Tumlepigen

At få baby til at sove videre uden mad om natten

8 indlæg i dette emne

Vi er så priviligerede at Leonora har lært sig selv at sove igennem de fleste nætter :yay

Det sker dog hun vågner ved 4.30-5-tiden og ikke bare falder i søvn ved at få sut. Pt giver jeg så en flaske og så sover hun som regel videre. Hun nærmer sig 8 mdr og så burde hun jo ikke have brug for mad om natten mere. Jeg synes ikke det er morgen på det tidspunkt så nogle tips til hvordan jeg får hende til at falde i søvn igen uden mad?

Hun sover på eget værelse og det dur ikke at tage hende ind i vores seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har I prøvet tilbyde vand i stedet for? Og så lade far tage tjansen, så det ikke er en hun normalt forbinder med mad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I prøvet tilbyde vand i stedet for? Og så lade far tage tjansen, så det ikke er en hun normalt forbinder med mad?

Næh, det har vi ikke. Som sagt sover hun jo normalt igennem så jeg gør bare "som jeg plejer" og ville så høre tips fra jer :)

Far tager snart over på barsel så bør det jo være ham der gør det (selvom hun nok forbinder os næsten lige meget med mad da hun er flaskebarn og far har været meget med) - hvis han lærer at høre hende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh, det har vi ikke. Som sagt sover hun jo normalt igennem så jeg gør bare "som jeg plejer" og ville så høre tips fra jer :)

Far tager snart over på barsel så bør det jo være ham der gør det (selvom hun nok forbinder os næsten lige meget med mad da hun er flaskebarn og far har været meget med) - hvis han lærer at høre hende ;)

Okay.

Jeg ville i hvert fald prøve at tilbyde vand i stedet og se om hun ikke synes det er så kedeligt, at hun begynder at sove igennem i stedet.

Det kan dog medføre et par nætter, hvor hun er lidt sur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.

Jeg ville i hvert fald prøve at tilbyde vand i stedet og se om hun ikke synes det er så kedeligt, at hun begynder at sove igennem i stedet.

Det kan dog medføre et par nætter, hvor hun er lidt sur.

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at give vand - og prøv evt. at trække den lidt... Altså gå ikke derind lige med det samme hvis ikke hun er helt ulykkelig - og prøv måske at lægge hende ned og bede hende om at sove et par gange inden I griber efter flasken.

 

Vi var igennem helt samme cirkus med Alexander da han var ca. 7 måneder. Han vågnede hver nat og ville have en flaske. Jeg tror det tog tre dage fra min mand insisterede på at jeg blev liggende til han sov igennem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også gjort det, at far har taget tjansen, så jeg ikke kom ind og lugtede af mad :hophop  Han har så tilbudt vand, og efter 1½ uges tid med brok begyndte W at sove mere igennem. Han vågner dog også stadig kl. 5-ish og mener, at det er morgen, og det har jeg endnu ikke fundet ud af at overbevise ham om, at det ikke er, så vi står tidligt op for tiden ;) Sådan en periode havde hans storebror dog også (bare med kl. 04.30). Mener, det varede et par måneder, og så begyndte han pludselig i stedet at sove i 14 timer i stræk... håber, det gentager sig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun sover hele natten, er det nok bare ved at være morgen for hende og hun er sulten ved 5 tiden.

Vi forsøger altid med vand og at putte ham igen, men det lykkes sjældent, så vi er som regel oppe ved 5 tiden, så er første lur i barnevognen til gengæld omkring kl 8.

Men set i forhold til at han var vågen 2-4 gange om natten før, er der luksus med en hel nattesøvn, selvom han står tidligt op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER