MamaB

Udfordring: Sukkerfri august!!

27 indlæg i dette emne

Kære søde piger

Jeg har spist alt for meget slik og is her den seneste tid, og jeg vil gerne leve sundere især for babyboys skyld, så tænkte på om I er med på udfordringen om en sukkerfri (eller sukkerbegrænset) august måned!?! Pointen for mig ville være at slippe "robotarmen" og automatiseringen, så de sidste måneder af graviditeten bliver sundere.

Jeg har ikke selv tænkt mig at være fuldstændig fanatisk og f.eks, sige nej til kage til fødselsdage, men at vælge bedre alternativer i hverdagen. Tænker at man kan springe med på udfordringen på sin egen måde, og så melde tilbage på denne tråd hvordan det går, så vi kan bakke hinanden op:)

Hvem vil være med?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Må jeg være med her, selvom jeg har termin 4. december?

Jeg har et mål om at holde min nuværende vægt fra nu til 2. lægebesøg D. 19. august - og det vil i hvert fald kræve at jeg ikke hælder slik indenbors!

Jeg kommer ikke til at være fanatisk omkring det, det går mine crawings bare amok over. Men jeg vil begrænse mest muligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg være med her, selvom jeg har termin 4. december?

Jeg har et mål om at holde min nuværende vægt fra nu til 2. lægebesøg D. 19. august - og det vil i hvert fald kræve at jeg ikke hælder slik indenbors!

Jeg kommer ikke til at være fanatisk omkring det, det går mine crawings bare amok over. Men jeg vil begrænse mest muligt!

Ja da!! Fedt:)

Sådan fungerer mine cravings også. Forbud er noget skidt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope det orker jeg ikke :P Min craving er cola, så det orker jeg ikke at sloges med. Inden jeg blev gravid, levede jeg uden sukker og minimal stivelse i en god måned. Det var hårdt men effektivt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg rigtig gerne  :)

Jeg har det også med at falde i og VED, at det ikke bliver lettere når jeg starter på arbejde igen på mandag. Lærerværelser er farlige på den måde. Så jeg er helt sikkert klar på en 'mindre sukker - bedre alternativer' august (eller endnu bedre graviditeten ud  ;) ) GO GO GO!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil godt være med på "Mindre sikker - bedre alternativer" august, MEN vi holder vores ferie i august og skal på en uges all-inclusive så det blir ikke sukkerfrit  :rolleyes Men jeg nægter at komme hjem fra ferie med ekstra kilo på sidebenene pga. mad! Så netop pga. ferie skal jeg tænke mig ekstra godt om den næste månedstid! 

Mit "problem" er lige nu brød - spiser næsten hver dag en bolle om eftermiddagen hvor jegnok burde vælge noget grønt og et stykke knækbrød fx... :( 

og de søde drikkervare spøger også i køleren.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt!! "Mindre sukker - bedre alternativer" - here we come!!:)

(Og selvfølgelig helt ok, Girl next door! Jeg har vist også flere cravings end dig, lyder det til;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt!! "Mindre sukker - bedre alternativer" - here we come!!:)

(Og selvfølgelig helt ok, Girl next door! Jeg har vist også flere cravings end dig, lyder det til;)

Det kan være ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg varmede op i går ved IKKE at spise en is eller chokolade i går aftes, men en fersken :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg varmede op i går ved IKKE at spise en is eller chokolade i går aftes, men en fersken :P

Wohooo! Jeg varmede også op med en sukkerfri dag + en tur i fitness i går:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik 11 km. i går, men sidder og æder Chips lige nu. Tis!!! I morgen går det ned!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik 11 km. i går, men sidder og æder Chips lige nu. Tis!!! I morgen går det ned!!!

Hihihi:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi i gang (tænk at det allerede er august!!)

Håber I har haft en god dag! Her lykkedes det at være helt sukkerfri uden problemer:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi i gang (tænk at det allerede er august!!)

Håber I har haft en god dag! Her lykkedes det at være helt sukkerfri uden problemer:)

 

Øhmm... jeg glemte det lidt, må jeg ærligt indrømme. Jeg endte på Papirøen med min kæreste og der spise jeg en lækker pandekage med flødeskum og friske jordbær. UPS! MEN MEN MEN til gengæld gik vi 12 km. i alt. Så tænker det går lige op?  :D  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiste 3 kugler is fra Paradis is i går - men jeg nød den og havde spist sundt og kalorielet hele dagen for at der var "plads" til det :) Vi har bryllupsdag i morgen, men manden er rejst til Tallinn i dag, så vi fejrede det i går :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg leger at det er 1. august i morgen ;) og SÅ er jeg klar :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skal jo også være plads til noget sødt! Især ved visse lejligheder!

Er så glad for at have denne "aftale" med jer, for så holder jeg det! Men har også husket at have alternativer parat: frugt, islaffe og daddelkugler. (Jeps, masser af frugtsukker - i know- men mon ikke økodadler trods alt er bedre en lyserøde skumfiduser;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nogen er til LCHF eller bare noget sundere sødt, så prøv disse daddelkugler, der smager SÅ godt og samtidig er gode til at holde sukkertrangen væk:

100 g mandelmel (halvdelen kan erstattes med nødder)

100 gr friske bløde dadler (eller tørre og så en ordentlig sjat fløde)

1 spsk. Kokosolie

1 tsk. frysetørrede hindbær (kan udelades)

2 spsk. kakao

1/2 tsk. Vanilje pulver

1 Spsk. friskbrygget kaffe/neskaffe

Hak dadler, kaffe, kokosolie, (fløde) og lidt mandelmel fint i en minihakker. Tilføj de andre ingredienser og blend til massen er helt ensartet. Rul små kugler i kokosmel. Stil i køleskabet et par timer før de spises.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været sukkerfri hver dag!! ....indtil i aften, hvor vi skal ud og spise med forudbestemt menu (kan ikke sige nej til fransk chokoladekage, no no!)

Hvordan går det med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er det gået rigtig godt!! Men jeg kan ligefrem mærke hvordan trængen bakker på hele tiden :rolleyes

Det bliver forhåbentligt bedre om et par dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er godt nok seje tøser. Følger spændt med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder i skrivende stund med en skål friskeskåret frugter (melon, mango, nektarin og banan). Ved godt det er frugtsukker, men det er jo bedre end slik  :rolleyes Jeg har ikke været sukkerfri en eneste dag, men har i stedet for alt muligt skidt valgt havrekiks, frugtstænger, skyr som snacks og syndet lidt med pålægschokolade  :P  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frokost:

oqko6h.jpg

Nu går det helt ok :)

Har i tænkt på noget weekend hygge? Jeg skal sidde alene lørdag aften, så jeg forestiller mig at jeg for stor lyst til hyggesnold.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder i skrivende stund med en skål friskeskåret frugter (melon, mango, nektarin og banan). Ved godt det er frugtsukker, men det er jo bedre end slik  :rolleyes Jeg har ikke været sukkerfri en eneste dag, men har i stedet for alt muligt skidt valgt havrekiks, frugtstænger, skyr som snacks og syndet lidt med pålægschokolade  :P

Seeejt! Vi gider heller ikke det der fanatisme:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi snart halvvejs i projekt sukkerbegrænset august!:) Jeg har såååå mange taget mig selv i at tænke at jeg godt lige kunne spise en is/noget chokolade/slik/osv men har stoppet mig selv og taget et æble i stedet uden at det egentlig har gjort så meget! Har spist kage to gange og chokolade én gang i forbindelse med sociale arr, så er ret stolt over at kunne holde det på det niveau.

Hvordan går det med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER