Guest

Fiskeolie og 3 trimester - hvordan er det nu?

14 indlæg i dette emne

hvornår er det man anbefaler at stoppe med fiskeolie i graviditeten? Jeg har en gang blødt mig en omgang blodmangel til og jeg mistænker fiskeolien som en med synder i den eskapade. Jeg ved dog også at fiskeolie er godt i graviditeten ISÆR når man, som jeg, ingen fisk spiser. Så søger den der gyldne mellemvej hvor jeg ved hvor længe før termin jeg bør stoppe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener at det er 3 mdr før termin, man anbefaler at stoppe. Det gjorde jeg i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh godt jeg lige ser denne tråd. Tak! Der er jo faktisk kun 1 måned til jeg skal stoppe så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå så burde jeg da være stoppet for længst.. I forhold til operationer er det en uge før, så jeg tror jeg venter lidt endnu.. De to andre gange har jeg ikke været stoppet og der har ikke været nogen problemer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede faktisk det bare var 1mdr før termin man skulle stoppe..?  :unsure  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt otte uger :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt alt mellem 2 og 3 mdr. Jeg stoppede omkring uge 30 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak piger 3 trimester begynder om en uge ca. Så tror jeg at jeg trapper ned på halv dosis indtil 2 mdr før. Det må være ok!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg mener det er 1 måned før! dog senest 7 dage inden en operation/fødsel.

jeg er 33+4 og regner med at stoppe om 2 uger.

der sker en del med hjernen i de sidste måneder hvor fiskeolie jo er meget gavnligt, så ville ikke stoppe 3 mdr før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skal man stoppe med dem inden fødslen?

Anede intet om det også jeg har taget dem helt op til fødslen og ja stadigvæk... :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DP

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skal man stoppe med dem inden fødslen?

Anede intet om det også jeg har taget dem helt op til fødslen og ja stadigvæk... :/

Fiskeolie er blodfortyndende. Så ender du med ks eller får en bristning kan det være sværere at stoppe blødningen. Men bare gør dem opmærksomme på det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skal man stoppe med dem inden fødslen?

Anede intet om det også jeg har taget dem helt op til fødslen og ja stadigvæk... :/

Som der bliver skrevet, så er det blodfortyndende og kan give problemer med øget blodtab.. Men jeg har altså også taget dem hele tiden ved Lauge og Magne og har ikke haft nogen problemer, så det behøver ikke give problemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig mange tager fiskeolie og træner meget i deres graviditet og jeg selv havde en personlig træner i hele forløbet op til. Fiskeolie er blodfortyndende så det skal du være opmærksom på, men vi havde ikke nogle problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER