tsecret

Nu skal det være!!

12 indlæg i dette emne

Har lige fået svar på mine blodprøver, som viser at jeg højst sandsynlig havde æl sidste cyklus. Så alt tyder på at vi sagtens kan lave baby selv, den lader bare lige vente på sig.

Med den viden i baghovedet vil vi gerne virkelig gøre en indsats de næste par måneder, så jeg ikke får brug for at snakke mere med min læge i den forbindelse (til maj/juni alt efter cyklus skal jeg snakke med hende igen hvis der ikke er sket noget, for så har vi prøvet i over et år).

Hvad kan vi gøre for at øge chancerne?

Først det oplagte: sex. Skal vi gøre det hveranden dag gennem hele cyklus, eller skal vi prøve at finde æl? Hvis man finder æl, så hedder det vel hver dag lige i den periode, men hvad så resten af cyklus? Hver tredje dag eller?

Vitaminer til kvinden: Jeg tager trofast min gravitamin-agtige pille. Er der andet jeg bør tage? Eller kan tage? Naturmidler osv?

Vitaminer til manden: Zink og selen skulle være godt til manden. Det indeholder helt normale multivitaminpiller. Er det nok at tage sådan en - eller burde han få det i højere dosis? Er der andet der kan anbefales?

Motion: Motion skulle gøre godt, så det bliver nu også en fast del af vores hverdag. Det er det sådan set allerede i min, men nu skal manden også med.

Kost og alkohol: Det bliver en af vores kæpheste kan jeg mærke. Vi overvejer at købe bogen Spis dig gravid, men hjælper den overhovedet hvis man ikke har pco? Jeg tror vi skal have fundet et eller andet kompromis her, som gør at vi lever mere sundt, men uden at det hele bare bliver til en sur pligt...

Andre ting? Vi tager gerne imod tips og idéer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville hygge med manden hver anden dag i hele cyklus - så kan du ikke undgå at ramme ægget:) Det er bedst at nøjes med sex hver anden dag, så er sædcellerne mest friske, siger de kloge. Og det er nu så hyggeligt;)

Hold dig fra smøger, kaffe og cola siger de i bøgerne, men hvis du ikke er overvægtig, tror jeg altså ikke, at det hjælper det store at spise anderledes.

Og tillykke med at du har ÆL. Det er sgu da fedt, at I ikke har det at kæmpe med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige fået svar på mine blodprøver, som viser at jeg højst sandsynlig havde æl sidste cyklus. Så alt tyder på at vi sagtens kan lave baby selv, den lader bare lige vente på sig.

Nu bliver jeg lige lidt nysgerrig... Kan man i blodet se om man har haft ÆL?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt at I ved du har ægløsning, så behøver du ikke tænke mere på det. Jeg er så en af dem der tror, kosten kan have en positiv indvirkning. Prøv da at låne bogen på biblioteket,,,,der kan ihvertfald ikke ske noget ved at spise sundt.

Tror også din mand skal tænke på ikke for stramme jeans og ikke varme sig selv op eller ned, de sidste par timer før i hygger.

Og alkohol, røg og cola er også bandlyst.

ægløsningstest er vel sådan lidt en temperamentsag. Hvis du er god til at hidse en stemning op omkring hvorfor det ikke lykkes, ja så er det måske bedst at holde sig fra. Hvis man godt kan være rolig og tænker det sker når det sker, ja så ville jeg nok gøre det.

Held og lykke med projektet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver jeg lige lidt nysgerrig... Kan man i blodet se om man har haft ÆL?

Ja, for efter ÆL stiger f.eks. progesteron-niveauet og det kan man måle i blodet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste jeg lige kan komme på, er at manden jo selvfølgelig heller ikke skal onanere. At sexe hver anden er rigeligt for dig og ægget, hvis det vel og mærke er friske og "modne" sædceller du får leveret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart styre udenom ÆL testene, og så bare hygge hveranden dag i hele perioden.... Og når du nu ved at du får ÆL, så er det heller ikke så vigtigt at vide præcis hvornår..... Jeg tror det er bedst for hele processen, hvis man ikke går og er for opmærksom at tyde kroppens signaler, men bare nyder hinanden en masse :loveshower

Masser af :goodluck :goodluck :goodluck :goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste jeg lige kan komme på, er at manden jo selvfølgelig heller ikke skal onanere. At sexe hver anden er rigeligt for dig og ægget, hvis det vel og mærke er friske og "modne" sædceller du får leveret.

Manden skal rent faktisk onanere regelmæssigt, for at ha' ny, frisk sæd i pungen (medmindre de dyrker regelmæssig sex) - ellers kan han danne et stof i pungen, som kan skade eller dræbe sædcellerne. Lidt ligesom "nakkeost" kan udvikle sig til mange andre ting.

Jeg kan umiddelbart ikke lige huske hvad stoffet hedder, men det opstår ved surhed af for mange døde sædceller. (har læst om det på wikipedia for ikke så længe siden :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør ikke noget specielt, andet end at jeg spiser vitaminpiller for gravide og så prøver vi at dyrke sex regelmæssigt :)

Min kusine fortalte mig for nyligt, at gingo biloba kan være med til at øge sædkvaliteten hos manden. Vi har ikke selv prøvet det (endnu), men det er et naturprodukt, så det var måske et forsøg værd.... Min kusines veninde var blevet insemineret og op til det havde hendes mand taget gingo biloba. Det viste sig, at hans sædkvalitet var så god, at de sandsynligvis selv ville kunne have undfanget et barn på trods af, at det var pga. dårlig sædkvalitet hos ham at de skulle i behandling! Og hun blev gravid ved insemineringen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør ikke noget specielt, andet end at jeg spiser vitaminpiller for gravide og så prøver vi at dyrke sex regelmæssigt :)

Min kusine fortalte mig for nyligt, at gingo biloba kan være med til at øge sædkvaliteten hos manden. Vi har ikke selv prøvet det (endnu), men det er et naturprodukt, så det var måske et forsøg værd.... Min kusines veninde var blevet insemineret og op til det havde hendes mand taget gingo biloba. Det viste sig, at hans sædkvalitet var så god, at de sandsynligvis selv ville kunne have undfanget et barn på trods af, at det var pga. dårlig sædkvalitet hos ham at de skulle i behandling! Og hun blev gravid ved insemineringen :)

Tror da jeg vil prøve Ginkgo Biloba til manden så :-)...

Har faktisk fundet en side hvor man kan prøve det Gratis i 30 dage, så den vil jeg da prøve :-)... Mange Tak . :goodluck

Her er siden, hvor man kan få en prøve :)

http://ginkgobiloba.dk/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror da jeg vil prøve Ginkgo Biloba til manden så :-)...

Har faktisk fundet en side hvor man kan prøve det Gratis i 30 dage, så den vil jeg da prøve :-)... Mange Tak . :goodluck

Her er siden, hvor man kan få en prøve :)

http://ginkgobiloba.dk/

Husk det er et abonnement, så du skal opsige det igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det så jeg også lige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER