Solvej99

Barsel

16 indlæg i dette emne

Hvornår går I på barsel? :)

Jeg går fra 8 uger før termin. Dvs. d. 22/9. Dog har jeg vist et par omsorgsdage, som også skal bruges, så måske bliver det allerede torsdag d. 17/9 :)

Vi har endnu ikke besluttet, hvor længe jeg holder, og hvor meget manden tager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg går også fra otte uger før, dvs. 23.sep. Jeg elsker mit arbejde, men må ærligt indrømme at jeg generelt godt kunne være hjemmegående husmoder, så jeg glæder mig til at gå fra! Gud, der er kun to måneder til nu!

Vi er enige om at tage så meget barsel, som vi har råd til. Regner med/håber på, at det bliver til godt et år. Min mand vil meget gerne have en del af barslen, så han tager nok en måned eller nogle stykker til sidst i barslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver ved så længe jeg kan. Jeg har en stor udstilling der skal op og kører. Den løber af stablen fra den 27 oktober, hvor jeg gerne stadig skulle kunne vise mig og holde en lille tale. Men nu må vi se :)

Der er en substitut klar til at tage over, den dag jeg bliver nødt til at sige stop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går fra 4 uger før, det er vist d. 7. oktober. Hvordan vi lige gør med barsel efterfølgende ved jeg ikke helt endnu. Jeg regner med, at vi gerne vil have at han er hjemme 1 år, ligesom Clare, men det bliver nok mig der tager det hele, for min mand er utrolig meget bedre lønnet end jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går også fra 8 uger før, så den 10 september Har så ferie og afspadsering der skal holdes inden så sidste arbejdsdag d. 30 august. Har desuden de sidste 14 dage luksusuger med 5 arbejdsdage i alt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går fra om 60 DAGE!!! (18. sep.) og det er inkl. den ferie, jeg afholder pt. Juhuuu...  :loveshower

Min kæreste tager 2 måneder efter jeg starter arbejde, det bliver desværre ikke et helt år til lillebror, men tæt på. Vi gemmer til orlov, da vi gerne vil ud at rejse i længere tid senere (eller have back-up til hvis nu vi synes, tingene bliver pressede). Økonomisk synes vi heller ikke vi kan klare alle barselsdagpenge-ugerne. Jeg starter igen d. 1 august, da det der der skoleåret begynder, MEN det gider jeg bestemt ikke tænke på nu  ;)

Barselsplanen er godkendt og videresendt af min leder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver ved så længe jeg kan. Jeg har en stor udstilling der skal op og kører. Den løber af stablen fra den 27 oktober, hvor jeg gerne stadig skulle kunne vise mig og holde en lille tale. Men nu må vi se :)

Der er en substitut klar til at tage over, den dag jeg bliver nødt til at sige stop.

Hvad er det for en udstilling? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går også fra 8 uger før, så den 10 september Har så ferie og afspadsering der skal holdes inden så sidste arbejdsdag d. 30 august. Har desuden de sidste 14 dage luksusuger med 5 arbejdsdage i alt

Årh det er jo lige om lidt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner det ikke for jeg er under uddannelse og skal først lige snakke med skolepraktikken her efter sommerferien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan gå fra 8 uger før dvs. d. 16. september, MEN jeg har nogle forsøg der skal afsluttes inden jeg går fra, så tror nærmere jeg går på barsel 7 uger før termin :) Arbejdet er ikke noget jeg er blevet pålagt, men noget jeg selv har valgt/vælger. Jeg kommer tilbage igen til august 2016 og starter op på ph.d og så tager manden 2 mdr. Det er i hvert fald planen nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for en udstilling? :)

Det er en kunstudstilling på Københavns Rådhus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan gå fra 8 uger før dvs. d. 16. september, MEN jeg har nogle forsøg der skal afsluttes inden jeg går fra, så tror nærmere jeg går på barsel 7 uger før termin :) Arbejdet er ikke noget jeg er blevet pålagt, men noget jeg selv har valgt/vælger. Jeg kommer tilbage igen til august 2016 og starter op på ph.d og så tager manden 2 mdr. Det er i hvert fald planen nu :)

Har du fået pengene til ph.d'en?!! Feeeedt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fået pengene til ph.d'en?!! Feeeedt:)

Nej, jeg starter phd efter barsel, MEN de valgte at give mig 1 års forlængelse af min ansættelse!!!   :yay Så er ansat indtil 14.august 2016, og efter planen kommer jeg tilbage fra barsel i starten af august  :D Men starter så phd. ansættelse bagefter. HURRA for kvindelig gruppeleder som selv lige er kommet tilbage fra barsel :P  Hun synes det var mega øv at skulle gå på barselsdagpenge til slut i barslen så hun ville meget gerne gøre noget for mig. Men de havde personaleafdelingen på Riget ind over for de var lidt bange for at komme til at gøre noget forkert, som de kunne få på puklen for senere. Men jeg er HAPPY!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg starter phd efter barsel, MEN de valgte at give mig 1 års forlængelse af min ansættelse!!!   :yay Så er ansat indtil 14.august 2016, og efter planen kommer jeg tilbage fra barsel i starten af august  :D Men starter så phd. ansættelse bagefter. HURRA for kvindelig gruppeleder som selv lige er kommet tilbage fra barsel :P  Hun synes det var mega øv at skulle gå på barselsdagpenge til slut i barslen så hun ville meget gerne gøre noget for mig. Men de havde personaleafdelingen på Riget ind over for de var lidt bange for at komme til at gøre noget forkert, som de kunne få på puklen for senere. Men jeg er HAPPY!

FEDT!! Tillykke! Også rart med pengene, ku jeg forestille mig:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg starter phd efter barsel, MEN de valgte at give mig 1 års forlængelse af min ansættelse!!!   :yay Så er ansat indtil 14.august 2016, og efter planen kommer jeg tilbage fra barsel i starten af august  :D Men starter så phd. ansættelse bagefter. HURRA for kvindelig gruppeleder som selv lige er kommet tilbage fra barsel :P  Hun synes det var mega øv at skulle gå på barselsdagpenge til slut i barslen så hun ville meget gerne gøre noget for mig. Men de havde personaleafdelingen på Riget ind over for de var lidt bange for at komme til at gøre noget forkert, som de kunne få på puklen for senere. Men jeg er HAPPY!

 

Hvor er det dejligt!!! Hurraaaaaa og tillykke  :loveshower  :yay  :hurra

Sikke en lettelse det må give hos jer! Især dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FEDT!! Tillykke! Også rart med pengene, ku jeg forestille mig:)

 

 

Hvor er det dejligt!!! Hurraaaaaa og tillykke  :loveshower  :yay  :hurra

Sikke en lettelse det må give hos jer! Især dig!

Det er så dejligt! Et er lønnedgangen her og nu, det er selvfølgelig irriterende, specielt med nyindkøbt hus, men meget værre ville faktisk have været at jeg ikke ville optjene hverken pension, anciennitet eller ferie! Jeg blev uddannet i efteråret sidste år, så i år har været uden ferie (kun selvbetalt), det gider jeg ikke igen ;) Og anciennitet optjener man også under barsel, så jeg stiger i løn til næste efterår når jeg har været ansat i 2 år :D 

 

Og så er det fedt at kunne gå på "rigtig" barsel og ikke bare være arbejdsløs :) Så kan jeg give kage på arbejdet når jeg går fra og komme på besøg og vise baby osv  ^_^  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER