hmm_crush

Nakkefold kontra misdannelsesscanning

4 indlæg i dette emne

Jeg var sindsygt nervøs for nakkefoldsscanningen, men alt så fint ud fik vi at vide. Hvorfor så MD scanningen? Er det for at dobbelttjekke? Eller er der noget de ikke kan se ved NF som viser sig ved MD?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige på besøg :-)

Til MD kan de bla tjekke hjertet, som nu er udviklet til de 4 kamre det skal være og er stort nok til at man kan se det, man kan bedre se hjernens udvikling, man kan begynde at se fx tarmene og lungerne på en anden måde osv. Der er mange ting som er mere udviklet til MD og dermed langt mere synligt ift misdannelser :-)

Jeg gætter på at de kendte livstruende misdannelser man kender som udgangspunkt vil være synlige til MD, og at skubber man den ret meget, så vil barnet jo være levedygtigt hvis det fødes, så fx en sen abort på grund af alvorlige misdannelser pludselig vil indebære en helt anden aktiv handling for at det skal dø.

Tak for godt svar:) ville have skrevet det samme sådan ca:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv troede bare jeg ku slappe af når alt så fint ud til NF

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv troede bare jeg ku slappe af når alt så fint ud til NF Jeg skal bare være bekymret stort set hele min graviditet. Min mor sagde ved sidste graviditet at lige så snart du står med en positiv test så bekymrer du dig omkring dit barn resten af livet... So true

Der er jo heldigvis ikke så længe til MD. Men din mor har jo nok ret :kram2 Nu har jeg et barn i forvejen, og nej, det stopper bare aldrig rigtig :rolleyes der er altid noget, man kan være bange for.

Og selvom det er mega fortærsket, så må du bare prøve at slappe lidt af over for det og så bevare en tro på, at alt er ok. For det hjælper alligevel ikke noget at være bange. Men jeg vil dog sige, at det hjælper, når man begynder at mærke liv. Da jeg først mærkede liv med vores datter, kunne jeg for alvor begynde at tro på, at der ville komme et barn. 

Når det er sagt: det ER bare hårdt for éns følelsesliv at blive mor :kram But it's so worth it!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER