Haarup

Feber hos ny baby

6 indlæg i dette emne

Hvornår skal man kontakte læge eller vagtlægen ved feber?

Vores lille pige på 7 uger (præmatur, korrigeret 40+4) har feber. Det er ikke højt, kun 37,8 men nok til at hun virker utilpas, og sover meget = spiser få gange. Men der er dog gang i maven.

Skal jeg bare se tiden an, og lade hende sove og ellers lægge ved brystet så meget hun vil?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som udgangspunkt ville jeg sige, at temperaturen er som sådan ikke så vigtig. Jeg ville mere kigge på hendes almen tilstand. Hvis hun er tydeligt påvirket og du er bekymret for om hun får nok væske/mad, ville jeg nok lige ringe til en læge også selvom hun "kun" er subfebril :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville høre lægen ad.

Børns center der gør at man kan måle feber er ikke færdigudviklet og det kan derfor være svært at måle feber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig kontakte lægen når de er under 3 måneder må de ikke have feber da de har et underudviklet system så får de det ikke bare af småting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ringe til lægen. God bedring med hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået at vide fra lægen at man skak tage det alvorligt når små babyer har feber, de kan fx være mege syge og kun have ganske lidt feber, da de reagerer aderledes på infektioner og andet end større børn.

Det er ikke for at gøre dig nervøs, det er sikkert bare en harmløs virus, men få hende alligevel tjekket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER