louise81

Direkte til ICSI på Skejby - erfaringer derfra??

6 indlæg i dette emne

Hej piger

 

Har for 2 uger siden fået svar på min kærestes sæd-prøve, som jeg jo nok egentlig havde forventet var ok. Det var dog lidt af en mavepuster da svaret kom og anbefalingen var at gå direkte til ICSI...

Jeg havde egentlig ikke sat mig ind i de forskellige metoder, så jeg har da fået læst en del de sidste par uger..

 

Nu venter vi på at blive kaldt til samtale for at snakke om den videre proces, hvilket bliver ca. slut august (priser mig lykkelig for at jeg skal til Skejby hvor der ikke rigtig er ventetid)

 

Er der nogen der har erfaring fra Skejby og andre der er startet direkte med ICSI?

 

Er i startet med kort eller lang protokol - og nogen der har erfaringer om det ene vs. det andet?

 

Håber at ICSI betyder at der er stor sandsynlighed for det lykkes - jeg er egentlig ret nedslået over at starte med sidste udvej som det første forsøg...

 

Hvad er jeres erfaring ift. smerter efter ægudtagning?

 

Alle råd, erfaringer mm modtages med kys-hånd...

 

Louise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan lige give mit besyv med, vi er i behandling på Skejby, det er jo planen de lukker deres fertilitetsklink pr. 1/1-2016, det synes jeg du skal vide, hvis du ikke er klar over det.

Vi er i ICSI behandling også. Vi har haft et frisk forsøg på kort protokol som blev til en graviditet, som desværre gik i stå kort tid efter. Der udover har vi haft 2 fryseforsøg, og venter på at skal igang med det 3. Efter deres sommerferie derude.

Rigtig meget pøj pøj med projektet. Og spørg endelig hvis det er :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det vidste jeg ikke de gjorde - hvor bliver man så sendt hen?

 

Hvordan reagerede du på ÆU?

 

Krydser fingre for at det lykkes for dig næste gang....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det vidste jeg ikke de gjorde - hvor bliver man så sendt hen?

Hvordan reagerede du på ÆU?

Krydser fingre for at det lykkes for dig næste gang....

Der er jo frit sygehus valg, men hvis man har noget nedfrosset, kommer det til Horsens fertilitetsklink, som de fusionerer med. Altså det gjorde ondt, og jeg er ikke så heldig med morfin. Jeg havde ondt nogle dage som jeg husker det, og var efterfølgende øm i underlivet, men ellers okay :)

Tak :) håber det lykkes hurtigt for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en voldsom mavepuster - kender det udemærket godt. Vi skulle også direkte i ICSI. Jeg startede en lang protokol, men skal i en kort efter sommerferien... Håber jeres tur i denne verden bliver kort :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var samme udfordring her med mandens sæd. Først vil jeg sige, at sædkvaliteten kan svinge meget, især hvis der har været sygdom, så tag sædanalysen som et øjebliksbillede. Vi har også tidligere klaret det naturligt, men den endte som en spontan abort.

 

Vi var igennem 1 kort protokol med blastocystdyrkning (forskning, vi sagde ja til). Jeg blev ikke gravid i det friske forsøg, men i det efterfølgende fryseforsøg.  Graviditeten udviklede sig ikke, men cyklussen efter udskrabning blev jeg igen gravid ved et fryseforsøg. Det blev til vores søn. Vi har stadig tre æg til nr. 2.

 

Smertemæssigt var det ikke så slemt, at jeg ikke ville gøre det igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER