolig ved mit venstre bryst. Altså det tager hende 5-10 min før hun begynder at sutte rigtigt = 5-10 min der gør rigtig ondt og igen laver lidt revner. Når hun så endelig får fat og sutter, gør det ikke ondt, men er jo øm pga optakten.

Ved det højre bryst tager hun korrekt fat med det samme og det gør slet ikke ondt.

Mine nippels er ikke ens, men hun har jo kunnet sutte fra begge?

Jeg har forsøgt med liggende stilling og tvillingestilling, det har ingen effekt! Der er mælk og jeg kan sagtens få mælk ud inden hun tager fat.

Har I nogle gode råd?

Jeg ved ikke hvor du bor i landet, men jeg vil anbefale Michael Cohrt i Odsherred. Vi går hos ham, han er så god til børn.

Jeg havde også meget ømme bryster, og det var smertefuldt at ligge ham til. Jeg måtte bruge ammebrik på venstre bryst (ellers gad han ikke tage fat.) mine nippels var heller ikke ens i starten...

Da Michael Cohrt havde behandlet ham, kunne jeg ret hurtigt mærke det på brysterne også. Det viste sig at August havde spændinger i nakken, som gjorde at han suttede skævt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvor du bor i landet, men jeg vil anbefale Michael Cohrt i Odsherred. Vi går hos ham, han er så god til børn.

Jeg havde også meget ømme bryster, og det var smertefuldt at ligge ham til. Jeg måtte bruge ammebrik på venstre bryst (ellers gad han ikke tage fat.) mine nippels var heller ikke ens i starten...

Da Michael Cohrt havde behandlet ham, kunne jeg ret hurtigt mærke det på brysterne også. Det viste sig at August havde spændinger i nakken, som gjorde at han suttede skævt.

Tusind tak for dit besyv også! Dejligt at høre, at det går bedre med jeres amning :wee

Og tak for anbefalingen, det er ca 45 min væk fra os, men vil lige tjekke ham ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit besyv også! Dejligt at høre, at det går bedre med jeres amning :wee

Og tak for anbefalingen, det er ca 45 min væk fra os, men vil lige tjekke ham ud!

Han er virkelig dygtig. Vi kører derud (75min hver vej!) og bruger ham som osteopat :) han er virkelig lidt af en troldmand hahaha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må du meget gerne, SP kommer i morgen, så hører lige hende af også.

Har du haft problemer med amning så?

Håber at Herlev kan gøre noget godt for hende :kiss hvordan fandt I ud af det?

.

Nej amning går fint, af og til utilfreds, men ikke ved det samme bryst hver gang så tror ikke det er nakken.

Hun ser kun til højre side, an slet ikke dreje hovedet til venstre. Medmindre hun ligger på maven eller bliver båret så kan hun godt. Var til kst i dag og umiddelbart ingen virker ing endnu men giver det lige nogle timer og ser om det kommer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.

Nej amning går fint, af og til utilfreds, men ikke ved det samme bryst hver gang så tror ikke det er nakken.

Hun ser kun til højre side, an slet ikke dreje hovedet til venstre. Medmindre hun ligger på maven eller bliver båret så kan hun godt. Var til kst i dag og umiddelbart ingen virker ing endnu men giver det lige nogle timer og ser om det kommer

Det krydser vi fingre for :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update herfra:

Har lidt småfeber, og det brænder lidt i brystet, så har en mild brystbetændelse :( og derfor smager min mælk jo ikke godt! Og det kunne være grunden til hun ikke vil spise fra det bryst.

Dog håber vi på, at jeg selv kan behandle det med varme osv. Var jo igennem det samme med Vega, som endte med infektion og antibiotika!

Meen: vil I til gengæld høre noget vildt?! Nora har taget 500 gram på på en uge!

12 dage gammel og har i alt taget 785 gram på siden fødslen! Nu vejer hun 4.975, no wonder jeg er udmattet :D og hurra for sut!!!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update herfra:

Har lidt småfeber, og det brænder lidt i brystet, så har en mild brystbetændelse :( og derfor smager min mælk jo ikke godt! Og det kunne være grunden til hun ikke vil spise fra det bryst.

Dog håber vi på, at jeg selv kan behandle det med varme osv. Var jo igennem det samme med Vega, som endte med infektion og antibiotika!

Meen: vil I til gengæld høre noget vildt?! Nora har taget 500 gram på på en uge!

12 dage gammel og har i alt taget 785 gram på siden fødslen! Nu vejer hun 4.975, no wonder jeg er udmattet :D og hurra for sut!!!! :D

Og du var bekymret for mælkemængde og sådan? :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og du var bekymret for mælkemængde og sådan? :respekt

Haha!!! Til gengæld har jeg 39,1 i feber nu, så nu med brystbetændelse :( har talt med lægen, og hvis feberen ikke er væk i morgen, så er det antibiotika - akkurat ligesom med Vega! Øv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arthur har kun spist 4-5 gange ved mig i dag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arthur har kun spist 4-5 gange ved mig i dag :(

Er det ikke ok i hans alder? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke ok i hans alder? :unsure

Jo jo, det tror jeg, men han plejer at spise rigtig mange gange, og han er jo blw baby, så det er jo egentlig det han lever af. Han har bare aaaalt for travlt med alt muligt mærkeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update herfra:

Har lidt småfeber, og det brænder lidt i brystet, så har en mild brystbetændelse :( og derfor smager min mælk jo ikke godt! Og det kunne være grunden til hun ikke vil spise fra det bryst.

Dog håber vi på, at jeg selv kan behandle det med varme osv. Var jo igennem det samme med Vega, som endte med infektion og antibiotika!

Meen: vil I til gengæld høre noget vildt?! Nora har taget 500 gram på på en uge!

12 dage gammel og har i alt taget 785 gram på siden fødslen! Nu vejer hun 4.975, no wonder jeg er udmattet :D og hurra for sut!!!! :D

 

Sørg for at få tømt brystet. Det har reddet mig flere gange, hvor jeg også nåede at have feber. Bakterierne vokser i den stillestående mælk, så det er derfor, at det er så vigtigt at få tømt :) 

 

Fedt med vægtstigning  :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sørg for at få tømt brystet. Det har reddet mig flere gange, hvor jeg også nåede at have feber. Bakterierne vokser i den stillestående mælk, så det er derfor, at det er så vigtigt at få tømt :)

Fedt med vægtstigning :super

Tak! Har haft feber i 1,5 døgn nu (mellem 38,6-39.1), rødt og hævet bryst. Lægen kiggede på det i dag, og vi blev enige om at trække antibiotikaen til i morgen, altså se om jeg ikke selv kan malke det ud.

Men fedt at høre, at du selv kunne kurere det :wee håber at kunne gøre dig kunsten efter :)

Hvis jeg stadig har feber i morgen tidlig, skal jeg til lægen igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av forvs****! Det der bideshit, det skal bare stoppe igen - fluks! :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Lady H said:

Av forvs****! Det der bideshit, det skal bare stoppe igen - fluks! :gal

I hear you!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg ved ikk lige hvor jeg skal smide dette indlæg, men jeg tænker det må være noget ammerelateret..

Jeg har simpelthen så ondt i mit ene bryst i dag - det føles nærmest som et kæmpe stort blåt mærke i hele den nederste del af brystet :unsure Det gjorde ondt da jeg vågnede i nat, og jeg tænkte at det nok var fordi jeg trængte til at amme fra det bryst, så jeg ammede og sørgede for at Naya fik tømt det. Da jeg vågnede i morges gjorde det stadig ondt - og det gør det stadig. Det er ikk spændt eller noget, det gør bare ondt! 

Hva dælen kan det lige være?`? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Sofiee said:

Okay, jeg ved ikk lige hvor jeg skal smide dette indlæg, men jeg tænker det må være noget ammerelateret..

Jeg har simpelthen så ondt i mit ene bryst i dag - det føles nærmest som et kæmpe stort blåt mærke i hele den nederste del af brystet :unsure Det gjorde ondt da jeg vågnede i nat, og jeg tænkte at det nok var fordi jeg trængte til at amme fra det bryst, så jeg ammede og sørgede for at Naya fik tømt det. Da jeg vågnede i morges gjorde det stadig ondt - og det gør det stadig. Det er ikk spændt eller noget, det gør bare ondt! 

Hva dælen kan det lige være?`? :unsure

 

Kan du have ammet skævt/yderligt/på en dum måde? 

Jeg kan simpelthen blive så øm, hvis han har ligget og suttet forkert.

 

:kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Stephi-moren said:

 

Kan du have ammet skævt/yderligt/på en dum måde? 

Jeg kan simpelthen blive så øm, hvis han har ligget og suttet forkert.

 

:kram 

Hmm, synes bare jeg har ammet som jeg plejer :chin: Men okay, hvad der sker om natten, har jeg ikk altid styr på :P så måske hun har ligget og suttet forkert i nat.. Jeg har bare aldrig oplevet at få ondt på den måde før, så jeg synes virkelig det er mærkeligt - det gør simpelthen SÅ ondt, som et stort blåt mærke, men der er absolut intet at se. Jeg håber godt nok det er bedre i morgen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej nej nej. Jeg fuldammer min søn, men har lige opdaget blod på papiret efter toiletbesøg (dvs menstruation) 

Han er 12,5 uge, spiser meget ofte. Ifølge min badevægt er hans vægt stilestående...

Er min amning ved at gå i stå? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid fået menstruation selv om jeg ammede mine børn, det er ikke alle der slipper, det sku ikke ha noget at sige ifht om amningen er "god nok".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER