NytLiv

Drengenavn sammen med Ester og Ingrid?

44 indlæg i dette emne

Vi kender ikke kønnet, men pigenavnet er mere eller mindre på plads, hvis vi får det... men hvad skal en evt. lillebror hedde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aksel

Anton

Oliver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, hvis Vitus var blevet en pige, skulle hun have heddet Esther, og det bliver også navnet, hvis han nogensinde får en lillesøster. Så Vitus! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aksel

Anton

Oskar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min absolut første indskydelse, som ellers ikke normalt var det der ville falde mig ind i den kategori af navne, var Andreas. Normalt ville jeg være mere tilbøjelig til at sige navne som Aksel, Anton osv. som nævnt foroven, men tyggede lidt på det og syntes egentlig bare at Andreas blev ved med at lyde godt sammen med Ester og Ingrid. Så det er mit bud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vælg et navn fra samme navnegruppe, altså ældre bedsteforældre navne- i mangel af bedre ord....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan

Peter

Esben

Jeppe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anker

Christian

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar eller Frederik, måske Villads?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ja,Esben er også godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Holger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elias måske :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aksel

Anton

Oliver

 

 

Aksel

Anton

Oskar

 

Oliver og Oskar er ikke lige vores smag, men Anton og Aksel har faktisk været på vores navneliste, siden vi fik første barn. Men hmm... jeg synes måske, det bliver lidt for sukkersødt at alle tre børn så har navne der starter med vokaler... så faktisk vil vi nok gerne bryde med det! Beværlig... ja! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, hvis Vitus var blevet en pige, skulle hun have heddet Esther, og det bliver også navnet, hvis han nogensinde får en lillesøster. Så Vitus! :)

 

Umiddelbart en flot navn, selvom det ikke er et, jeg selv ville have tænkt på... alligevel er det bare som om, jeg ikke rigtig synes det er samme stil som Ingrid og Ester...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min absolut første indskydelse, som ellers ikke normalt var det der ville falde mig ind i den kategori af navne, var Andreas. Normalt ville jeg være mere tilbøjelig til at sige navne som Aksel, Anton osv. som nævnt foroven, men tyggede lidt på det og syntes egentlig bare at Andreas blev ved med at lyde godt sammen med Ester og Ingrid. Så det er mit bud :)

 

Andreas eller Anders har også været oppe at vende... men ligesom med Anton og Aksel vil vi nok egentlig gerne bryde med det, at det starter med en vokal... Men tak for bud! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vælg et navn fra samme navnegruppe, altså ældre bedsteforældre navne- i mangel af bedre ord....

 

Hehe, jeg ved hvad du mener! :) Jeg tror også, vi generelt er til de lidt gammeldags navne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan

Peter

Esben

Jeppe

 

Åhja... Johan var vi faktisk ret hooked på, hvis Ingrid var blevet en dreng. Siden har tre vennepar døbt deres dreng Johan... og navnet er også røget på top50. Vi vil gerne forsøge at finde et, der ikke er så populært.'

 

Peter er ikke et dårligt bud... selvom det minder mig om min barndomskæreste! Haha... Den skal vi vist tygge lidt på...

 

Esben... hmm... synes måske det ligger for tæt op ad Ester... og igen starter det med en vokal, hvilket vi nok gerne vil undgå!

 

Jeppe... Det bliver det aldrig! ;) Men tak for dine forslag! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anker

Christian

 

Tak for bud. Anker er et flot navn, synes jeg... men vi vil nok gerne bryde med at det starter med en vokal...

 

Christian... hmm.. måske med K... Men igen... synes bare det er et lidt for brugt navn... og når nu vi har et royalt navn i forvejen! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar eller Frederik, måske Villads?

 

Valdemar er et flot navn. Det står på vores liste, men ikke så højt hos min mand.

Frederik kan jeg ikke så godt med.... og der er også et eller andet der stikker med Villads! Men tak for dine bud! Det er interessant at se, hvad I tænker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Holger :)

 

Det står på listen... så det er bestemt en mulighed! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elias måske :-)

 

Jeg synes faktisk, det er et smukt navn... Men vi vil nok gerne undgå at det starter med en vokal! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt flere bud

Bertil

Bertram

Laurits

Konrad

Nicolaj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cornelius, Viggo, Christian, Joachim :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theis :-) den er heller ikke i top 50 ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kom lige på lidt flere :)

Hjalte

Palle/Pelle

Sofus

Carl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER