MariaPiesen

Eigils barnedåb

46 indlæg i dette emne

Jeg har behov for at have et sted at skrive ting ned, som jeg kommer i tanke om det. Så det vil blive i den her tråd.

 

Eigil, skal ligesom hans storesøster Ida døbes, dog kender vi ikke datoen endnu.

Eigil skal døbes i den lille lokale kirke, som ligger næsten i baghaven, vi kan i hvert fald se kirken fra vores egen mark ;)

 

Eigil skal have den samme gudmor, som Ida også har.

Kjolen bliver den samme som både Rasmus og Ida er døbt i, med underskørtet fra min dåbskjole under. Præcis som den gang med Ida.

 

Menuen bliver den samme som til Idas barnedåb, nemlig helstegt pattegris med tilbehør og italiensk is til dessert. :sandie :mam

 

Dåben skal højst sandsynligt holdes herhjemme, vi har snakket om at sætte et telt op ude i laden og så varmere, da det højst sandsynligt bliver i slut oktober. Teltet ude i laden er dog kun hvis vi ikke kan få plads til alle sammen inde i vores stue.

 

 

Hvis alle der bliver inviteret kommer, så bliver vi lidt over 60(ja det er en pæn slat, men ved ikke lige hvem man kan lade være med at invitere)

 

Der er intet tema endnu, og ønskesedlen er stadigvæk under udarbejdelse :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gæstelisten

 

Ida, mor og far                                                                                                    3 styks

Bedste og farfar                                                                                                  2 styks

Mormor og bedstefar                                                                                          2 styks

Oldemor                                                                                                              1 styks

Onkel M(mors lillebror)                                                                                       1 styks

Onkel F(mors lillerbor)                                                                                        1 styks

Onkel N + påhæng(mors storebror)                                                                    1 styks(2styks)

Moster H, Onkel M, Kusine A, Kusine L, fætter O(mors søster)                         5 styks

Moster A, Onkel M, fætter M, kusine K, fætter G(mors søster)                          5 styks

Gudmor A                                                                                                           1 styks

K, M, N og B(Fars familie)                                                                                  4 styks

H og L(fars familie)                                                                                             2 styks

K og A(fars familie)                                                                                             2 styks

T og L(fars familie)                                                                                              2 styks

Sa(fars familie)                                                                                                    1 styks

A og M(fars familie)                                                                                             2 styks

SI (fars familie)                                                                                                    1 styks

T og AL (fars familie)                                                                                           2 styks

Mo, H, Ma, Ma, La(fars familie)                                                                           5 styks

C og P (fars familie)                                                                                             2 styks

L, B, C, C og S (fars familie)                                                                                5 styks

L, U, L og C (fars familie)                                                                                     4 styks

S, Mi og I (fars familie)                                                                                         3 styks

Mic (mor og fars ven der skal stå fadder)                                                            1 styks 

Mar(mor og fars veninde)                                                                                    1 styks

 

I alt                                                                                                                      61(62) styks   

 

Ja det er mange til en barnedåb, men ved ikke lige hvem man sådan kan lade være med at inviterer da vi stort set allerede nu kun har familie med..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskeseddel, der kommer helt sikkert mere.

Trip trap stol

Taske til DP(Fjäll ræven)

Juniordyne

Sengetøj til juniordyne

Tilskud til dyre ønsker

Tøj (gerne hummel)

Bestik og tallerkner i drengefarver

Sparegris

Bobles

Riverstones

Fødselsdagstog

Savle smække

Sansegynge

Brüder biler/traktorer

Tæppe til værelset

Biltæppe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Temaet bliver højst sandsynligt noget bondegård noget blandet med blåt ;)

Vi er vel bonderøve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indbydelser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kirken bliver som tidligere skrevet den lille lokale kirke i "baghaven"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :)

Ja er også spændt på hvad vi helt ender ud i den her gang. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser ud til at der er helt styr på den barnedåb  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg snakker med præsten.

Eigil skal ikke døbes i den lille lokale kirke, da der ikke er gudstjeneste i kirken den dato vi gerne vil have ham døbt.

Så det bliver en anden lille kirke her i sognet.

Men datoen er bare den dato der passer bedst ag hensyn til Rasmus' arbejde.

Eigil skal døbes den 25. oktober i Rakkeby kirke.

Så nu kan jeg starte med at få lavet indbydelser :yay glæder mig til at skulle være kreativ igen

Fadderne er også næsten på plads. Vi mangler lige at få spurgt Rasmus' moster om hun vil være fadder til Eigil, men ellers er de tre andre på plads. Og min veninde som desværre ikke er hjemme, da hun studere i Australien kan også sagtens være fadder :glad selvom hun ikke kan komme med til dåben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så godkendte Rasmus min skabelon til indbydelsen :yay

Den ender med at se sådan her ud. Dog i farver selvfølgelig

d4o0tD5.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Eigil alligevel ikke gider sove, så kan jeg ligeså godt lave et forsøg på indbydelsen

wpKspmO.jpg

jAWKhjX.jpg

Indbydelse skal dog stå vandret og skrives pænere(med andre ord, skrives med højre hånd fremfor venstre)

Og testen indeni skal stå lidt anderledes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

suåer søde indbydelser, men husk lige datoen på den dag dåben foregår ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

suåer søde indbydelser, men husk lige datoen på den dag dåben foregår ;)

Ved det godt. Bemærkede det da jeg havde skrevet det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super seje indbydelser!

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fede indbydelser :)

 

Har en skabelon til en "flag ranke" formet som traktorer som er super let at lave hvis du vil have lidt i den dur

 

De kan også ligges på bordene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fede indbydelser :)

Har en skabelon til en "flag ranke" formet som traktorer som er super let at lave hvis du vil have lidt i den dur

De kan også ligges på bordene ;)

orh det kunne jeg godt tænke mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kan du se dem i baggrunden fra CE's fødselsdag 

post-2747-0-11055900-1441887077_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kan du se dem i baggrunden fra CE's fødselsdag

IMG_9513.JPG

hold op hvor er de fine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøver lige om jeg kan finde lidt forskelligt til dig som jeg selv havde af ideer. Måske kan du bruge noget af det :)

 

Kan du ikke sende mig en pm med din mail. Så kan jeg sende det der ;)

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se lige her:

 

http://mum22boys.blogspot.dk/2013/09/noget-om-nsker.html

a14_0.jpg?itok=m_f_W6YeJacob.jpg

 

 

Kan desværre ikke finde hvor jeg fandt skabelonen men tænker den er nem at lave.

Majs gjorde mig opmærksom på at Søstrene Grene i øjeblikket har udstikkere til en god pris. Og de har netop en stor og en mindre du vil kunne bruge til hjulene. Derudfra burde du kunne lave selve traktoren :)

 

Sender dig en ide til en kage på mail :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se lige her:

http://mum22boys.blogspot.dk/2013/09/noget-om-nsker.html

a14_0.jpg?itok=m_f_W6YeJacob.jpg

Kan desværre ikke finde hvor jeg fandt skabelonen men tænker den er nem at lave.

Majs gjorde mig opmærksom på at Søstrene Grene i øjeblikket har udstikkere til en god pris. Og de har netop en stor og en mindre du vil kunne bruge til hjulene. Derudfra burde du kunne lave selve traktoren :)

Sender dig en ide til en kage på mail :sandie

Mange tak. Det ser godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik "kortet" vores gæsteliste ned til 45 mennesker.

Synes stadigvæk det er mange, men mine søskende og børn er bare hurtigt mange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til idas tøj har jeg sæt i tankerne, men kan ikke helt bestemme mig for hvad jeg bedst kan lide.

Sæt 1

zg621PI.jpg

Sæt 2

IaopWAw.jpg

Sæt 3

0geWCob.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER